2015: שינויים בהרגלי הצריכה

צריכת מוזיקה מקוונת בסטרימינג גדלה במהלך השנה החולפת ביותר מ-90% ● סוף עידן הדיסקים?

דברו אלינו בסטרימינג. צילום: BigStock

נכון, כמה מאיתנו רכשו את האלבום האחרון של אדל, "25", שדורג ב-Billboard במקום הראשון ברשימת רבי המכר של השנה – במתכונת ההארד-קופי שלו (זאת אומרת בדיסקים או אפילו בתקליטים), אבל זה מפני שהוא לא היה זמין ברוב שירותי הסטרימינג. מצד שני אין זה סוד שחובבי מוזיקה רבים עושים שימוש כבד ב-Spotify, Apple Music, ובפלטפורמות אחרות שמספקות שירותי הזרמה למוזיקה.

למעשה, יותר מ-317 מיליארד שירים זרמו על פני פלטפורמות וידיאו ואודיו במהלכה של שנת 2015, זאת על-פי הדו"ח השנתי של מכון נילסן (Nielsen). הממצאים הללו מסמנים עלייה מטורפת של 92.3% לעומת הנתונים של שנת 2014.

"על אף שחובבי מוזיקה המשיכו להניע צמיחה דרמטית בהזרמת מוזיקה על-פי דרישה, עם נפח של עד 93% יותר מזה שנצפה ב-2014, ברור שאלבום הוא עדיין פורמט בר-קיימא", אמר סגן נשיא בכיר של תובנות התעשייה בנילסן, דיויד בקולה, בתגובה לנתונים.

נתון מפתיע נוסף מגלה שבעוד שהביקוש למוזיקה בסטרימינג כמעט הוכפל, נצפה גם גידול מפתיע במכירות אלבומי ויניל, מה שמכונה בפי המבוגרים – תקליטים. בשנת 2015 היוו אלבומי ויניל 9% ממכירות האלבומים הפיזיים, וחוו עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת.

עוד מספר נתונים מפתיעים מנילסן:
●  שיא שבועי של כל הזמנים נרשם בנוגע לשבוע שנגמר ב-24 בדצמבר, כשכמעט 7.5 מיליארד הזרמות לפי דרישה בוצעו במהלכו.
●  הצריכה הכוללת של מוזיקה דיגיטלית עלתה ב-2015 ב-25%.
●  מכירות אלבומים ירדו ב-6.1% לעומת שנת 2014, כשמכירות האלבומים הדיגיטליים ירדו ב-2.9%.
●  מכירות טרקים דיגיטליים יחידים ירדו אף הן ב-12.5% בהשוואה לשנת 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים