אקווריוס ספקטרום זוכה להבעת אמון מ-Hutchison Water עם השקעה של 8.5 מיליון שקלים

חברת הסטארט-אפ הישראלית, המתמחה בניטור אוטומטי של רשתות מים ואיתור נזילות תת-קרקעיות בצנרת מים עירונית, קיבלה לחיצת יד אוהדת מהתאגיד הבינלאומי ● השקעה זאת היא חלק מתמיכתה של החטיבה בחברות הפורטפוליו של חממת Hutchison Kinrot

פתיחה טובה. אקווריוס ספקטרום

אקווריוס ספקטרום (Aquarius Spectrum), בוגרת החממה הטכנולוגית Hutchison-Kinrot, הודיעה היום, כי Hutchison Water מקבוצת CK Hutchison Holdings הבינלאומית, השקיעה בסבב ההשקעה הראשון בחברה 8.5 מיליון שקל. השקעה זאת היא חלק מתמיכתה של Hutchison Water בחברות הפורטפוליו של חממת Hutchison-Kinrot.

בנובמבר 2012, רכשה Hutchison Water את הבעלות על חממת Hutchison-Kinrot שהוקמה בשנת 1993, כחלק מתוכנית החממות הישראלית. החממה פועלת בשיתוף פעולה עם המדען הראשי במשרד הכלכלה לאיתור ולטיפוח חברות בתחום המים והקלינטק ומחזיקה בפורטפוליו של חברות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות לחיסכון במים, טיהור, טיפול בשפכים ועוד.

אקווריוס ספקטרום נוסדה בשנת 2009 על ידי היזם דוד סולומון. החברה פיתחה מערכת משולבת חיישנים ותוכנה, המאפשרת מעקב יומי אחר מצב הצנרת ומתריעה על התפתחות נזילות סמויות משלב ראשוני ביותר. האיתור של דלף בשלב זה מונע אובדן של מים ומאפשר תחזוקה וניהול של רשת המים בצורה יעילה וחכמה, כחלק מתפיסת האינטרנט של הדברים.

בלאי בתשתיות הקבורות מתחת לפני האדמה

אקווריוס התקינה את המערכות שלה בירושלים, בנתניה, במודיעין ובכרמיאל, ובסך הכל למעלה מ-2,000 חיישנים, המכסים כ-1,000 ק"מ צנרת מים המנוטרת מדי יום. משרדי החברה מצויים בנתניה והיא מעסיקה 18 עובדים. בחודש מרץ 2015 זכתה אקווריוס ספקטרום במקום השני בתחרות בינלאומית לחדשנות טכנולוגית בתחום תשתיות מים בקטגוריית חברות מתקדמות, במסגרת תוכנית האצה של Imagine H2O, שבה התמודדו 100 חברות מכל העולם.

חיישן צמוד לברז. אקווריוס ספקטרום

חיישן צמוד לברז. אקווריוס ספקטרום

זאב אפרת, מנכ"ל אקווריוס ספקטרום, ציין כי "אנו שמחים על הבעת האמון שניתנה לחברה מצד תאגיד בינלאומי מהמובילים בעולם, ורואים בכך הכרה נוספת בחדשנות שהחברה מביאה עמה לשוק הגלובלי. אחד האתגרים העומדים בפני תאגידי מים בעולם כולו ובפרט בארצות הברית, הוא התמודדות עם רמה גבוהה של איבוד מים הנובעת מבלאי בתשתיות ה'קבורות' מתחת לפני האדמה ומחוסר מידע אמין ועדכני על מצב הצנרת בכל עת. במהלך השנה החולפת אנו חווים התעניינות גוברת בפתרונות החברה, ומאמינים כי מגמה זו תוביל להמשך צמיחתה".

דן אלדר, מנהל הפעילות ב-Hutchison Water, ציין כי השקעת ההמשך באקווריוס היא עדות נוספת למחויבות של התאגיד להוביל את חברות החממה משלב הרעיון לשלב המכירות הבינלאומיות ולפתוח בפניהן את השווקים העולמיים בהם התאגיד פועל. "הטכנולוגיה של אקווריוס תהיה נדבך חשוב במאמץ העולמי לשימוש מושכל במשאב המים, שהחוסר בו מורגש כיום ביותר ויותר מדינות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים