בעקבות התפצלות סימנטק: גדלה הסבירות כי אחת מהחברות תירכש

השנים האחרונות היו לא קלות לענקית אבטחת המידע העולמית, לאחר שעברה זעזוע קשה עם רכישת וריטאס מאז היא התקשתה להתרומם ● אנליסטים העריכו כי המניע העיקרי לפיצולה הוא למשוך קונים פוטנציאליים לעסק ניהול המידע והגיבוי, שהסבו לחברה הפסדים של 3% בשנת הכספים 2013

איזו חברה תגור בבניין?! תמונה: Bigstock

בעקבות הודעת סימנטק (Symantec) על כוונתה להתפצל לשתי חברות, בדומה לאי-ביי (Ebay) ול-HP  אנליסטים מעריכים כי גדלים הסיכויים לרכישת כל אחת משתי החברות המפוצלות.

לפני ימים אחדים הודיעה ענקית אבטחת המידע כי בכוונתה לפצל את החברה לשתיים. חברת אבטחת המידע, שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק, תנוהל על ידי מייקל בראון, העומד בראש בחברה כיום. חברת ניהול המידע והגיבוי תנוהל על ידי ג'ון גנון, לשעבר סמנכ"ל התפעול של קוואנטום (Quantum).

חברת האבטחה תעסוק באבטחת מידע ובהגנה מפני סייבר, בהגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני, ניהול תחנות הקצה, הצפנה, אבטחה בעולם הנייד, ניהול גישה והגנה רב שכבתית, זיהוי משתמשים, מניעת דליפת מידע, ניהול אבטחה באירוח, ושירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטר, לרבות ניהול מייל ו-ווב. חברת ניהול המידע תעסוק בגיבוי ושחזור מידע, ארכוב, גילוי מידע, ניהול האחסון ושירותי זמינות. הפיצול צפוי להסתיים עד סוף 2015.

עסקי האבטחה של סימנטק, שהניבו מחזור של 4.2 מיליארד דולרים בשנתה הכספית שהסתיימה במרץ, חוו ירידות – לצד צמצום נתח שוק על חשבון שחקניות חדשות, דוגמת פייראיי (FireEye) ופאלו אלטו (Palo Alto Networks). עסקי ניהול המידע והגיבוי הניבו מכירות של 2.5 מיליארד דולרים באותה תקופה. שווי השוק של החברה כיום עומד על 16 מיליארד דולרים. החברה פעילה בתחום האבטחה משנות ה-80'. היא עברה שינוי מהותי, כאשר נכנסה לעסקי ניהול המידע, עם רכישתה של וריטאס (Veritas), ב-2005, תמורת סכום של 13.5 מיליארד דולרים.

על פי ברנון דאלי, מנהל המחקר ואנליסט בחברת המחקר Group  451,  "גדלה הסבירות כי כל אחת מהחברות תירכש. היא הפכה לאטרקטיבית עבור קרנות הון פרטיות. בטווח הארוך, סימנטק תהיה בעמדה מאתגרת". סקר שערכה חברת המחקר על תגובת לקוחות ענקית אבטחת המידע, לא הניב תוצאות מעודדות. כך, כמעט רבע מהלקוחות של סימנטק אמרו שהם שוקלים הטמעת מוצרים חלופיים לאלה של סימנטק, כי "החברה אינה מספקת את החזון האסטרטגי שלה". כך, העריכו אנליסטים כי המניע העיקרי לפיצולה של ענקית האבטחה הוא למשוך קונים פוטנציאליים לעסק ניהול המידע והגיבוי, שהסבו לחברה הפסדים של 3% בשנת הכספים 2013.

השנים האחרונות היו לא קלות לענקית אבטחת המידע העולמית, לאחר שעברה זעזוע קשה עם רכישת וריטאס. מאז היא התקשתה להתרומם. ביולי 2012 חוותה סימנטק עוד זעזוע: המנכ"ל, אנריקה סאלם, הודח מתפקידו במקומו מונה לתפקיד יושב הראש, סטיב בנט, ש-"זכה" לגורל דומה לזה של סאלם, במרץ השנה, פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד.

הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. בתקופת בנט המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה.

סימנטק, שפעמים רבות נמכרה התוכנה שלה כחלק מהחבילה של המחשב האישי החדש, לא השכילה להשיב למגמה והשיגה הכנסות נמוכות. בנט תלה זאת דווקא בארגון מחדש שביצע בצוותי המכירות של החברה, שבמקום להשיב את הצמיחה הביא לשיבושים ביחסיה עם הלקוחות. אנליסטים אחרים ציינו כי סימנטק נכשלה בהרחבת היצע האבטחה שלה, מעבר לאנטי וירוס, אל מול יצרני תוכנות אבטחת רשתות כגון פייראיי ופאלו אלטו.

כאמור, תחום שבו סימנטק פיגרה אחרי המתחרות שלה בתקופת כהונתו של בנט הוא תוכנות אבטחה עבור טלפונים חכמים וטאבלטים. מדובר בשוק הולך וגדל, שנשלט על ידי כמה חברות, ביניהן NQ Mobile הסינית, Lookout, אווסט (Avast) וקספרסקי (Kaspersky) – לא סימנטק. כאמור, זו העדיפה להמשיך להתמקד בשוק המחשבים האישיים, שהולך ויורד באחרונה.

יצוין כי יש לסימנטק תחרות קשה גם בעולם האחסון, בו היא מציעה פתרונות גיבוי מבוססי וריטאס. ענקית האבטחה נאבקת קשה גם בפעילות המסורתית שלה, מול שחקניות צעירות יותר בשוק, דוגמת קספרסקי וסופוס (Sophos), שמספקות יותר ויותר שירותים מעבר לאנטי וירוס, כגון ניהול איומים אחוד או הגנה על תחנות קצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים