הטכנולוגיה הלבישה של גוגל שלעולם לא תראו

תרבות הפופ מהווה השראה לרבים ממנהיגי העולם הטכנולוגי, וזה לא סוד ● גם ענקית החיפוש ניסתה להקים לתחייה את תגי התקשורת של צוות האנטרפרייז ממסע בין כוכבים - אך תרגישו בנוח להתאכזב כבר מעכשיו

כמעט גוגל. מסע בין כוכבים

סקייטבורדים מרחפים ומכוניות אוטומטיות – תרבות הפופ מהווה השראה לרבים ממנהיגי העולם הטכנולוגי, וזה לא סוד. לצערם של מעריצי התכנית הקאלטית "מסע בין כוכבים" (Star Trek) יש כיום מוצר שכזה שהם לא יוכלו לראות בעתיד הקרוב – לפחות לא מתוצרת גוגל (Google).

עמית סינגהל, סגן נשיא בגוגל והאחראי על תחום החיפוש בענקית הטכנולוגיה, העניק לאחרונה ראיון למגזין טיים (Time), בו פירט כמה מהגיחות האחרונות של החברה לתחום הטכנולוגיה הלבישה. סינגהל, מסתבר, הוא חובב מושבע של מסע בין כוכבים משכבר הימים, וחיבתו זו הביאה לפיתוח של מכשיר אב-טיפוס, בהשראת תגי התקשורת שקפטן ז'אן-לוק פיקארד וצוותו הנאמן ענדו על מדיהם במסעותיהם באנטרפרייז ומחוצה לה.

הגרסה של גוגל לתגיות הבגד היא למעשה סיכת דש בטכנולוגיית בלוטות' (Bluetooth) שהיא גם מיקרופון, ושניתן להפעיל אותה פשוט באמצעות הקשה קלה. האמצעי הזה אמור היה לאפשר למשתמשים לשאול שאלות חיפוש, במקום לגשת למחשב או להפעיל את הנייד. אבל, למרבית האכזבה, המכשור המדליק לא עבר מעולם את שלב הניסיון, ובראיון סינגהל אפילו לא סיפק הסבר מדוע.

בהתחשב בז'אנר העוזרים האישיים הממוחשבים ששוטף כיום את השוק – החל ב-Echo של אמזון (Amazon), המשך ב-Siri של אפל (Apple), וכלה ב-Cortana מבית מיקרוסופט (Microsoft) – יש להניח שגם סינגהל צפה בסרטו של ספייק ג'ונז "Her", זיהה בו עוד מוצר פופ פופולרי שמבשר על ההתפתחות העתידית של תחום החיפוש, וניסה אפילו להפוך אותו למציאותי ללא הצלחה. לחובבי "מסע בין כוכבים" בפרט וגאדג'טים בכלל נשאר רק ללכת לחפש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים