נסיעות חינם באובר להפחתת נהיגה בשכרות

בעבור מי ששתה קצת יותר מדי, ושאת האלכוהול שלו לגם באחד מ-19 אזורי שתייה ברחבי מחוז אבשם שבדרום מדינת ניו ג'רזי, מוצע פתרון משמח - מעכשיו יוכל השתוי לזכות בנסיעה בטוחה הביתה ובחינם

אם שותים - לא נוהגים. אובר מתגייסת. צילום: BigStock

אובר (Uber) האמריקנית, המספקת שירותי תחבורה דרך האינטרנט ברחבי העולם, החלה בשיתוף פעולה ראשון מסוגו מול רשות מקומית, וזאת בניסיון לספק מענה לסוגיית הנהיגה בשכרות הנפוצה בארצות הברית בכלל ובמחוז אבשם בפרט. במסגרת המיזם תספק אובר את כלי הרכב והנסיעה לצורך הבאתם של נהגים שתויים בחזרה לבתיהם.

לפי הדיווח ברויטרס (Reuters), לאחר שבמחוז אבשם (Evesham Township) נשבר שיא של כל הזמנים, כשבמהלך השנה החולפת הורשעו ונאסרו בו 250 נהגים בסעיף נהיגה במצב של שכרות, הוחלט על כינון שיתוף פעולה מיוחד שהחל בחודש ספטמבר האחרון. בחודש הראשון לקיום המבצע ירד מספר העצורים בגין נהיגה בשכרות מ-23 בממוצע בחודש לתשעה בלבד, נתון המעיד כבר כעת על הצלחת התכנית.

בכל הנוגע ללוגיסטיקה – מחוז אבשם הוא שמממן את הפרויקט. על מנת לזכות בנסיעת חינם, על המבקש להיות ממוקם באחד מ-19 אזורים שהוגדרו כאזורי שתייה, ולהשתכר רק בשעות הלילה שכן התכנית פועלת רק בין השעות 21:00 ל-2:00 לפנות בוקר.

בהודעה לעיתונות נכתב מטעם אנה מהוני, מנכ"לית אובר בניו ג'רזי כי "כאשר התחילה אובר לעבוד יחד עם רנדי בראון, ראש המחוז, ובשיתוף טבעי מול ארגון Mothers Against Drunk Driving, הבנו שזו הזדמנות פז לנצל את היכולות הטכנולוגיות שלנו כדי לסייע בהורדת נהגים שתויים מהכבישים".

לעת עתה מוסכם על המשך שיתוף הפעולה מול אובר עד לסוף שנת 2015, אבל מכיון שכבר ברור כי מדובר בהצלחה, ישנן מספר עמותות וחברות שמזרימות כספים כדי לאפשר השקת תכנית דומה נוספת, החל מסוף השבוע הזה. הפרויקט הנוסף, שזכה לכינוי BeMyDD, מאפשר לאדם ששתה יותר מדי לשכור נהג שיסייע בידיו להביא את עצמו ואת מכוניתו בבטחה הביתה. הנהג מגיע עם אדם נוסף שמסיע אותו בחזרה לאחר שסיימו את משימת הבאת האדם השתוי בחזרה לביתו. מעט סבוך אולי, אבל נוח.

לדברי רויטרס, מתכוונת אובר לכונן שותפויות דומות עם ערים אחרות ברחבי ארצות הברית כדי לסייע בשמירת הרחובות מעט בטוחים יותר בלילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים