אתר ה-BBC הותקף על ידי קבוצת האקרים הפועלת כנגד דאעש

הודעת שגיאה קיבלה את פניהם של גולשים רבים שגלשו ל-BBC news בסוף השבוע ● חבורה העונה לשם New World Hacking טוענת כי היא שהתקיפה את האתר, כדי להפגין את הכוח של השרת שלה

פושעי רשת מחפשים להרוויח מנושאים טרנדיים. אילוסטרציה: BigStock

כל האתרים של ה-BBC לא היו זמינים במשך מספר שעות בערב השנה החדשה, לאחר מה שמקור מטעם ה-BBC תיאר כ"התקפת מניעת שירות מבוזרת" (ר"ת DDoS).

קבוצה שטוענת שהיא יוזמת פעולות מכוונות כנגד מטרות ברשת המקושרות לדאעש, לקחה אחריות על הפעולה, והודיעה כי היא העומדת מאחורי ההתקפה על אתר ה-BBC. הקבוצה, שקוראה לעצמה "מתקפת העולם החדש" (New World Hacking), הודיעה כי ביצעה את הפיגוע כ"תצוגת תכלית של יכולותיה".

מתקפת ה-DDoS שהקבוצה טוענת כי ביצעה, נועדה לצורך הדגמת הפלתו של אתר באמצעות הצפתו בתנועה רבה יותר מאשר זו שאיתה האתר מסוגל להתמודד. בציוץ שפנה אל כתב הטכנולוגיה של ה-BBC, רורי סלן-ג'ונס, כתבה הקבוצה כי "אנחנו פועלים מארצות הברית, אבל אנחנו שואפים להוריד אתרים המזוהים את דאעש, כמו גם את חברי הארגון. אנו מבינים שלפעמים מה שאנחנו עושים הוא לא בהכרח הבחירה הנכונה, אבל בלי האקרים… מי יהיה שם כדי להדוף מחבלים באינטרנט"?

הודעת השגיאה שקיבלה את פני הגולשים באתר ה-BBC

הודעת השגיאה שקיבלה את פני הגולשים באתר ה-BBC

להפגין את הכוח האמיתי

"הסיבה שהתמקדנו ב-BBC היא כי רצינו להפגין את הכוח האמיתי של השרת שלנו. לא התכוונו להוריד את האתר של תאגיד החדשות למשך שעות, זה קרה פשוט משום שהשרתים שלנו חזקים במיוחד."

אחד מחברי הקבוצה – שזכה לכינוי Ownz – אמר לכתב אתר החדשות, ליאו קליון, כי "מתקפת העולם החדש" היא צוות המונה תריסר פעילים – שמונה גברים וארבע נשים – שעובדים יחד משנת 2012. הפעילויות האחרונות האחרות של הקבוצה כללו לקיחת חלק בקמפיין נגד הקו קלוקס קלאן, ומאמץ משותף לזהות ולדווח על חשבונות של דאעש במדיה החברתית (#OpParis) שהתקיים בעקבות פיגועי נובמבר אשר התרחשו בבירה הצרפתית, כך סיפר Ownz ל-BBC.

Ownz אמר שהקבוצה שלו משתמשת בכלי שנקרא Bangstresser – שנוצר על ידי קבוצת האקרים אמריקנית אחרת – לצורך הצפת אתר ה-BBC בתנועה, ושההתקפה הושלמה באמצעות שליחת בקשות משרתי המחשב האישי משלו. הקבוצה כבר השתמשה בטכניקה הזו כנגד אתרי אינטרנט של המדינה האיסלמית, אבל עיקרה ייעוד של הטכניקה "באמת להיכנס לפעולה" כנגד רשימה חדשה של יעדים הקשורים לארגון האיסלמי המיליטנטי, וזאת החל מיום שלישי הקרוב, טוען Ownz.

הודעת שגיאה

התקלה שהתגלתה באתר BBC החלה בשעה 7:00 בבוקרו של יום ה', והתבטאה בכך שמבקרים באתר ראו הודעת שגיאה במקום התוכן שהתכוונו לקרוא. המתקפה הכתה באתר ה-BBC הראשי, כמו גם בשירותים נלווים אליו, כגון שירות iPlayer ואפליקציית iPlayer Radio.

הצהרה ראשונית על ההתקפה התפרסמה בטוויטר (Twitter) על ידי ה-BBC, שטענה כי הבעיות הן תוצר של תקלה טכנית. התאגיד מסר שהוא פועל במרץ כדי להפוך את השירותים והדפים לנגישים שוב. ב-10:30 חזר האתר לפעול שוב באופן נרחב, למרות שטעינת חלק מהדפים והאינדקסים ארכה זמן רב יותר מהרגיל. עד צהרי יום חמישי חזרו הדברים לשגרה ומ-BBC נמסרה הודעה על תקינותם המלאה של שירותיה והתנצלות על התקלה.

ה-BBC לא אישר או הכחיש את היותו מותקף באופן שהביא לבעיות, וממשרד תאגיד העיתונות נמסר בשבת כי אין בכוונת ה-BBC להגיב על טענת הקבוצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים