סקר של יבמ: כ-33% מהמנהלים נדרשים לעתים קרובות לקבל החלטות עסקיות ללא מידע מספיק

עוד עלה מהסקר, שתוצאותיו פורסמו בכנס IOD שנפתח השבוע בלאס-וגאס, כי 53% מהמנהלים אינם נהנים מגישה למידע הדרוש להם למילוי תפקידם וכי 83% ממנהלי טכנולוגיות המידע בארגונים מציבים את יישומי הבינה העסקית והאנליזה של נתונים בצמרת סולם העדיפויות שלהם ● מארק לאוברידג', מנהל הכספים של יבמ: "אחד מתחומי ההשקעה העיקריים שלנו הוא אנליזה עסקית"

25/10/2009 16:10

אחד מכל שלושה מנהלים נדרש לעתים קרובות לקבל החלטות עסקיות ללא מידע מספיק, ו-53% מהמנהלים אינם נהנים מגישה למידע הדרוש להם למילוי תפקידם – כך עולה מסקר שערכה יבמ ושאת תוצאותיו הציגה סטייסי נובק, אנליסטית בחטיבת ניהול התוכן של יבמ (IBM), בכנס IOD (ר"ת Information On Demand) של חטיבת התוכנה של הענק הכחול, שנפתח השבוע בלאס-וגאס.

בכנס, תציג החברה שורה של פתרונות חדשים בתחום האנליזה העסקית ולדברי נובק, סל המוצרים של יבמ ההולך ומתרחב בתחום הבינה העסקית והכלים האנליטיים הוא תוצאה של סדרת רכישות שערכה החברה ותהליכי פיתוח פנימי. "שלא במפתיע, מציבים 83% ממנהלי טכנולוגיות המידע בארגונים את יישומי הבינה העסקית והאנליזה של נתונים בצמרת סולם העדיפויות שלהם", אמרה נובק.

לפי הסקר שהציגה נובק, שוק הכלים והשירותים לאנליזה עסקית מציע הזדמנות עסקית של 105 מיליארד דולרים בשנה. "חבילות התמריצים והתוכניות להאצת הצמיחה עליהן הודיע הממשל האמריקני – ובראשן קידום מערכות רשומה רפואית, מערכות איתור הונאות ברשת, תוכניות שיפור רשתות הולכת החשמל ובניית רשת חכמה וכן הלאה, מובילים את יבמ להשקעה רחבה בתחום הזה, במסגרת מיזם התשתיות החכמות אותו מקדמת החברה", אמרה נובק.

מארק לאוברידג', מנהל הכספים של יבמ, הדגיש את מחויבותה המתמשכת של החברה לתחום התוכנה, כמרכיב מרכזי בצמיחה העתידית של יבמ ובהגדלת שיעורי הרווחיות שלה. לדבריו, רווחי יבמ בתחום התוכנה עלו ברבעון האחרון ביותר מ-20%, והחברה מקווה להפיק השנה רווח נקי של 8 מיליארד דולרים ממכירות של קבוצת התוכנה.

עוד אמר לאוברידג', כי אחד הגורמים המרכזיים לעלייה הוא המאמץ ההולך וגדל בתחום הכלים האנליטיים. "מוצרים דוגמת אלה של קוגנוס (Cognos) ו-InfoSphere, שהציגו צמיחה דו-ספרתית ברבעון האחרון והגדילו משמעותית את נתח השוק שלהם, מעודדים את יבמ להגדיל את השקעותיה בתחום האנליטי", אמר לאוברידג'.

לדבריו, "יבמ משתמשת ברווחים הגדולים שלה על מנת להשקיע ביכולות שיבטיחו לה בידול בשוק, ולהאיץ את תהליכי הפיתוח של הזדמנויות שוק חדשות, דוגמת אנליזה עסקית וכלים לעולם חכם יותר – אחד מתחומי ההשקעה העיקריים שלנו הוא אנליזה עסקית".

לאוברידג' מסר, כי יבמ תמשיך להרחיב את סל המוצרים שלה בתחום האנליזה העסקית, בהמשך לרכישות של חברות המביאות תפיסת עולם ההולמת את זו שלה, ותומכות בכלים הנדרשים להקמת מערך אנליזה עסקית. "החל מרכישת SRD בשנת 2005, דרך שורת רכישות ועד להשקעה האחרונה – 1.2 מיליארד דולרים ברכישת SPSS, מסכמת יבמ את החומש האחרון עם השקעה כוללת של 12 מיליארד דולרים בהרחבת סל התוכנה שלה", אמר לאוברידג'.

לדבריו, בדרך נוספו לשורות יבמ 4,000 יועצים חדשים המתמחים בכלים אנליטיים ומביאים עימם מומחיות במגוון רחב של תחומי שוק. עוד אמר, כי עד לסיום המחצית הנוכחית של השנה, תחנוך יבמ שישה מרכזים לתחום האנליזה העסקית – שלושה בארה"ב והשאר באנגליה, יפן וסין.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים