זו השנה השנייה: בנק הפועלים יקיים תחרות אפליקציות פיננסיות

תחרות BankApp2 תאפשר ליזמים לפתח את האפליקציות באמצעות ממשק ייחודי של הבנק ובעזרת יועצים מבכירי תעשיית ההיי-טק בישראל

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות של בנק הפועלים. צילום: פלי הנמר

בנק הפועלים יקיים החל מהשבוע הבא, זו השנה השנייה ברציפות, את תחרות BankAPP לפיתוח אפליקציות פיננסיות. התחרות פתוחה ליזמים ומפתחים מכל התחומים.

בבנק החליטו לקיים תחרות שנייה לאחר שבשנה שעברה נרשמו אליה, לדבריהם, כ-1,000 יזמים. האפליקציות יפותחו על בסיס ממשק של Open API – ממשק לפיתוח אפליקציות מבוססות מידע בנקאי – שפיתח הבנק לצורך התחרות. בבנק אף מבטיחים את מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת.

BankAPP2 תתמקד בעולמות תוכן מגוונים מעולם הבנקאות במבט לעתיד: התאמת אפליקציות עבור הלקוח הדיגיטלי, שמחפש חוויית בנקאות חדשה; פתרונות לצרכים של לקוחות עסקיים קטנים וגדולים; אפליקציות בעולם הצרכנות והתשלומים; ופתרונות יצירתיים נוספים בכל תחומי הפיננסים והבנקאות. המשתתפים בתחרות יקבלו ליווי מקצועי של גורמים בכירים בבנק ובתעשיית ההיי-טק בישראל.

עשרת העולים לגמר ייחשפו בפני משקיעים מובילים מהארץ והעולם וכן בפני תוכנית הפינטק של הבנק, המאפשרת השקעה של עד מיליון שקלים, בהתאם לשיקול דעתו. בנוסף, יוענקו לזוכים פרסים כספיים ומתנות, ועוד הפתעות רבות לאורך כל שלבי התחרות.

אירוע הגמר – בבנייני האומה

ההרשמה ל-BankAPP2 תחל בעוד שבוע בדיוק, ב-11 בנובמבר, במאקו או באתר התחרות. אירוע ההשקה של התחרות יתקיים ב-26 בנובמבר, למשתתפים שנרשמו מראש באתר שלה. אירוע הגמר, במהלכו יוכרזו הזוכים, יתקיים במסגרת כנס משקיעים בינלאומי, ב-25 בינואר, בבנייני האומה בירושלים.

אבי כוכבא, הממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים, אמר כי "ההיענות לתחרות BankAPP בשנה שעברה עודדה אותנו לקיים תחרות דומה גם השנה. האפשרות שאנחנו מעניקים ליזמים לפתח אפליקציות חדשניות בתחומים פיננסים פותחת עבורם הזדמנות ייחודית. המהלך מתבסס על ההכרה כי הידע נמצא לא רק אצלנו, אלא גם אצל יזמים ומפתחים, ואצל הלקוחות המשתמשים בשירותים ומבינים מהם הצרכים העתידיים".

ד"ר רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים. צילום: סיון פרג'

ד"ר רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים. צילום: סיון פרג'

ד"ר רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים, ציין כי "התחרות מבוססת על תפיסה אסטרטגית של בנק הפועלים הדוגלת בבנקאות פתוחה, המעודדת חדשנות ושיתופי פעולה עם גורמים מחוץ למערכת בנקאית. היוזמה הזו מצטרפת לפעילות הקיימת של תוכנית הפינטק שהשיק הבנק לפני כשלוש שנים, במסגרתה מתבצעים השקעות ושיתופי פעולה עם סטארט-אפים וחברות מתחום הטכנולוגיה הפיננסית". הוא ציין כי "עד כה בחן הבנק במסגרת התוכנית יותר מ-350 חברות ואימץ טכנולוגיות של יותר מ-10 מאלה שנמצאו מתאימות. חלק מהטכנולוגיות האלה כבר מיושמות בשירותיים שהשקנו".

יצוין כי בנק הפועלים ערך גם האקתון לפיתוח אפליקציות בנקאיות שערך בנק הפועלים בקרב עובדיו. במסגרת התחרות, שהסתיימה בשבוע שעבר, יכול היה כל עובד להציג רעיון לאפליקציה חדשה ולממש אותו באמצעות סיוע צמוד של צוותים מחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק. מהפועלים נמסר כי במסגרת מרתון שנמשך יומיים ברציפות פותחו 27 אפליקציות בנקאיות חדשות על ידי צוותים שבהם השתתפו כ-100 מעובדי הבנק. האפליקציה הזוכה תיחשף במסגרת שירות שיציע בנק הפועלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים