עיריית רעננה החלה בפרויקט לפריסת סיבים אופטיים

את הפרויקט, בעלות חצי מיליון שקל, תבצע העירייה עם ח. מר תעשיות ● זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה: "נשלים את הפריסה בכל מוסדות העירייה, כולם יהיו ברשת שלנו - הדבר יניב חיסכון כספי ניכר בעלויות התקשורת, ויביא להחזר השקעה מהיר"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי קנטור

עיריית רעננה החלה בפרויקט לפריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר. לצורך כך היא חתמה בימים האחרונים על חוזה בעלות חצי מיליון שקלים עם ח. מר תעשיות. כך חשף זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה.

בילסקי היה אורח הכבוד בכנס IT מוניציפאלי 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות, הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי בילסקי, "דברים קורים ברעננה. אנו מניחים בימים אלה רשת סיבים אופטייים בכל העיר. נשלים את הפריסה בכל מוסדות העירייה, כולם יהיו ברשת שלנו. הדבר יאפשר בין השאר יכולות של לימוד מרחוק, בקרת מצלמות ורמזורים. הדבר יניב חיסכון כספי ניכר בעלויות התקשורת, ויביא להחזר השקעה מהיר".

"מדברים כל הזמן על עוד מחשוב ועוד טכנולוגיה, אבל בסופו של דבר יש אנשים מאחורי זה", אמר בילסקי. "האנשים, עובדי העירייה, חדורי שליחות ציבורית, הם המביאים את השיפור באיכות החיים בכל הרמות. הכל תלוי באנשים שמנהלים את העירייה".

לבד מול הממשלה

"בסופו של דבר הטכנולוגיה בעירייה יכולה לחסוך הרבה מאד כסף", ציין בילסקי. "לצערי, אנו די לבד מול הממשלה. היום, יש תהליך במסגרתו העיריות לאט לאט נכנסות יותר ויותר לתחומים ממשלתיים. כך, כבר כיום תל אביב היא מדינה בפני עצמה".

"עברנו כמה ימים קשים בהיבט החשמל", אמר בילסקי והתייחס לסופה שהיתה בשבוע שעבר. "היה חושך בשרון, היה קשה מאוד – כי בלי חשמל קשה להתקיים. כל רחוב אחוזה בעיר היה חשוך ובלי רמזורים. אלא שמה שהיה יותר קשה זה שאנשי חברת חשמל לא דיברו איתנו. ולכן, חשבתי לעצמי, 'יום אחד נעשה חברת חשמל קטנה בעיר'. בסופו של דבר, אנו נמצאים בתחילתו של תהליך, בו חשיבותו של השלטון המרכזי הולכת וקטנה ואילו חשיבותו של השלטון המקומי הולכת וגדלה. אבל ההיבט החיובי בכך הוא שבסוף ניתן שירות יותר טוב לאזרחים וגם נחסוך כספים".

"בעתיד הלא רחוק", סיכם בילסקי, "בעוד כמה חודשים, יהיה לי בחדר בעירייה מחשב משלי ובו תהיה לי האפשרות לכוון רמזורים ברעננה. אבוא בבוקר, אפתח את המחשב לאחר שאשתה קפה, אביט בכל המצלמות. אראה את כל רעננה. אוכל לסדר את הרמזורים כראות רוחי, אוכל לצ'פר את החברים שיצלצלו אליי ויספרו לי שהם תקועים בפקק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים