יוסי אסא, מטרופולינט: "מימוש עיר חכמה – מעבר מתגובה ליוזמה להרחבת עסקים"

"הטמעת מערכות מחשוב מתקדמות ברשויות המקומיות היא צו השעה; ביכולתן לשפר את השירות המסופק לאזרחים ולהצעיד אותו שנים רבות קדימה", אמר אסא, מנכ"ל החברה

יוסי אסא, מנכ''ל מטרופולינט. צילום: קובי קנטור

"למימוש עיר חכמה יש בהיבטים רבים. אחד מהם הוא הידוק הקשר עם האזרחים, במגוון ערוצים, וכך ניתן לעבור מתגובה ליוזמה ולהרחיב את עסקי הרשות המקומית", כך אמר יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט.

אסא דיבר במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2015, שנערך אתמול (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו בו מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות ומומחים נוספים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציין אסא כי תחום העיר החכמה כולל ארבע אבני בניין: נתונים ומידע המגיעים ממגוון חיישנים ומערכות מידע; ענן של ידע ותובנות – הנתונים הרבים דורשים ניתוח ועיבוד לטובת הפקת תובנות וערך; מיכון תהליכים לטובת שיפור השירות לאזרח; והקשר בין התושב לעירייה.

"התושב חכם כבר כיום", אמר. "בעבר, החוכמה הזו התבטאה בשימוש באינטרנט ואילו כיום הוא עושה את הכול במובייל. יש מגוון יישומים שבהם העיר החכמה באה לידי ביטוי: זימון תורים ופגישות, שימוש של התושב בטפסים אלקטרוניים, יצירת קשר מול התושב ברשתות החברתיות, יצירת אזור אישי עבורו בפורטל, ביצוע תשלומים, שיקוף מצבו ועדכון הנחות. בדרך זו ניתן לעבור ממצב של תגובה ליוזמה בקשר ובפעילות מול תושבי הרשות, והמשמעות היא הרחבת העסקים מולם".

לדבריו, "הטמעת מערכות מחשוב מתקדמות ברשויות המקומיות היא צו השעה. ביכולתן לשפר את השירות המסופק לאזרחים ולהצעיד אותו שנים רבות קדימה".

מטרופולינט, אמר אסא, היא חברה בת של מילגם – קבוצה המונה 2,000 עובדים וארבע חברות, ומנוהלת על ידי שתי קרנות פרטיות. "הנהלת מילגם קיבלה החלטה להיכנס ולהיות אינטגרטור מוביל בתחום הערים החכמות", הצהיר.

תחומי העיסוק העיקריים של מטרופולינט הם תפעול וניהול מערכי גבייה ומים, בעיקר ברשויות המקומיות ובמגזר הממשלתי. עשרות מהן נמנות על לקוחותיה. החברה הוקמה ב-1999 על ידי מלם-תים ונרכשה על ידי מילגם לפני חמש שנים.

לדברי אסא, פעילות החברה כוללת כמה שדות, ביניהם שדרוג השירות שלה, הוספת פתרונות טכנולוגיים להיצע הקיים ויכולת לסייע לרשות מקומית להיערך לקראת הפיכתה לעיר חכמה. "אנחנו מתמקדים במתן פתרון אינטגרטיבי, מבוסס טכנולוגיות מתקדמות, הכולל פיתוח ותחזוקת תוכנה, הסבות נתונים, הטמעה ואינטגרציה, הקמה ותפעול של מערכי החומרה והתקשורת, ומתן ייעוץ ותמיכה שוטפים לקידום המחשוב בשלטון המקומי", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים