ARM הכריזה על מעבד חדש למערכות ניידות ולאינטרנט של הדברים

באמצעות A-35, מעבד הליבה החדש לקצה התחתון של הטלפונים החכמים, מקווה החברה להגדיל את חלקה במגזר טלפונים אלה ב-8% לשנה, עד שתגיע למיליארד מכשירים בשנת 2020

מרחיבה את מרכז הפיתוח בישראל. ARM

ARM הכריזה על מעבד חדש, Cortex-A35, לסמארטפונים ולאינטרנט של הדברים. המעבד A-35 יביא יכולות של עיבוד ב-64 ביט למכשירי הטלפון ברמת הכניסה.

ה-Cortex-A35 הוא הראשון במשפחה חדשה של מעבדים בעלי נצילות גבוהה במיוחד שיאפשרו שילוב תכונות של ארכיטקטורת ה-ARMv8-A ביישומים משובצים מוגבלים בהספק, כדוגמת מחשבים בעלי לוח יחיד וכלי רכב.

באמצעות מעבד A-35, שהוא כאמור מעבד הליבה החדש לקצה התחתון של הטלפונים החכמים, מקווה ARM להגדיל את חלקה במגזר טלפונים אלה ב-8% לשנה, עד שתגיע למיליארד מכשירים בשנת 2020. ARM מאמינה כי היעילות של הליבות גם תמשוך שימושים במגוון מערכות משובצות כגון ממירים לצפייה מקוונת בוידיאו.

המעבד המוביל היום בשוק הטלפונים החכמים

מעבד A-35 יווצר על ידי החברות שיירכשו את ה-IP שלו בטכנולוגית 28 ננומטר, ובשל כך ביצועיו יהיו גבוהים ב-25% וצריכת החשמל שלו תהיה נמוכה ב-33% לעומת Cortex A-53, המעבד של ARM לשוק הביניים שהוא גם המעבד המוביל היום בשוק הטלפונים החכמים ומכיל אף הוא את ארכיקטורת ARMv8-A.

מספר חברות כבר רכשו רשיונות למעבדי A-35. החברה מצפה שייצור המוני של מערכות העושות שימוש בשבב יחל בסוף 2016.

בנפרד הכריזה ARM על Cortex-M, ארכיטקטורה חדשה למיקרו בקרים (הליבה של האינטרנט של הדברים, המיועדת לחיישנים פשוטים יחסית).

Cortex-M היא ארכיטקטורה המאפשרת הוספת אבטחה מבוססת חומרה למיקרו בקרים 32 ביט, אפילו לרכיבים פשוטים שישפיעו מעט מאוד על עומס המעבדים, גם ביישומי זמן אמת. TrustZone for ARMv8-M מכיל סדרת פקודות חדשות וזיכרון משופר וכן יכולת עיבוד ייחודית היודעת לטפל בתפקודי החומרה שהיום רצים בתוכנה על מעבדי Cortex-A החזקים יותר. גרסת 32 ביט אינה דורשת מערכת הפעלה וירטואלית. במקומה, הגישה מאפשרת לטפל במנגנוני אבטחה באמצעות מעבר הלוך ושוב בין תהליכים מאובטחים ובלתי מאובטחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים