טים קוק מתעקש – אפל היא חברה מתקדמת ופתוחה

בעקבות מקרה בו קבוצת נערים כהי-עור התבקשה לעזוב את חנות המותג מחשש שהם עלולים לגנוב משהו, נאלץ קוק, מנכ"ל החברה, לצאת בהבהרות ושכנועים שמדובר במקרה בודד ולא משקף ושלא כך הם מתנהלים ● ובכן, חובת ההוכחה עליך, חבר

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

נסו לתאר את זה: מרכז הקניות Highpoint במלבורן, אוסטרליה. מצלמות האבטחה מתעדות את הסיטואציה הבאה – קבוצת נערים כהי-עור מתבקשת לעזוב חנות של אפל (Apple) מפני שהם "עלולים לגנוב משהו".

הצעירים, שאגב מתועדים לבושים במדי בית ספר, נראים בסרטון כשהם נדהמים מהנאמר. הסרטון הועלה לפייסבוק (Facebook) בסוף השבוע על-ידי תושב מלבורן, פרנסיס אוסו, שכתב בהקשר לתיעוד: "גזענות פשוטו כמשמעו. עליהם להתנצל".

כמי שדיסקס את נושא האפליה על רקע גזעי ודרש לבער גזענות באמצעות הסרת סמלים גזעניים, מצא הסרטון של האירועים הנחשדים כגזעניים שהתרחשו בחנות האוסטרלית של החברה, את טים קוק, מנכ"ל אפל נבוך במיוחד. בסרטון נצפה עובד של אפל שמסביר שעובדים בחנות חששו שחבורת הצעירים השחורים עלולה לנסות לגנוב ממוצרי החברה ולכן ביקשו מהבחורים לעזוב את המקום.

חברה פתוחה – מקרה בודד

ביום ו' האחרון התפרסם ב-BuzzFeed מייל ששלח קוק לעובדים. במכתב הוא מציין כי אפל היא חברה "פתוחה" ומתייחס אל התקרית כאל "לא מקובלת". "אחד מעובדי החנות שלנו סיפק מענה שהותיר רבים מאתנו בשוק", כתב קוק במכתבו וצירף הבהרה כי המועסק התנצל מיידית בפני התלמידים על שהתבקשו להסתלק מהחנות.

אפל וקוק הפגינו בעבר רגישות ניכרת כלפי גילויי גזענות והיעדר פלורליזם. החברה אף הוסיפה באוגוסט 2014 את דניס יאנג סמית', אפרו-אמריקנית שמועסקת בחברה כבר משנת 1997, לעמוד the executive leadership page באתר, המציג את צוות המנהלים הבכירים של אפל. סמית', שהיא סגנית נשיא משאבי אנוש עולמיים בחברה, נשאה בעבר דברים בלהט אודות האתגר העומד בפני אפל בהפיכת החברה ליותר מגוונת. באוקטובר הוסיפה החברה את ג'יימס איי בל, מנהל כספים ראשי לשעבר בבואינג (Boeing) אל מועצת המנהלים שלה. בל, כמו סמית', גם הוא אפרו-אמריקני במוצאו.

קוק מציג את ההתרחשות במלבורן כ"מקרה בודד", אבל תקריות דומות, עם נימה יותר או פחות מעודנת, דווקא מתרחשות בכל רחבי העולם בחנויות ובעסקים רבים. במייל ששלח כתב קוק שהחברה "תלמד ותגדל". אין כל ספק שיש מקום לשתי הפעולות הללו באפל בפרט ובעולם בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים