נכנסים לגוגל בלי סיסמה באמצעות הנייד

החברה בוחנת אפשרות חדשה אשר תהיה נוחה לשימוש, למשל אם הסיסמה שלכם ארוכה או מסורבלת מדי, או פשוט שכחתם אותה ● במקום הקלדתה, מכניסים רק כתובת מייל ותישלח לכם לנייד הודעה שתצטרכו לענות עליה

אפשר סוף סוף לשכוח. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) בוחנת אפשרות חדשה לכניסה לשירותיה מהטלפון בלי צורך בהכנסת סיסמה, רק שתי פעולות ואתם בפנים. פיתוח חדש של בכירי מהנדסי החברה? לא. את דרך ההתחברות החדשה גילה בכלל גולש סקרן.

השיטה החדשה תהיה נוחה לשימוש למשל אם אתם נכנסים לשירותים ממקום אחר מהרגיל, כמו ממחשב של חבר לדוגמה, אם הסיסמה שלכם ארוכה או מסורבלת מדי, או אם פשוט שכחתם אותה. במקום הקלדת הסיסמה, מכניסים רק את כתובת המייל (בתקווה שאותה אתם דווקא זוכרים), וגוגל תישלח לכם אל הנייד הודעה שעליכם לענות עליה. כמובן שאם תעדיפו פשוט להשתמש בסיסמתכם, כרגיל, זאת בהחלט אפשרות לגיטימית.

הפיצ'ר החדש התגלה במקור על-ידי משתמש של אתר Reddit העונה לשם רוהיט פול, שפרסם פרטים על הממצא שלו בקהילת אנדרואיד באתר החדשות החברתי. גוגל אישרה את הניסוי לאפשרות ההתחברות החדשה בהודעה ששלחה ל-NBC News שבה נכתב: "הזמנו קבוצה קטנה של משתמשים בכדי לעזור לנו לבדוק דרך חדשה להרשמה לחשבונות גוגל וזאת בלי צורך בסיסמה. 'Pizza', 'password' ו-'123456' – יומכם קרוב!", נכתב בהודעה המבדחת.

השיטה מזכירה קצת את ה-two-factor authentication – דרך שבה המשתמשים מחויבים לספק גם את סיסמתם וגם לשלוח OK מהטלפון או הטאבלט שלהם – אלא שבמקרה הזה מדובר רק בחלק השני של השיטה. אחרי הכל, למשתמשים רבים יש סיסמאות חלשות או כאלו שהם משתמשים בהן שוב ושוב ושוב באתרים ובשירותים שונים, כך שהשיטה הזו יכולה אולי להיות בטוחה יותר לשימוש ולהציל את המשתמשים ממטרידים או אפילו האקרים שיגלו בקלות את סיסמתם ויעשו בה שימוש לרעה. הונאות שכוללות התחזות, לדוגמה, יכולות פשוט להיעלם מהשטח, שהרי אם משתמש לא מאשר ניסיון התחברות של מתחזה באמצעות הנייד שלו – הניסיון ייכשל.

כרגע הפיצ'ר הוא על תקן המצאה נלמדת בלבד, וגוגל לא סיפקה כל אינדיקציה אם ומתי יזכו משתמשיה הרבים ליהנות מחביבותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים