הקופסה השחורה של המכולות

Loginno פועלת בעולם השילוח, שיש בו ואקום טכנולוגי אדיר ● החברה, שהוקמה על ידי יוצאי צים והתעשיות הביטחוניות, מציעה פתרון שמאפשר שליטה ובקרה על המכולות שנשלחות אל מעבר לים

Loginno

תחום שילוח המכולות מגלגל מחזורים של מיליארדי דולרים. גם במאה ה-21 יש פעילות ערה של העברת מוצרים בשילוח ימי. יחד עם זאת, תחום זה לא זוכה לאותה קידמה טכנולוגית שיש בתחומים אחרים.

כך, למשל, האמצעים הטכנולוגיים לאיתור מכולות עדיין לוקים בחסר. החברות בעולם מתמודדות עם חוסר ודאות – היכן ומה קורה בכל רגע נתון עם המכולה שלהם. על פי ההערכות, כל עיכוב של מכולה בשבוע גורם לנזק של מיליון דולר.

שחר טל, מנכ"ל Loginno

שחר טל, מנכ"ל Loginno

חברות גדולות מציעות פתרונות מורכבים לניהול, שליטה ובקרה על ציי מכולות, בעלויות גבוהות מאוד, שנעות בין 800-900 דולר לכל אחת מהן. הפתרונות הללו מצריכים יכולות לוגיסטיות רבות, מתאימים רק לחלק קטן מהשילוחים הבינלאומיים ומהווים חלק משמעותי מעלויות ההובלה.

לתוך התחום הזה נכנס הסטארט-אפ הישראלי Loginno, שהקימו שחר טל, יוצא צים, שמשמש מנכ"ל החברה, ועמית אפללו, המוביל הטכנולוגי שלה. אפללו הוא אחד החלוצים בעולם שירותי המיקום לתחום הסלולר, שעבד עם התעשייה האווירית ועם אלביט.

Loginno מציעה שירות מסודר ומתוחכם שמתחבר בהתקנה פשוטה על כל מכולה. הפתרון נותן חיווי על מיקום וסדרת אירועים שמתרחשים במכולה, תנועה, מיקום, הורדה, העמסה, פתיחה ועוד. יחד עם מערכת השליטה והבקרה, הוא מאפשר לכל מנהל אספקה כלים והתראות לניהול מערכת השילוח.

לדברי טל, "כל מנהל אספקה קובע אילו התראות הוא מעוניין לקבל. זה דומה למערכות אחרות של ניהול ציי מכולות אחרים ותנועה, אלא שנוסיף למערכות שלנו תוספות ייחודיות".

הוא אמר כי "הפתרון שלנו מאפשר ניתוח אירועים בחיי המכולה. כך יכולות חברות השילוח לספק ללקוחות שלהן שקיפות ובקרה".

עם מי אתם משתפים פעולה?
"עם שורה של חברות. כך, למשל, חתמנו על הסכם עם Sitc – חברה ציבורית סינית שמתחילה להשתמש בפתרונות שלנו ב-200 אלף המכולות שלה".

תוכל להרחיב לגבי הפעילות הטכנית שלכם?
"יש לנו פטנט על חיישן שהופך להיות הקופסה השחורה של המכולה. ההתקנה קלה ורגילה, מעין תפס שרגילים בשוק לחבר לכל מכולה. מדובר בפתרון קלאסי בעולם האינטרנט של הדברים.

עמית אפללו, המוביל הטכנולוגי של Loginno

עמית אפללו, המוביל הטכנולוגי של Loginno

כמו כן, אחד האתגרים הוא לספק זמן סוללה בדומה לזמן פעילות של מכולה, ונגיע לשם. בכל מקרה, אנחנו נותנים חיווי על הצורך בהחלפת סוללה וההחלפה נעשית בצורה קלה ומהירה.

המחיר לכל מכולה הוא 30 דולר, שלדברי טל "נמוך משמעותית משאר הפתרונות בשוק".

על החברה הוא סיפר כי "אנחנו שני שותפים שפועלים באופן עצמאי עד היום ובשלב הזה מנסים לגייס. הפתרון הטכנולוגי פותח על ידינו, בעזרת מומחים שגייסנו, הצלחנו עד כה לבסס קשר עם מספר רב של לקוחות ואנחנו מרחיבים את הפעילות".

נקודת מבט

Loginno נכנסת לתוך ואקום שיש בו פוטנציאל כספי אדיר שעוד לא מומש. לעולם שדורש פיתוחים טכנולוגיים נוספים.

היכולת של אנשי החברה ליצור פתרון קל ונגיש, ויחד עם זאת מערכת מוכרת לכל מנהל אספקה, מהווה מהפכה בשליטה ובבקרה בתחום השילוח.

טל ואפללו מציגים ידע, ניסיון ויכולות הנדרשים לקידום פעילות זו. עם גיוסים מגורמים נכונים, הכוונה ושיתופי פעולה, Loginno בהחלט יכולה להפוך בשנים הקרובות למובילת שוק בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים