אשר רשף, המשנה למנכ"ל ומנמ"ר לאומי קארד – פורש

רשף עוזב את התפקיד אחרי 15 שנים כדי להתמקד ב-"ייזום, פיתוח מערכות וקידום נושאים שקשורים לעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית", לדבריו ● הוא יישאר עד שימונה לו מחליף, שזהותו טרם נקבעה

אשר רשף, מנמ"ר לאומי קארד. צילום: קובי קנטור

אשר רשף, משנה למנכ"ל ומנמ"ר לאומי קארד, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. רשף מסיים קדנציה של 15 שנים רצופות והוא יוצא לדרך עצמאית. במקרה הצורך, הוא ישמש כיועץ חיצוני לחברה.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אישר רשף את הידיעה ואמר כי "אחרי 15 שנים רצופות בתפקיד הגעתי לתחושת מיצוי והחלטתי לצאת לדרך חדשה. אוכל עתה לממש את יכולותיי ולעשות את מה שאני אוהב באמת לעשות, למשל ייזום, פיתוח מערכות וקידום נושאים שקשורים לעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית".

לדברי רשף, התפקיד דורש תשומת לב ניהולית רבה מאוד, באופן טבעי, והוא לא מאפשר לו לעסוק בנושאים שהוא רוצה לעסוק.

הוא אמר כי אין עדיין מועד סופי לפרישתו. "אשאר בחברה ככל שיידרש, עד שיימצא מחליף, ואעשה הכול כדי לסייע לו ולהכניס אותו לתפקיד בצורה הכי טובה", ציין. בימים הקרובים תתחיל לאומי קארד לבחון מועמדים – פנימיים וככל הנראה גם חיצוניים.

על העובדה שישמש יועץ ללאומי קארד הוא אמר כי "אתרום מהידע ומהניסיון שיש לי כדי להצעיד את החברה אל עבר האתגרים החדשים הניצבים בפני עולם כרטיסי האשראי ובכלל".

יצוין כי רשף הוא אחד המנמ"רים הוותיקים והיותר מוערכים בענף. לפני שהגיע ללאומי קארד הוא כיהן בתפקידי ניהול טכנולוגיים בבנק איגוד ובחברת הביטוח הפניקס, שם היה שותף בין היתר לפיתוח מערכות הליבה של ביטוח החיים, שפועלות עד היום.

בסכמו את פעילותו בלאומי קארד אמר רשף כי "במהלך כהונתי הצלחתי, יחד עם הצוותים המקצועיים והמיומנים שלי, להביא את החברה להיות מבוססת על תשתית טכנולוגית יציבה: יש בה כעת מערכות מתקדמות של CRM וממשקי אינטרנט מתקדמים לשיפור השירות ללקוחות. כמו כן, פיתחנו שולחן עבודה לעובדים וציידנו את אנשי המכירות והשירות במערכות ניידות חכמות, עם גישה לכל הנתונים".

לאומי קארד קוטפת מדי שנה פרסים רבים בתחרויות IT Awards ו-Webi Awards, ורשף אף זכה באות המנמ"ר המצטיין בתחרות השנתית של אנשים ומחשבים.

"האתגר המרכזי של המחליף: התמודדות עם הרגולציה"

"אני משאיר למחליף שייבחר אתגרים רבים בתקופה מעניינת שעוברת על עולם כרטיסי האשראי", ציין. "האתגרים המרכזיים הם התמודדות עם חסמי רגולציה שנולדים בכל יום והיערכות נכונה לתחרות שמתפתחת בעולם כרטיסי האשראי ובשוק הסליקה. כבר כיום יש מתחרים חדשים בתחום הפינטק, שנוגסים בשווקים המסורתיים של הבנקים וחברות האשראי ומבצעים פעולות שבעבר היו שייכות רק לגופים אלה, כמו הלוואות. לכאן מתחבר הנושא של היערכות לעידן הדיגיטלי, שבו אני רוצה להשקיע משאבים בתקופה שלאחר פרישתי".

לאומי קארד היא חברה בת של בנק לאומי, המחזיק ב-80% ממניותיה. יתר המניות מוחזקות על ידי קבוצת עזריאלי. מדובר באחת משלוש חברות כרטיס האשראי הגדולות בישראל, עם יותר משני מיליון כרטיסי אשראי פעילים וכ-40 אלף בתי עסק. באגף המחשוב של לאומי קארד מועסקים 200 אנשים.

החברה סיימה את השנה שעברה עם מחזור של 1.015 מיליארד שקלים ורווח נקי של 200 מיליון – גידול של 3% לעומת 2013.

רשף הוא הבכיר השלישי שעוזב בשנה וחצי האחרונה תפקיד טכנולוגי בכיר במגזר הפיננסי. בני גורביץ', מנמ"ר בנק איגוד, עזב לטובת החלפתו של גיל ארזי כמנכ"ל כללביט, זרוע המחשוב של כלל. בתחילת השנה מונה אל"מ (מיל') אבנר זיו, לשעבר מפקד יחידת מצפ"ן, למנמ"ר בנק ישראל במקום דורון פלח, שעבר ל-yes. כמה חודשים קודם לכן עזב רון גריסרו את תפקיד מנמ"ר כאל וכיום הוא מנמ"ר מנורה מבטחים. את מקומו בכאל ממלא רונן הורוביץ, שהגיע ממשרד ראש הממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים