אידס ונובילה, נוטניקס: "מנמ"ר שלא ישליך את הסוס והכרכרה יביא לקריסת ארגונו"

ונובילה סיכם כי "העולם הטכנולוגי משתנה, ועל המנמ''ר להתאים את עצמו לשינויים הללו ולהגיע למצב בו הוא יכול לספק אפליקציות בתוך דקות - ולא שבועות"

אידס ונובילה, מנהל טכנולוגיה לאזור EMEA, נוטניקס. צילום: קובי קנטור

"אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת מחשוב, אלא שלצערי לא כל המנמ"רים הפנימו זאת. מנמ"רים שלא יחליפו את מערכות הליבה המחשוביות שלהם, שהן המקבילות לסוס וכרכרה, לא יוכלו לסייע לארגון שלהם להתמודד בעולם התחרותי והדינאמי כיום, ויביאו לקריסת הארגון שלהם". כך אמר אידס ונובילה, מנהל טכנולוגיה לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), נוטניקס (Nutanix).

ונובילה היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים סטוקו, במגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב.

לדברי ונובילה, "יש לבנות את הדטה סנטר העתידי, תוך התייחסות לדטה סנטר ההיסטורי: אז הייתה ערימה של שרתים, המנמ"ר היה מוסיף להם דיסקים והיו לו חיים טובים. לכל אפליקציה היה את כוח המחשוב שלה. הבעיה הייתה כאשר שרת נפל, ואז התעוררו בעיות הגיבוי והשחזור". לאחר מכן, אמר, "הדטה סנטר התפתח, הגיע ה-hypervisor, עם אחסון מרכזי. היו הרבה דיסקים שדרשו הגנה עליהם, ונולדו בעיות הביצועים והקלט-פלט, IO. אז הגיע הפלאש (Flash), אבל הוא יקר ועדיין נשארו צווארי בקבוק במערך המחשוב הארגוני".

צילום ועריכת וידאו: ליאור רובינשטיין

העולם הטכנולוגי משתנה

ארגונים, אמר ונובילה, "לא מחזיקים מערכי IT גדולים רק כדי שהם יהיו קיימים כחלק בארגון. כיום, מערכי המחשוב חייבים לסייע בכל שלב בשרשרת ההיבטים העסקיים. אלא שלא כל מנהלי ה-IT הפנימו את השינוי הזה בתפקידם. עלינו להיפטר מהשיירים של העבר, נדרש לעזוב את הסוס והכרכרה ולעבור למכונית מירוץ. זו המשמעות של תחום מערכות ה-IT המשולבות והאחודות ברמה גבוהה (Hyperconverged systems). זהו תחום מתפתח, בשל היתרונות התפעוליים הגלומים בו. אין מצב שבו באים שלושה ספקי IT ושמים את המערכות שלהם באותו חדר, וקוראים לזה 'מערכות משולבות', זה לא זה".

"המנמ"רים כיום נדרשים להיות במצב של יכולת לאפשר גדילה לינארית ובמקביל להיות גם עם תשתית המחשוב הווירטואלי, וזאת לצד תשתיות האחסון", אמר ונובילה. "עד לאחרונה, תשתית האחסון הייתה נפרדת מתשתית המחשוב, ולכן הרבה ארגונים התמודדו עם אתגרי ביצועים בתשתיות וביכולת לגדול. נוטניקס מספקת פלטפורמת מחשוב ואחסון משולבת חכמה, שמאפשרת יכולת להתחיל בקטן ולגדול ככל הנדרש. בדרך זו מתקבל ניהול מרכזי של כלל שכבות המחשוב".

לדבריו, "המהירות של החדשנות היא שקובעת את ההתפתחות של העסקים והיא זו שמביאה לכך שהמנמ"ר ומחלקת ה-IT בראשה הוא עומד, צריכים להשתנות. זאת כי כל עסק, בכל מגזר, הופך להיות ממוקד IT יותר ויותר".

ונובילה סיכם באומרו כי "העולם הטכנולוגי משתנה, ועל המנמ"ר להתאים את עצמו לשינויים הללו. היעד שלו כיום הוא לשנות את ה-IT, להפוך אותו לדינאמי ולהביא למצב בו הוא יכול לספק אפליקציות בתוך דקות – ולא שבועות. רק בדרך זו הוא יוכל להתאים עצמו לעסק על כל היבטיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים