מיקרוסופט השיקה את חלונות 7 – גם בישראל

מערכת ההפעלה החדשה הושקה הבוקר (ה') בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם ● היא זמינה ב-34 שפות, ובכללן עברית ● חלונות 7 מציעה ממשק משתמש חדיש ותכונות חדשות, שלדבריה מאפשרות למשתמשים לבצע משימות יומיומיות ביתר קלות

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה הבוקר (ה') את מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) ברחבי העולם – ובכלל זה בישראל. המוצר יהיה זמין ב-34 שפות, כולל עברית, ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. המחיר המומלץ של המערכת לצרכן בישראל עומד על 599 שקלים (כולל מע"מ).

במסיבת עיתונאים שקיימה החברה הבוקר נמסר, כי חלונות 7 מציעה ממשק משתמש חדיש ותכונות חדשות, שלדבריה מאפשרות למשתמשים לבצע משימות יומיומיות ביתר קלות ולהפיק את המרב ממחשבים מכל גודל וסוג.

בין היתר, מותקן במערכת החדשה הדפדפן אינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer 8). בנוסף, שורת המשימות עוצבה בחלונות 7 מחדש, כדי לסייע למשתמש לעבוד ללא פריטים מיותרים, וכדי לבצע משימות רבות יותר. כמו כן, ניתן להגיע באמצעותה לתצוגה מקדימה ממוזערת של דפי אינטרנט, מסמכים שונים ואפילו לסרטוני וידיאו. בנוסף, נכלל בה שירות HomeGroup, המאפשר לשתף בקלות את הקבצים והמדפסות שיש במחשב של המשתמש עם מחשבים נוספים שנמצאים בביתו ומותקנת עליהם חלונות 7.

DeviceStage מציג את מצב ההתקנים המחוברים, כגון: מצלמות וטלפונים ניידים, ומאפשר למשתמש לסנכרן ולנהל אותם. כן כוללת המערכת את גלריית התמונות ויוצר הסרטים של חלונות לייב (Windows Live), שניתן לערוך באמצעותן תמונות וסרטוני וידיאו ולשתפם עם חברים ובני משפחה. באמצעות Snap ניתן לגרור חלון פתוח לגבול המסך, כדי לשנות באופן אוטומטי את גודלו. Shake מאפשר למזער את החלונות הפתוחים באמצעות טלטול העכבר, ולשחזר אותם באמצעות טלטול אחד החלונות.

המערכת כוללת גם את Windows Touch – אינטראקציה עם המחשב באמצעות מסך מגע; PlayTo – הזרמת קבצי המוזיקה והווידיאו של המשתמש למחשבים אחרים; Internet TV – יישום המאפשר צפייה בטלוויזיה באינטרנט; משחקים וגרפיקה עשירים יותר, עם תמיכה ב-64 סיביות ובגרפיקת DirectX11; וכן את Location-Aware Printing – יישום המאפשר לשלוח מסמכים להדפסה במדפסת מסוימת, בין אם המשתמש נמצא בבית או במשרד.

למעלה מ-16,000 חברות ברחבי העולם מפתחות עתה פתרונות חומרה ותוכנה תוך שימוש בחלונות 7, וכ-44,000 מפתחים הצטרפו לתוכנית ההכשרה לפיתוח במערכת זו. המוצר החדש ישווק עתה בכ-45,000 חנויות ורשתות ברחבי העולם. כאמור, בישראל יעמוד מחיר השדרוג לגרסה הביתית של חלונות 7 על 599 שקלים (כולל מע"מ). עם זאת, המחיר הסופי לצרכן נקבע על פי שיקול דעתם הבלעדי של המשווקים.

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר במסיבת העיתונאים, כי "חלונות 7 פותחת פרק חדש בעידן הדיגיטלי – עידן הפשטות והשימושיות. המערכת הושקה היום במגוון שפות, וכבר היום ניתן לרכוש מחשבים חדשים המופעלים בחלונות 7 בעברית. ניתן להשתמש בה גם במחשבים ישנים, והשדרוג מחלונות ויסטה (Windows Vista) או מגרסה XP של חלונות (Windows XP) מתבצע בקלות".

הלחץ של מיקרוסופט

ההשקה האחרונה מגיעה לאחר הכישלון של חלונות ויסטה. למעשה, הדבר האחרון שרצו אנשי מיקרוסופט לשמוע לקראת ההשקה של חלונות 7 היה צירוף של המילים חלונות יחד עם ויסטה. כשניסינו לשאול איש מקצוע מה לדעתו השתנה ביחס של מיקרוסופט בין ויסטה לחלונות 7, הוא קיבל הוראה חד משמעית שלא לדבר על הגרסה הוותיקה של מערכת ההפעלה אלא להתרכז בתכונות של זו החדשה בלבד.

אם להודות על האמת, יש לאנשי מיקרוסופט סיבה טובה לכך. הכישלון הגדול של ויסטה בא לידי ביטוי חריף מאוד במגזר הארגוני הגדול, שמוכן להוציא הרבה מאוד דולרים כדי לעבור למערכת הפעלה חדשה, אם הוא מוצא לנכון. תחת ויסטה, הוא ממש לא מצא לנכון.

בסקר קצר שערכה גרטנר (Gartner) בסמינר ווב מיוחד שהתקיים לקראת ההשקה של חלונות 7 התברר שיותר מ-70% מהמשתתפים דיווחו שבארגונים שלהם העדיפו לדלג על חלונות ויסטה ולהישאר בסביבת חלונות XP. אמנם, בחלק גדול מהארגונים התקבלה ההחלטה לאור הביקורות הרבות שהושמעו נגד ויסטה, אבל המכה האמיתית שחטפה מיקרוסופט הייתה בגלל כמות גדולה מאוד של ארגונים שדווקא ביצעו בחינה של היישומים שלהם תחת מערכת ההפעלה הקודמת, והחליטו שהיא לא ראויה להשקעת המרה מסיבית.

במיקרוסופט נמצאים בלחץ, כי הם לא יכולים להרשות לעצמם שזה יקרה להם עם מערכת ההפעלה הנוכחית. סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, הסתובב לאחרונה בהרבה מאוד מדינות גדולות בעולם כדי לפגוש בהן את ראשי הארגונים הכי גדולים, במטרה לשכנע אותם שהם חייבים לעבור, כי חלונות 7 היא פריצת דרך. למרות הביקורות הטובות בדרך כלל, משפטים כמו "חלונות 7 היא מה שוויסטה הייתה צריכה להיות", או "זו לא ממש מערכת הפעלה חדשה, זו, למעשה, חבילת שירות 3 לוויסטה" לא ממש עושים טוב לאנשי המכירות, שמנסים, שוב, לגרום לארגונים הגדולים להמיר את ה-XP במשהו חדש.

האמת – אי שם באמצע

אז מה האמת? האם חלונות 7 אכן מציעה קפיצה קדימה מבחינה טכנולוגית, או שמא מדובר בגרסה מתוקנת של ויסטה? ובכן, מבחינה ארגונית, ועם כל הכבוד לרוכשי המחשבים מהמגזר הצרכני, המגזר הארגוני (שקונה את הרישיונות שלו דרך הסכמי Software Assurance) הוא המגזר החשוב יותר. מיקרוסופט הלכה עד הירח ובחזרה כדי להוסיף כמה שיותר תכונות חדשות שניתנות כחינם כחלק מהרכישה או בתוספת כספית שנתית. אבל, מצד שני, לצד החדיש והחדש יש גם הרבה מאוד מחודש. כמות גדולה של אירועי ויסטה מביכים שופרו מאוד לקראת ההשקה של חלונות 7. די אם נזכיר בהקשר זה את הזמן שלוקח למחשב נייד להתעורר לאחר שהוא עובר למצב שינה. אם תחת ויסטה אפשר היה ללכת להכין כוס קפה בזמן שלקח למחשב להגיע מחדש לתוכניות עמן עבדתם, עכשיו לא תספיקו לספור עד חמש וחלון הדפדפן כבר יוצג מחדש, כשלידו מוצג בדיוק באותו מקום שהיה החלון של מעבד התמלילים. חמש שניות, וזה כולל גם את הצורך ללחוץ על צלמית המשתמש.

על אף שמדובר בשיפור שהחזיר הרבה חיים למחשבים ניידים של משתמשים רבים, כולל כותב שורות אלה, חלונות 7 היא לא קפיצת דרך. למרות הביקורות הקשות על ויסטה, זו הייתה מערכת הפעלה שבאמת עשתה הרבה מאוד שינויים מבחינת הגישה לאבטחת המערכת (BitLocker), לחיפוש בתוככי חלונות ועוד. עם זאת, כל הדברים הטובים כמעט שאבדו בגלל שימושיות שלא הלכה עד הסוף, באותה מידה כמו שמערכת ההפעלה עצמה רצתה.

כך, לא סתם כפתור ההתחל של חלונות 7 נראה זהה לחלוטין לזה של ויסטה. הגישה החדשה בקטע הזה הוכיחה את עצמה, רק שהחיפוש עצמו מבוצע כעת מהר יותר, מניב תוצאות מדויקות יותר והכנת האינדקס לחיפוש ברקע מתבצעת בקלות רבה יותר. כל זה נעשה מבלי להעיק על המערכת, כשהיא דורשת פחות משאבים מאשר בוויסטה. בכלל, בכל הנוגע לשימוש במשאבים, יש שיפור ניכר בחלונות 7 – דבר מאוד חשוב למשתמשים ארגוניים כבדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דאדי קול

    אני חושב שקטלת את חלונות 7 קצת יותר מדי בעצם השוואתה לויסטה! אני מנסה אותה כבר כמה חודשים והיא ללא ספק טובה בהרבה ולא במקצת מויסטה הכבדה, המסורבלת ובעיקר הנג'יסטית שמקפיצה 4 חלונות לאישור על כל פעולה של התקנת תוכנה וכיו"ב . אם מחברים התקן חדש- הוא מזוהה ומותקן אוטומטית ללא פהרעה. ההתקנה נוחה בהרבה וחווית השימוש מזכירה את XP מבחינת זריזות ואפשרויות ההתאמה האישית, אם כי נשארו כמה חסרונות שנלקחו מויסטה, לטעמי. לא הכל מושלם, בוודאי שלא בויסטה אבל גם לא ב-7, אך השיפור אכן מצדיק את ההשקעה הנמוכה יחסית למה שהיה נהוג בעבר של 600-1100 ש"ח עבור מ"ה מודרנית ויציבה ונוחה למשתמש ולארגון. ממליץ בחום.

אירועים קרובים