שירות האינטרנט החינמי והשנוי במחלוקת של פייסבוק נסגר במצרים

שבוע אחרי הודו, גם מצרים החליטה לסגור את Free Basics ● בהודעה מטעם גורם ממשלתי בקהיר נטען כי השירות נסגר בשל היעדר אישורים ושיקולי אבטחת מידע

04/01/2016 13:10
כישלון. Free Basics

Free Basics, שירות האינטרנט של פייסבוק (Facebook) המאפשר למיליוני משתמשים במדינות מתפתחות גישה למספר מצומצם של אתרים בלבד, נסגר בשבוע שעבר במצרים. זאת שבוע לאחר שהשירות השנוי המחלוקת נסגר בהודו.

בהודעה של גורם ממשלתי שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) נטען כי השירות נסגר בשל היעדר אישורים ושיקולי אבטחת מידע. ברשת החברתית הגדולה בעולם אישרו את הידיעה על סגירת השירות, אולם לא נימקו מדוע. "אנחנו מאוכזבים מכך שהשירות לא זמין במצרים החל מ-30 בדצמבר. יותר משלושה מיליון מצרים השתמשו בשירות, ויותר ממיליון איש שלא היו מחוברים קודם לכן עתה משתמשים באינטרנט בזכות מאמצים אלו", נמסר מפייסבוק.

עם זאת, נראה כי במנלו פארק לא מרימים ידיים. "אנחנו מחוייבים לפרויקט Free Basics, ואנחנו מתכוונים להמשיך לעבוד כדי לשרת את הקהילה שלנו על מנת לספק גישה וחיבוריות ושירותים חיוניים. אנחנו מקווים לפתור את המצב בקרוב".

השירות, שפועל דרך היוזמה Internet.org השאפתני, זוכה לביקורת ציבורית בטענה כי הוא מפר את עיקרון נייטרליות הרשת. בין היתר, הוא מאפשר גישה לשותפות של המפעילות השונות, ובכלל זה לאתרים ויקפדיה (Wikipedia), מנוע החיפוש Bing ואתר BBC. עד כה שירות Free Basics הושק ב-37 מדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים