שלמה פילבר: "שוק הסלולר איבד את האיזון הנכון בנוגע למחיר"

לאחר מוטיב הורדת יוקר המחיה והוזלת המחירים בשוק הסלולר אשר הגיע מכיוון הממשלה, עושה רושם כי באחרונה משתנה המגמה במשרד התקשורת, וזאת על פי הצהרותיו של פילבר, מנכ"ל המשרד, כשהביע בראיון רצון להעלות את מחירי החבילות הסלולר

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת

נדמה שעד לאחרונה היו כולם מרוצים מאוד מהתחרות בשוק הסלולר שעורר משה כחלון, שר האוצר, בכהנו כשר התקשורת. כל הוזלה של כמה שקלים במבצעי חבילות מטורפים, הולידו עוד ועוד כותרות על מחירי הרצפה בשוק הסלולר הישראלי. המהלך השתלב היטב גם עם הצהרותיו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה, על מחויבותו להורדת יוקר המחיה, בהללו את רפורמת הסלולר של כחלון, ובקריאתו לשרי הממשלה "תהיו כחלונים".

נראה כי באחרונה משתנה המגמה בקרב הרגולטור הישראלי, משמע משרד התקשורת, לפחות לפי התבטאויותיו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של נתניהו, המכהן הוא עצמו כשר התקשורת.

בראיון של פילבר לסוכנות בלומברג, שהתפרסם אתמול, הוא ביטא גישה הפוכה לחלוטין, ואמר, כי "חברות הסלולר מוכרות קו סלולר ב־35 שקלים לחודש. המחיר הזה אינו כלכלי. מחירי ה־OECD הם סביב ה־20 אירו (86 שקלים), ואנחנו צריכים לכוון לשם". עוד אמר בראיון, כי "שוק הסלולר איבד את האיזון הנכון בנוגע למחיר" וכי הרווחים הנמוכים של החברות "מאיימים על יכולתן לעקוב אחר הטכנולוגיה ולפתח ולשמר את התשתיות שלהן".

בעקבות הסערה שעורר הפרסום, הוציא משרד התקשורת הבהרה בהולה, מפי פילבר, שאכן מחזקת את דבריו בראיון ומצהירה על כוונות ברורות. לדבריו, "הדברים המיוחסים לי כביכול, אינם מדויקים! להלן התייחסותי למצב שוק הסלולר: המחירים בארץ נמוכים מהדרוש. לשם השוואה: באירופה הם 20 אירו", ואולם סייג במשהו את הדברים: "המחירים בשוק נקבעים בתחרות חופשית ואני לא קובע מה יהיה המחיר", ובמילים אחרות: אנחנו מעודדים תחרות ושוק חופשי. אבל אני חושב שאפשר לייקר את המחירים עד לרמה האירופית, למשל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מירון

    השוק הזה גבה במשך שנים רנטה מונופוליסטית מופרזת מהצרכנים, ולא יזיקו עכשיו כמה שנים של מחיר "לא כלכלי". הוא כנראה שכח שהוא אמור לייצג את הציבור ולא את בעלי ההון.

  2. ישראלי מאוכזב מאוד

    כן עכשיו מי שהציגו את הצלחתם בסלולר ,ולאור זאת בחרו בו לשר האוצר ,מתברר כי הכל בלון נפוח ,והכל למראית עין.אין מתנות חינם יואמרו החכמים.הממשלה האנטי חברתית ומספיק עם ההצהרות שאין להם כל אחיזה במציאות באשר להעלאת רמת החיים של השכבות החלשות,הסלולר נפל,וכך גם הדיור,והאוצר,ועוד הבטחות זהב שאין אמון בהם. המובטלים ימשיכו להיות מובטלים,הארנונה הגבוהה ,המיסים יתגברו,והממשלה תחגוג עם השכר הציבורי העולה.

אירועים קרובים