פייסבוק וגוגל ימשיכו לעקוב אחרי משתמשיהן

ה-FCC ביטלה עתירה שהייתה אמורה לאלץ חברות גדולות אשר מספקות תוכן ושירותים באינטרנט לכבד אותות DNT שיקבלו מדפדפנים של צרכנים פרטיים ● הזעם לא איחר להגיע

לאן שתלכו, שם נהיה. ענקיות האינטרנט עוקבות. צילום: BigStock

בסוף השבוע ביטלה רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission), עתירה שהייתה אמורה לאלץ חברות גדולות אשר מספקות תוכן ושירותים באינטרנט, בכללן כמה מחברות ה-Web הגדולות בעולם כמו פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), ונטפליקס (Netflix), לכבד אותות "אל תעקוב" (Do Not Track – DNT) שיקבלו מדפדפנים של צרכנים פרטיים.

"הרשות תמימת דעים בהחלטתה ואין לה כל כוונה להפעיל רגולציה על ספקיות קצה", הודיעה ה-FCC, שסירבה בזאת לבקשת Consumer Watchdog – קבוצה להגנת הצרכן הפועלת בקליפורניה. הסיבה להגשת העתירה, ביוני השנה, היא צורך מתעורר לשמירה על פרטיות משתמשי הרשת. מדובר ספציפית על אופציה שאמורה להיות זמינה כבקשת "אל תעקוב", שיוכלו משתמשים לשלוח לאתרי אינטרנט, כדי שאלו לא יורשו לאסוף מידע אודות הרגלי הגלישה שלהם.

מגישי העתירה האמינו כי בזכות ההתנהלות החדשה שקידמה ה-FCC לשמירה על ניטרליות הרשת, שמאפשרת לה להעניש ספקיות אינטרנט על הפרת חוקי פרטיות מסוימים, גדלו סיכוייהם להיענות הרשות גם להחלת חובת "אל תעקוב" על חברות ה-Web הגדולות. החלטת הרגולטורים להמשיך ולאפשר לאתרים הפופולריים לעקוב אחר המשתמשים, פוגעת במאבקם של גופים אשר פועלים לקידום השמירה על הפרטיות הדיגיטלית, ועל כן גם זכתה מיד לביקורת קשה מצידם. למעשה מהווה ההחלטה של ה-FCC לא לאכוף מחויבות לקבלת DNT ניצחון בעבור החברות מעמק הסיליקון, שעושות שימוש תדיר ורב בתוצאות ניתוחי מידע שהן צוברות אודות הרגלי משתמשיהן, לצורך קידום, פרסום ועוד.

מתחייבים להמשיך במאבק

נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC), שהיא הגוף הממשלתי העליון לשמירת זכויות צרכנים, תומכת עוד משנת 2010 במנגנון אוניברסלי שיאפשר בקשת "אל תעקוב". ואולם הארגון הבינלאומי לתקינת רשת (W3C) לא הצליח עד כה להרכיב כללי מסגרת לצורך שמירה מוצלחת על פרטיות הגולשים. להצעתו האחרונה הגיבו בזעם ארגונים המקדמים שמירה על פרטיות גולשים וכמה מחוקקים בארצות הברית, והזהירו שתכנית זו אינה מספקת הגנה טובה על זכויות הצרכנים.

"לאור החלטת ה-FCC לסרב לעתירתנו ולא לאפשר פרטיות גדולה יותר למשתמשי חברות האינטרנט הגדולות כמו גוגל ופייסבוק, מתחייבת Consumer Watchdog להמשיך במאבקה למען זכויות הצרכנים בכלל ולהחלת זכות ה-DNT בפרט. הקבוצה תוסיף להפעיל ללא לאות לחץ על הרגולטורים במדינה, וכן על הקונגרס לצורך חקיקה בנושא", אמר בתגובה ג'יימי קורט, נשיא הקבוצה להגנת הצרכן, והוסיף כי "אנו מאמינים שלרשות יש את הסמכות לכפות הגנה על הפרטיות באינטרנט ביתר נחישות משנהגה עד כה.

בקשות DNT מעניקות לגולשים שליטה מחויבת המציאות על המידע שלהם, בדרך פשוטה ובסיסית, והדרישה כי בקשות אלה יכובדו אינה מהווה בשום פנים ואופן ניסיון להפעיל רגולציה על תכני האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים