וריזון שוקלת לרכוש את עסקי הליבה של יאהו!

פראן שאמו, סמנכ''ל הכספים של ענקית התקשורת, הגיב לשמועות על הרכישה העתידית באומרו כי "אנחנו מתבוננים על כל המנעד - אם אנחנו רואים שמשהו מתאים לנו אסטרטגית, הגיוני עבור בעלי המניות, ושיניב החזר השקעה - נבחן את זה"

וריזון ממזגת את AOL ויאהו

לפני חצי שנה, וריזון (Verizon) רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר. כעת, כשמסתמן כי יאהו! (!Yahoo) נמצאת על המדף למכירה, שמה של ענקית הסלולר הוזכר מיד כרוכשת פוטנציאלית.

רוכשים פוטנציאליים נוספים הם AT&T, קומקאסט (Comcast), דיסני (Disney), ו-CBS. פראן שאמו, סמנכ"ל הכספים של וריזון, הגיב לשמועות על הרכישה העתידית באומרו בכנס תקשורות ומדיה שלשום (ב') כי "זה כמו AOL, אנחנו מתבוננים על כל המנעד. ואם אנחנו רואים שמשהו מתאים לנו אסטרטגית, והגיוני עבור בעלי המניות, וזה משהו שיניב החזר השקעה – נבחן את זה. בשלב הנוכחי, מוקדם מדי לדבר על רכישה. כל שאני יכול לומר הוא שאיני יודע מה החליטה הנהלת יאהו! – מוקדם מדי לדעת".

אנליסטים ציינו כי הרכישה של AOL מייצגת את השאיפה של וריזון לפעול הן בעולם התוכן, בשל רכישת AOL – עם כמה אתרים נחשבים: האפינגטון פוסט (Huffington Post), טק-קראנץ' (Techcrunch) ו-AOL.com – והן בעולם הפרסום המקוון. יאהו! פועלת בשני העולמות: בעסקי הליבה שלה יש מנוע חיפוש, אתרי חדשות וחדשות כלכליות, לצד עסקי פרסום.

לפני שבוע פורסם כי אחר שניסתה נואשות לפתות משתמשים לחזור להשתמש בשירותיה של יאהו!, ייתכן שמריסה מאייר, המנכ"לית של ענקית האינטרנט המקרטעת, שוקלת למכור את שירותי האינטרנט הוותיקים של החברה.

להסיר את שכבת השומנים

החברה דנה השבוע האם להמשיך בתוכניותיה להפריד את עסקיה מענקית המסחר המקוון עליבאבא (Alibaba), ששוויה עומד על יותר מ-30 מיליארד דולרים. ייתכן אף שתחליט למכור את עסקי האינטרנט שלה. וייתכן שאף תבצע את שני הדברים.

מאז שנכנסה לתפקידה כמנכ"לית יאהו! בשנת 2012, ניסתה מאייר, שהגיעה מהנהלת גוגל (Google), להטות את אחת מחלוצות האינטרנט בחזרה למסלול – החל מהתאמת החברה לעידן המובייל לאור המעבר של צרכנים לסמארטפונים וטאבלטים, עבור בחידוש ורענון של כל אחד מנכסיה של החברה, בהם דואר, מזג אוויר, כספים וספורט, ועד ניסיונה להפוך את החברה ליעד הראשוני של גולשים, בכך ששכרה כותבים ידועים וזכויות להפצת תכנים.

ואולם מאייר לא הצליחה לעמוד בתחרות מול מוצרים מלהיבים של מתחרותיה הקשות של יאהו!, והאתר, שהיה אחד החזקים ברשת, הובס בתחום החיפוש והדואר על ידי גוגל, ועוד נתח רציני ננגס ממנו בתחום המדיה על ידי נטפליקס (Netflix) ואמזון (Amazon). גם פייסבוק (Facebook) ושחקניות חדשות יחסית, כמו סנאפצ'ט (Snapchat), "גזלו" משתמשים שיאהו! בנתה עליהם לאפליקציית המסרים שלה.

עם זאת, למרות שיצאה מן האופנה, הצליחה החברה להישאר אחד המותגים בעלי הכניסות הרבות ביותר בארצות הברית – יותר מ-210 מיליון אנשים ביקרו באתר שלה באוקטובר השנה לפי ComScore, כאשר רק לגוגל ולפייסבוק היו יותר כניסות.

הלחצים גרמו לחברה לנסות להסיר את "שכבת השומנים" מקו המוצרים שלה, באמצעות צעדים שונים, כמו ההחלטה מאוקטובר השנה "להפסיק להשקיע במוצרים שאינם בעלי ביצועים חזקים", כפי שהתבטא קן גולדמן, ה-CFO של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים