טלדור החלה בהעלאה לאוויר של פרויקט מיחשוב בתי הדין הרבניים; ההיקף הכספי: כ-27 מיליון שקלים

במסגרת פרויקט "שירה", 12 בתי הדין הרבניים הפזורים ברחבי הארץ יעבדו בתוך פחות משנה בצורה ממוחשבת, כאשר כל תהליכי הגשת התביעות, הדיונים והטיפול בתיקים יתבצעו ללא נייר ● הרב אליהו בן דהן, מנכ"ל בתי הדין הרבניים: "אחת המטרות המרכזיות של מיחשוב עבודת בתי הדין היא צמצום משמעותי של התורים" ● אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "הפקנו את מלוא הלקחים מפרשת נט המשפט"

טלדור השלימה בימים אלו את מיחשוב מערכת בתי הדין הרבניים בישראל, במסגרת פרויקט "שירה" שיבוצע במיקור חוץ לתקופה של 5 שנים, בהיקף של כ-27 מיליון שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים. במסגרת הפרויקט, 12 בתי הדין הרבניים הפזורים ברחבי הארץ מבאר שבע ועד צפת, יעבדו בתוך פחות בשנה בצורה ממוחשבת כאשר כל תהליכי הגשת התביעות, הדיונים והטיפול בתיקים יתבצעו ללא נייר. בבתי הדין הרבניים עובדים כ-400 איש מתוכם 100 דיינים המטפלים ב-85 אלף תיקים מדי שנה, וב-35 אלף תיקים שהצטברו עד כה משנים קודמות.

טלדור העסיקה לצורך הפרויקט כ-25 איש, והעבודה על הפרויקט כללה פיתוח בהתאם לצורכי בתי הדין, יישום מתודולוגיות של SOA, וירטואליזציה, איחסון מרוכז בחוות שרתים של בזק תוך וסינכרון מלא מול מערכות ממשל זמין.

הרב אליהו בן דהן, מנכ"ל בתי הדין הרבניים, אמר, כי אחת המטרות המרכזיות של מיחשוב עבודת בתי הדין היא צמצום משמעותי של התורים הארוכים ומתן שירות טוב יותר לאלו שפונים לבית הדין. לדבריו, מרבית התיקים שנפתחים הם תיקים בנושאי משפחה, גירושין וסכסוכים בין בני זוג, בנוסף לטיפול בצווי ירושה וממונים, לאלו שבוחרים את הפסיקה הרבנית ולא האזרחית. הוא ציין גם, כי תהליך פתיחת תיקים בבתי הדין הרבניים יהיה מעתה מהיר הרבה יותר מאשר בבתי דין אזרחיים ויש לכך משמעות רבה.

עד כה פעלה בבתי הדין הרבניים מערכת מיחשוב שהוקמה בשנת 1995 ולא כללה קישור למערכות מיחשוב מרכזיות במשרדי הממשלה ובגופים אחרים. לדברי בן דהן, "שקלנו בתחילה להתאים את מערכת נט המשפט, הפועלת בבתי המשפט האזרחיים בישראל, לעבודת בתי הדין אולם מהר מאוד הגענו למסקנה שזה לא ישים ובסופו של דבר זה יעלה לנו יותר".

"לפיכך", אומר דהן, "ב-2007 יצאנו למכרז, לאחר שחברת דור טכנולוגיות כתבה לנו את האפיון ואת דרישות המכרז. בחרנו בסופו של תהליך את טלדור, בין היתר, מפני שההצעות שהם הגישו הוכיחו שהם מכירים את הנושא, יודעים איזה אתגרים עומדים בפנינו ונותנים לכך מענה יפה מאוד".

בן דהן אמר, כי "ללא ספק עמדו לנגד עיניו ההסתבכויות של טלדור וחברות אחרות בנט המשפט, והלקחים נלקחו בחשבון בתנאי המכרז שכללו הקפדה חמורה על לוח הזמנים". עוד אמר בן דהן, כי הוא מייחס חשיבות רבה לעובדה שהמערכות תהיינה מחוברות כעת לשרת התשלומים הממשלתי – שיאפשר תשלומים והעברת כספים מיידית, למשטרת הגבולות – במקרים של הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ נגד בעלי דין בתיקי גירושין, לשירות בתי הסוהר ועוד.

לגבי תהליך ההטמעה בקרב המשתמשים אמר בן דהן, כי "אחד הלקחים שהפקנו מנט המשפט הוא העובדה שלא נעשתה עבודת הכנה קודם לכן עם לשכת עורכי הדין. בפרויקט זה, אני אישית ישבתי עם נציגות של לשכת עורכי הדין וכעת הם עובדים בשמחה עם המערכת. פעולת הטמעה והדרכה נעשו בקרב העובדים והדיינים, והתגובות הן חיוביות ביותר".

גם מנכ"ל טלדור, אריה רימיני, אמר, כי "ללא ספק טלדור הפיקה את מלוא הלקחים מפרשת נט המשפט. הלקח העיקרי הוא עמידה בלוח הזמנים. אני לא מכיר הרבה פרויקטים בסדר גודל כזה, שעלו לאוויר בפרק זמן קצר כל כך. השוק צריך להבין, שאי עמידה בלוח זמנים גורמת קודם כל נזק לספק, מייקרת את עלויות העבודה וכמובן שאינה טובה ללקוח. נעשתה כאן עבודת בקרה מקיפה ביותר ומעקב צמוד אחר כל פעילות ופעילות ואני שמח שהצלחנו להגיע לעלייה לאוויר ללא תקלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים