אוקטובר לוהט ברכישות סייבר – 1.5 מיליארד דולר במצטבר

שיא נרשם בתחום הרכישות של חברות אבטחת מידע והגנת סייבר ● בעוד הקצב צפוי להאט עד סוף שנת 2015, הרי שאנליסטים מציינים כי מדובר בתחום חם ורוחש פעילות

למען מי אתה עובד? צילום אילוסטרציה: BigStock

חודש אוקטובר השנה היה חודש שיא בתחום הרכישות של חברות אבטחת מידע והגנת סייבר, עם יותר מעשר עסקות המצטברות לסכום של 1.5 מיליארד דולר. בעוד הקצב צפוי להאט עד סוף שנת 2015, הרי שאנליסטים מציינים כי מדובר בתחום חם ורוחש פעילות.

כך, סיסקו (Cisco) הוציאה השנה יותר ממיליארד דולר על רכישות בעולם האבטחה. ענקית התקשורת הודיעה החודש על כוונתה לרכוש את  Lancope, תמורת 452.5 מיליון דולר. זה קרה שבועות ספורים אחרי שענקית התקשורת הודיעה על כוונתה לרכוש את OpenDNS, חברה המתמחה באבטחה בסביבות ענן, תמורת 635 מליון דולר. צ'אק רובינס, שהחליף כמנכ"ל את ג'ון צ'יימברס ביולי, אמר כי בכוונתו להרחיב את יכולות האבטחה של סיסקו דרך שתי הרכישות, לצד פיתוח פנימי. רכישת Lancope היא חלק מהאסטרטגיה של סיסקו "(להיות) בכל מקום", כדי לאבטח רשתות, אינטרנט של דברים, וכל מה שביניהם.

עוד החודש, טרנד-מיקרו (Trend Micro) רכשה את HP TippingPoint, יחידה המספקת פתרונות של הדור הבא למניעת פריצות (NGIPS) ופתרונות אבטחת רשת, תמורת 300 מיליון דולר.

החודש היה גם אקזיט כל-ישראלי: סייבר ארק (CyberArk) הישראלית רכשה את ויופיניטי (Viewfinity), חברה ישראלית-אמריקנית בבעלות פרטית, תמורת 30.5 מיליון דולר במזומן. ויופיניטי מספקת ניהול הרשאות ותוכנת בקרת אפליקציות.

יש מקום לעוד רכישות

רכישות נוספות החודש היו של Rapid7, שקנתה את Logentries תמורת 68 מיליון דולר. VMware רכשה את בוקסר (Boxer), חברת סטארט-אפ הפועלת בניהול דואר אלקטרוני, תמורת סכום שלא פורסם. ענקית הווירטואליזציה מתכוונת להוסיף את האפליקציה של בוקסר ל-AirWatch, אותה רכשה בעבר, כדי לספק אבטחת דואר אלקטרוני במכשירים הניידים. Digital Guardian רכשה את Code Green Networks, וגם בעסקה זו סכום הרכישה לא פורסם. Wombat Security Technologies רכשה את ThreatSim תמורת סכום שלא נחשף. ואסקו (Vasco Data Security) הודיעה שתרכוש את Silanis, הפועלת בעולם החתימה האלקטרונית, תמורת 85 מיליון דולר. החודש גם קבוצת תאלס (Thales) הודיעה שהסכימה לרכוש את Vormetric, תמורת 400 מיליון דולר.

ועוד החודש. מיקרוסופט (Microsoft) שינתה פניה בשנה האחרונה בכל הנוגע לחברות ישראליות: לאחר שלא השקיעה בארץ שנים, בשנה האחרונה היא השקיעה כאן כשלושת רבעי מיליארד דולר, בארבע חברות אותן רכשה. עכשיו הגיע תורה של Secure Islands, שהענקית מרדמונד קונה אותה ב-150 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה טכנולוגיה שמנטרת אחרי המיקום של מסמכים ארגוניים ברחבי הרשת, ועונה על ניסיונות גניבת מידע, או הדלפת קבצים מחוץ לארגון.

למרות ריבוי המיזוגים בחודש שעבר, אנליסטים מציינים כי יש בתעשיית אבטחת המידע והגנת הסייבר מקום לעוד רכישות. כך, בשבוע שעבר פורסם כי אינטל סקיוריטי (Intel Security), יחידת האבטחה של ענקית השבבים, מתכננת למכור את עסקי Stonesoft שלה לריית'און-וובסנס (Raytheon-Websense). אינטל סקיוריטי הוקמה על בסיס הרכישה בת המיליארדים של מק'אפי (McAfee). הרכישה, אם תקרה, היא בהיקף של 389 מיליון דולר. קו מוצרי Stonesoft כולל את הדור הבא של הפיירוול (NGFW)  ומערך מוצרים להגנת רשתות.

מה יעלה בגורל RSA?

כזכור, דל (Dell) רכשה את EMC תמורת 67 מיליארד דולר. מיד לאחר הרכישה פורסם כי  דל הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. חברת התוכנה והייעוץ, אותה רכשה דל בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ. SecureWorks מספקת שירותי אבטחת מידע מנוהלים וכלים מקוונים, ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי. סבב השיווק בפני משקיעים פוטנציאליים (Roadshow) יושק ככל הנראה בדצמבר הקרוב, והמנייה של חטיבת האבטחה של דל תחל להיסחר לקראת סוף השנה. המניה צפוייה להיסחר בשווי המשקף ערך של שני מיליארד דולר, העריכו אנליסטים.

כעת, ציינו האנליסטים, העיניים נשואות לעבר דל, כדי לראות מה היא תעשה עם RSA, חטיבת האבטחה של EMC. ב-1999, הקים שר החינוך כיום, נפתלי בנט, עם שותפים, את סאיוטה (cyota), חברת סטארט-אפ בתחום אבטחת המידע. בנט שימש כמנכ"ל סאיוטה מ-2001 עד מכירתה ב-2005 תמורת 145 מיליון דולר ל-RSA. ביוני 2006 רכשה EMC את RSA תמורת 2.1 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים