הקונגרס האמריקני אישר בראשונה תקציב של 1.15 טריליון דולר לתחום הסייבר

הנוסח האחרון של הצעת התקציב, הכוללת תמריצים לחברות שישתפו נתונים על איומי פריצה עם הממשלה ללא חשש מתביעות של לקוחותיהן, הגיע כבר אל שולחנו של הנשיא

הסייבר יכול לנשום לרווחה. צילום: BigStock

נתח תקציבי עצום בן 1.15 טריליון דולר, שמיועד לפיתוח והשקעה בתחום אבטחת הסייבר, עבר בסוף השבוע בשני בתי הקונגרס האמריקני – הסנאט ובית נבחרים, כחלק מחבילת הוצאות.

הנוסח האחרון של הצעת התקציב, הכוללת תמריצים לחברות שישתפו נתונים על איומי פריצה עם הממשלה ללא חשש מתביעות של לקוחותיהן, הגיע עכשיו אל שולחנו של הנשיא. הבית הלבן כבר הודיע שבכוונתו לחתום על חשבון ההוצאות העצום, אשר אמור לכלול גם את חוק חשבון ההוצאות של שנת 2015.

הצעת החוק לתקציב אבטחת המידע היא הנתח הגדול ביותר של תקצוב לתחום הסייבר שהעביר הקונגרס אי-פעם, וזאת לאור ההתפתחויות וגידולם הפראי של מספר הפריצות המשמעותיות שהתרחשו בארצות הברית בעיקר מאז הפריצה הגדולה למאגרי נתונים בעונת הקניות של שנת 2013.

הפריצה שנעשתה בטרגט (Target) התחילה בעצם גל של פריצות שפגע מאז בחברות קמעונאיות רבות, כמו למשל הום דיפו (Home Depot), וכן בבנקים כמו ג'יי.פי מורגן סטנלי ( JPMorgan Stanley), בחברות לביטוחי בריאות כמו Anthem, ובגופים ממשלתיים כמו המשרד לניהול כוח האדם, OPM (ר"ת Office of Personnel Management). יחד חשפו פריצות אלו כמאה מיליונים מנתוניהם האישיים של האמריקנים, ולכן אפשר להבין את הקונגרס שמצא לנכון הפעם לתקצב את אבטחת המידע ברוחב לב ובסכום חסר תקדים.

שחקניות מובילות מעמק הסיליקון, ביניהן אפל (Apple), טוויטר (Twitter) ו-Yelp, יוצאות כנגד חלק מתכנית הלוחמה בפשעי הסייבר שהכין הממשל, וזאת מכיוון שהסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, דורשת מהן להתקין "דלת אחורית" לתוכנות שפיתחו, כדי לאפשר למדינה (להמשיך) לרגל אחרי המשתמשים.

חברות טק רבות וכן גופי מדיה חברתית מובילים ציינו שהם פשוט לא ישתתפו בתכנית שיתוף המידע שהוקמה לפי החוק, אבל נדמה כי בכל זאת החקיקה של 2015, ובמיוחד התקצוב הנרחב הנוכחי, פינו את כל המחסומים שעמדו בדרכו של הממשל לאכוף אבטחת מידע מאסיבית יותר. זמנים יגידו האם המדינה תזכה לשיתוף פעולה של המשק הטכנולוגי, ואם לאו האם תכפה את הדברים עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים