התעשייה האווירית ופורמולה רוכשות את TSG ב-50 מיליון דולר

כל אחת מהחברות רכשה 50% מזרוע הבטחון של נס, תמורת 25 מיליון דולר לערך ● השלמת העסקה תלויה באישורים רגולטוריים

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית

התעשייה האווירית ופורמולה מערכות רוכשות את TSG – הזרוע הצבאית של נס טכנולוגיות – תמורת 50 מיליון דולר.

כל אחת מהחברות רכשה 50% מ-TSG, תמורת 25 מיליון דולר לערך. השלמת העסקה תלויה באישורים רגולטוריים. מיכאל זינדרמן, מנכ"ל TSG זה שנים רבות, ימשיך בתפקידו.

TSG עוסקת בתחום מערכות השליטה והבקרה, מודיעין, הגנת המולדת וסייבר. בין לקוחות הנרכשת, צה"ל, משטרת ישראל, וצבאות וגופי ביטחון בחו"ל.

על פי הרוכשות, "פעילותה של TSG משתלבת היטב בפעילותן של התעשייה האווירית ושל פורמולה. הרכישה מבטאת את רצון שתי החברות להרחיב את תחומי פעילותן, והיא תהפוך את TSG למובילה בתחומה בישראל, על ידי מיצוי הסינרגיות בין החברות וקידום התרחבות TSG".

מיכאל זינדרמן, מנכ"ל TSG, ממשיך בתפקידו

מיכאל זינדרמן, מנכ"ל TSG, ממשיך בתפקידו

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי "רכישת TSG מבטאת את אסטרטגיית ההתרחבות והעמקת האחיזה של התעשייה האווירית בשווקים הרלוונטיים. נעמיק את אחיזתנו בתחומי השו"ב, המודיעין והגנת המולדת – הן בקרב מערכת הביטחון בארץ והן בקרב לקוחות בחו"ל. נייצר סינרגיה בין מוצרי שלוש החברות באופן שיאפשר מתן פתרונות כוללים, מקצה לקצה – ללקוחות".

בסיס יציב להמשך הפעילות

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה, הוסיף כי "רכישת TSG מוסיפה צלע רביעית להיצע החברות של פורמולה, מרחיבה את נוכחותנו במגזר הביטחוני והסייבר ההולך וגדל, ונותנת לנו בסיס יציב להמשך הפעילות".

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה

ביוני 2014 חילן רכשה את נס ישראל תמורת 145 מיליון שקלים. הפעילות של הנרכשת, אחת החברות הוותיקות בענף ההיי-טק הישראלי, היא בעלת מחזור של 700 מיליון שקלים. נס מעסיקה כ-2,500 עובדים ויושבת בקריית עתידים בתל אביב.

סכום הרכישה היה נמוך משמעותית מזה בו רכשה את נס ב-2011 CVCI מקבוצת Citi, שעמד על כ-307 מיליון דולר (יותר ממיליארד שקלים). הרכישה אז לא כללה את TSG – החטיבה הביטחונית של נס – ואת המסלקה הפנסיונית, המשמשת כחברה נפרדת בשם SwiftNess. החיבור בין שתי החברות יצר גוף מוביל במשק בתחומי ה-IT, עם מחזור מכירות של יותר ממיליארד שקלים וכ-3,000 מועסקים.

בעבר התמודדו על רכישת החברה גם אלביט מערכות ואירונאוטיקס.

TSG הוקמה ב-1975, מונה 350 עובדים ולקוחותיה כוללים צבאות, סוכנויות מודיעין, משרדים ממשלתיים, חברות תשתית ומוסדות פיננסיים. הכנסותיה השנתיות של החברה עומדות על כ־200 מיליון שקל. בין היתר היא פיתחה את מערכת 'טירת האגם', מערכת השו"ב המטכ"לית בצבא. מערכת נוספת פרי פיתוחה היא 'פותר-שמיים', שהיא מערכת לציון מטרה מדויקת על גבי מסך המחשב הנייד לכוחות היבשה והאוויר. במבצע צוק איתן בעזה ב-2014 שתי המערכות השתתפו בלחימה.

כך לדוגמה, בדצמבר 2014, חברת החשמל הטמיעה מערכת שליטה ובקרה לניהול של צוותי העבודה בשטח. זאת כחלק מלקחי הסופה שפקדה את ישראל אותו חורף. המערכת פותחה על ידי TSG. המערכת, העונה לשם מגדלור, מאפשרת מתן תמונה רחבה בזמן אמת בין צוותי העבודה בשטח לדרג הניהולי.

מערכת נוספת שפיתחה TSG היא שוע"ל (ר"ת שליטה ובקרה לעורף לאומי). המערכת נועדה לפיקוד העורף בצבא, והיא מביאה לשיתופיות במידע בין כלל גופי החירום וההצלה במדינה, שכעת לא מתקשרים על גבי אותן מערכות. פיקוד העורף ביצע את הפרויקט כחלק מהלקחים שהפיק בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד, שבדקה את מחדלי מלחמת לבנון השנייה, וממצאים של מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, שמצא חוסר התיאום בין גופי החירום השונים בעת השריפה בכרמל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים