הסטארט-אפים עולים לזירה

ראשון לציון אירחה אמש (ג') תחרות "אגרוף" לסטארט-אפים, בארבעה מקצים ● במסגרת התחרות סיפרה כל חברה על עצמה במשך 3.5 דקות ושכנעה את הקהל והשופטים להעלות אותה לחצי הגמר, שיתקיים ביוון

הסטארט-אפיסטים שהשתתפו בגמר הישראלי. צילום: יוני רייף

ארבעה סטארט-אפים זכו בתחרות Get in the ring, שהתקיימה אמש (ג') בראשון לציון, בארגון העירייה המקומית ו-Rishon Startup. הזוכים יתחרו בחצי הגמר האירופי, שיתקיים ביוון בינואר, ובמידה שיזכו שם יעלו לגמר התחרות העולמית, שייערך בקולומביה.

הקונספט של התחרות, כפי שניתן להבין, ייחודי למדי. היא התקיימה בזירה ובמתכונת של קרבות אגרוף בארבע קטגוריות שונות, על פי שווי ערך החברה: משקל נוצה – לסטודנטים; משקל קל – לחברות בשווי של עד מיליון יורו; משקל בינוני – לחברות ששוויין נע בין מיליון ל-10 מיליון יורו; ובמשקל כבד – כאן מדובר בשווי של בין 10 ל-50 מיליון. בכל מקצה התמודדו שתי חברות שנבחרו על ידי צוות שופטים.

כמובן שבניגוד לזירות אגרוף, ה-"קרבות" בתחרות זו היו מילוליים ולא פיזיים. כל חברה קיבלה 3.5 דקות על מנת להסביר על העשייה, הצוות והתוכנית הכלכלית שלה, וכדי לשכנע את השופטים ואת הקהל לבחור בה כמנצחת.

במקצה הנוצה, שיועד לסטודנטים, זכה Sensority – סטארט-אפ המאפשר, באמצעות צילום וידיאו וניתוח עור הפנים, לנטר ולנתח פרמטרים פיזיולוגיים, כגון דופק הלב ומספר הנשיפות בדקה. כך ניתן לקבל אינדיקציה על מצבו הבריאותי של האדם.

החברה שזכתה במקצה הקל היא SpeakEZ, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת שיחה בין שני אנשים שאין ביניהם שפה משותפת, באמצעות רשת חברתית של מתרגמים סימולטניים. הייחודיות של הטכנולוגיה היא בכך שהשיחה מתבצעת בצורה ישירה ובלי עיכובים לצורך תרגום.

למקום הראשון במקצה הבינוני הגיעה Aquanos, שפיתחה טכנולוגיה לטיהור שפכים בהתבסס על שימוש באצות. על פי החברה, הטיהור בתהליך אותו היא מציעה מבוצע תוך חסכון של 90% מהאנרגיה הנדרשת בתהליכים מקבילים. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת להפיק ממי השפכים אנרגיה חליפית ומוצרים נוספים, כגון חומרי דישון ופלסטיק מתכלה.

במקצה הכבד קטפה את התואר הישראלי FireLayers, שעוסקת באבטחת סייבר ופותרת עבור ארגונים את אחת הבעיות הגדולות בתחום: אבטחת אפליקציות הענן שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים