גוגל מלמדת את המכונית החכמה להיזהר – במיוחד בסביבת ילדים

בחברה נעזרו בילדים המחופשים שהסתובבו ליד המשרדים שלה בהלאווין על מנת להעביר את המכונית "שיעור" בזהירות בדרכים

המכונית החכמה של גוגל. צילום: אתר הפרויקט

למכונית החכמה שמפתחת גוגל (Google) יש הרבה מה ללמוד כדי להסתדר לבדה על הכביש ללא נהג. כמובן שהנושא החשוב מכולם, לאחר שהפן הטכני יהיה מושלם, הוא בטיחות בדרכים. המכונית הרובוטית כבר מבינה שעליה להיות זהירה בכל מקום שבו יש בני אדם, אבל מהנדסי החברה עובדים על כך שתהיה בטוחה שבעתיים בסביבתם של ילדים – כך נחשף בפוסט שפורסם בבלוג של החברה.

כאשר יש ילדים בקרבת מקום, התוכנה של המכונית "מבינה" שאלה עלולים להתנהג באופן שונה ממבוגרים – הילדים הרבה פחות צפויים מהמבוגרים בהתנהגותם, טוענת גוגל, ויכולים למשל להגיח מאחורי מכוניות חונות.

לצורך העברת המסר ניצלה גוגל את ליל כל הקדושים, ה-הלאווין – חג שבו הילדים המחופשים מסתובבים ברחובות ונראים שונה מתמיד – על מנת לעזור למכונית ללמוד לזהות ילדים. "השבוע, ילדים רבים בדמות שדונים, גיבורי על ואפילו רובוטים קטנים התרוצצו ברחובות שליד משרדי גוגל, אז ביקשנו מהם להסתובב באזור המכוניות החונות. הדבר אפשר לחיישנים ולתוכנה שלנו הזדמנות מעולה לאימון מיוחד בזיהוי ילדים בכל צורה, גודל ומצב, אפילו כשהם בתלבושות משונות", נכתב בפוסט.

מעבר לבשורה על הזהירות הגבוהה יותר של המכונית החכמה ללא נהג, גוגל לא מספרת כיצד הדבר נעשה בפועל כשכלי הרכב מתקרב לילדים. אין כל ספק שהעצם הידיעה שהחברה נוקטת זהירות יתרה בכל הנוגע לאנשים הקטנים היקרים ללבנו, עכשיו כשהמכוניות האוטומטיות נבחנות על כבישים ציבוריים בארצות הברית, מרגיעה ומשמחת. אבל, יש לזכור שביולי השנה הודיעה גוגל שהמכוניות שלה "מתנגשות הרבה פעמים, באופן מפתיע". עם זאת, לדבריה, בכל המקרים האשם הוא בנהגים שנוהגים במכוניות האחרות.

האם הילדים יהיו בטוחים יותר כשהמכוניות החכמות ללא נהג של גוגל יציפו את הכבישים? נדמה שעכשיו נשאר רק לדאוג שהגורם האנושי גם הוא יהיה זהיר במיוחד בסביבתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים