מיקרוסופט רכשה את Metanautix – סטארט-אפ המטפל במאגר נתונים בהיקף רחב

אם הסתקרנתם כמה שילמה הענקית מרדמונד על הרכש החדש ולמה, מסתבר שתנאי העסקה לא פורסמו ● כן ידוע כי הרכש מגובה על-ידי שבעה מיליון דולר בהון הכולל מזומנים מחברת ההון-סיכון הידועה, סקויה

מיקרוסופט ו-Metanautix

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (א') כי רכשה את Metanautix, סטארט-אפ המתמקד בטיפול במאגר נתונים בהיקף רחב. החברה עוסקת בניהול נתונים בעבור חברות אנליטיקה עסקיות – אבל מה זה באמת אומר? Metanautix Quest היא טכנולוגיה המתיימרת לאמץ באופן חיובי מאגרי נתונים – מעין ניהול מובחן שממיין סוגים שונים של נתונים, שמייעל מאוד את העבודה מול הדטה כולה בעת הצורך בניתוחה. כך למשל, מאגר נתונים אחד עשוי להחזיק בדוא"ל ובתקשורת, שני יחזיק עסקות פיננסיות, מאגר נוסף עשוי להחזיק וידיאו או תמונות, ואחד אחר יחזיק נתוני מדיה חברתית, וכן הלאה.

עד כה, כאשר חברות רצו לבצע ניתוח נתונים גדול על כלל המאגרים שלהן, הן היו בדרך כלל מעבירות את הנתונים למערכת המרכזית הראשונה, לפני שיכלו להפעיל ניתוח נתונים גדל היקף. Metanautix מספקת אמצעי יעיל יותר של הבאת נתונים מובנים, בלתי מובנים ומובנים למחצה וכליאתם יחד לצורך סריקתם ולאחר מכן ניתוחם. החברה מסבירה פעולה זו כ"יצירת שרשרת אספקת נתונים וטכנולוגיה שמסוגלת לאחד המון נתונים שונים ללא קשר לסוגם, לגודלם או למיקומם".

"אני שמח להודיע ש-Metanautix נרכשה על-ידי מיקרוסופט", כתב מייסד ומנכ"ל החברה, תיאו וסילאקיס, בבלוג שלו. "שלוש שנים אחרי שהתחלנו, עכשיו אנחנו יכולים לקחת את העבודה שעשינו לרמה הבאה על ידי איחוד כוחות עם מיקרוסופט. אנו מצפים להיות חלק מהמאמצים החשובים של מיקרוסופט עם Azure וה-SQL Server, במטרה לספק ללקוחות ארגוניים תצוגה מאוחדת של כל הנתונים שלהם על פני ענן ובמערכות פנימיות".

בכוונתה של מיקרוסופט עכשיו לשלב את Metanautix בפלטפורמת הנתונים הנרחבת שלה, מה שאומר שהמנוע של Metanautix יהפוך לחלק מה-SQL Server ומה-Cortana Analytics Suite. זה בדיוק מה שהחברה מרדמונד אוהבת להסביר ככוונותיה בהווה כשהיא אומרת ששאיפתה היא לבנות "ענן אינטליגנטי".

עם גיוס של שבעה מיליון דולר בלבד בשנים האחרונות, אפשר לנחש שהחברה הייתה "קצרה" במזומן בעת המכירה, ושעכשיו היא כבר נמצאת בדרכה לגיוס כספי באקלים הרבה יותר חמים ומאתגר מזה ששהתה בו, עת הושקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים