על פי חוק: הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית מפסיקה לאסוף מידע מטלפונים

מטרת החקיקה החדשה - ריסון סמכויות הפיקוח הממשלתיות על אזרחים ● סיום עידן האיסוף הנרחב של מטה-דטה מטלפונים, מגיע שנתיים לאחר חשיפותיו של אדוארד סנואודן שהצביעו על תכניות הפיקוח העצומות בהיקפן שלפיהן נוהגת הסוכנות האמריקנית

מזהירה מפני מתקפות סייבר בעבודה מרחוק דרך VPN. ה-NSA

החל מהיום (א') בחצות, לפי שעון ארצות הברית, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) הפסיקה את איסוף המידע הנרחב שלה מטלפונים של תושבי ארצות הברית. הצעד הזה מגיע, כמתוכנן, שישה חודשים בדיוק לאחר שתקנות חדשות בתחום ה-USA Freedom Act, שעליהן החליט הסנאט, נכנסו לתוקפן. מטרת החקיקה החדשה – ריסון סמכויות הפיקוח הממשלתיות על אזרחים.

החוק קובע כי על ה-NSA להפסיק את איסוף המידע הנרחב מטלפונים, שבין השאר כלל מטה-דטה כמו מספרי טלפון ומשכי שיחות. הקונגרס סיפק לסוכנות שישה חודשי התארגנות לשם עצירת האיסוף, והלילה בחצות יפוג הדד-ליין. חברות טלפון כמו וריזון (Verizon) ו-AT&T, למשל, יוכלו מעתה לשמור על הדטה, ובמקרה הצורך תיאלץ ה-NSA כדי להשיג רשומות אלה לפנות בעבור כל מקרה ומקרה בבקשת אישור מיוחד לבית המשפט. בנוסף הגדיל המחוקק את השקיפות – הממשלה תתבקש לספק רישום שנתי, החושף את מספרן של הפניות לבקשת העברת מידע של אזרחים לרשויות.

סיום עידן האיסוף הנרחב של מטה-דטה מטלפונים מגיע שנתיים לאחר חשיפותיו של אדוארד סנואודן שהצביעו על תכניות הפיקוח העצומות בהיקפן שלפיהן נוהגת הסוכנות האמריקנית. בעוד שרבים, כולל הנשיא ברק אובמה, היללו את המעבר של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית למדיניות ה-USA Freedom Act, וגרסו שזהו צעד משמעותי ראשון שנעשה לקראת הגבלת סמכויות המעקב מאז החמרתן עקב מתקפות הטרור ב-9/11 בשנת 2011, יש המלינים כי החוק להגנת פרטיותם של אזרחי ארצות הברית לא הרחיק מספיק לכת. הצעת החוק עברה בסנאט בתוצאה של 67 מול 32 הצבעות, עם לפחות ארבע הצעות התנגדות לחקיקה הספציפית, שלא החמירה מספיק, כך נטען, לצורך הגבלת פעולותיה של NSA.

לאחר מתקפת הטרור בפריז, שהתרחשה מוקדם יותר החודש, כמה מחסידיהן של תכניות הפיקוח והמעקב של NSA נזעקו בתביעה להחזיר לסוכנות את כוחה ואת הזכות לאסוף מטה-דטה מרישומי שיחותיהם של אזרחי ארצות הברית. בין התומכים בהשארת כוחות NSA כשהיו נמנים למשל דונאלד טראמפ וכריס כריסטי, וכן מועמד הסיעה הרפובליקנית לנשיאות, מארקו רוביו. למרות כל זאת, ועל אף שגם ה-NSA ביקשה להמשיך לאחוז בזכויותיה לפעול בדרכים הקיימות לכל הפחות עד לתום חודשי החורף, וזאת בכדי לוודא שהתכניות החדשות פועלות כראוי – בטווח הקרוב לא צפוי שינוי בהחלטות הסנאט ובחוק החדש, שיכנס לתוקפו, כאמור בחצות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים