גל הסנקציות של משרד התקשורת נמשך: הטיל קנס על HOT mobile

מקור הקנס הוא עוד בטרם החלה החברה לספק שירותי דור שלוש, שאז פנתה בבקשה כי תוקצה לה קידומת חדשה, 053, במקום הקידומת 057 שהייתה בשימושה באותה עת ● מאז יוני 2014 ספגה קבוצת HOT לפחות ארבעה עיצומים, בסכום מצטבר של יותר משלושה מיליון שקלים

האם העיצומים יהפכו לשביתה? HOT mobile

היום (ה') הטיל משרד התקשורת על HOT mobile קנס כספי בסכום של 73,730 שקלים, משום שהחברה הפרה החלטה של משרד התקשורת שניתנה עוד במרץ 2012.

לאחר שהתייעץ עם הוועדה המייעצת לעניין נושא העיצומים הכספיים, החליט שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, להטיל את העיצום הכספי על החברה בגין הקצאת מספרים זהים בעלי קידומת 053 ו-057, בניגוד להחלטת המשרד.

מקורה של ההחלטה הוא עוד בטרם החלה HOT mobile (בשמה הקודם מירס תקשורת) לספק שירותי דור שלוש, שאז פנתה למשרד התקשורת בבקשה כי תוקצה לה קידומת חדשה, "053", במקום הקידומת "057" שהייתה בשימושה באותה עת. בהמשך לבקשה זו ניתנה במרץ 2012 על ידי משרד התקשורת ההחלטה האמורה, בדבר הקצאת קידומת 053 למירס תקשורת ופינוי הקידומת 057. בהחלטה צוין בסעיף מיוחד, כי מירס לא תקצה בקידומת 053 מספרי טלפון אשר כבר הוקצו על ידה בקידומת 057.

ב-4 במאי 2014 הודיעה החברה למשרד, כי בשל "טעות פנימית" הקצתה החברה כמות של 1005 מספרים בעלי קידומת 053 אשר הוקצו גם בקידומת 057.

הטעות גרמה לאי נוחות של רבים מאותם מנויים "כפולים", שנאלצו להחליף את מספר הטלפון שלהם בגלל ההקצאה הכפולה של המספרים, ולפי הודעת משרד התקשורת, זו הסיבה שבגללה החליט להטיל על HOT mobile את העיצום הכספי.

נציין, כי רק מאז יוני 2014 ספגו חברות מקבוצת HOT לפחות ארבעה עיצומים, בסכום מצטבר של  יותר משלושה מיליון שקלים, לצד חברות תקשורת נוספות שספגו קנסות על הפרת הרשיון או על אי ביצוע הוראות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים