התחום המבוקש ביותר על ידי הסטודנטים: הנדסת חשמל ומדעי המחשב

שנת הלימודים האקדמית נפתחה אתמול ובמסגרתה החלו ללמוד גם כ-50 סטודנטים בתחום המדעים המקבלים מלגה מקרן מנהיגי שוליך ● החברים החדשים מצטרפים לכ-90 נוספים שיחדיו מקבלים למעלה מ-14 מיליון שקלים

הטכנולוגיה יכולה לסייע בשיפור הנתונים המדאיגים. חבל שלא כולם נותנים לכך את החשיבות הראויה. צילום: BigStock

שנת הלימודים האקדמית נפתחה אתמול (א') ומתוך נתונים שנאספו על ידי קרן מלגת מנהיגי שוליך, נראה כי הנדסת חשמל ומדעי המחשב הם שני המקצועות המבוקשים ביותר בקרב לומדי המדעים במרבית האוניברסיטאות.

על פי הנתונים שנאספו בקרן נראה עוד כי הנדסת חשמל הינו המקצוע המבוקש ביותר על ידי הגברים, בעוד מדעי החיים הכוללים את תחומי הביולוגיה והרפואה מדורגים במקום הראשון בקרב הנשים. כאשר אוניברסיטת בר-אילן היא היחידה מבין חמשת המוסדות האקדמים שבהן ניתנת המלגה, שבה יותר נשים הגישו מועמדות מאשר גברים – השנה מדובר אף בפער ניכר של 83 נשים לעומת 40 גברים.

קרן מלגת מנהיגי שוליך, מעניקה לכל סטודנט סכום הנע בין 90-120 אלף שקלים. המלגה ניתנת לסטודנטים בעלי הישגים לימודיים גבוהים וללא אמצעים כלכליים, הלומדים את תחומי המדעים, ההנדסה, הטכנולוגיה או המתמטיקה, באחד מהמוסדות הבאים: טכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת תל-אביב.

דור חדש של מנהיגות ישראלית בתחומי הטכנולוגיה, הכלכלה והחברה

הקרן שהקים הפילנתרופ היהודי-קנדי סימור שוליך, שמה לעצמה למטרה לקדם דור חדש של מנהיגות ישראלית בתחומי הטכנולוגיה, הכלכלה והחברה, מתוך תפיסה לפיה עתידה של מדינת ישראל קשור קשר הדוק למידת ההשקעה בחינוך, במדע ובטכנולוגיה. השנה הגדילה הקרן את מספר מקבלי המלגה וחילקה לא פחות מ-50 מלגות במקום 35 מלגות שחילקה בשנים הקודמות.

המלגאים של שוליך מקדישים מזמנם לתרומה לקהילה, ומתנדבים במסגרות שונות. לא מעט מהסטודנטים אף חונכים בני נוער וילדים בבתי ספר מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. בנוסף לכך, במסגרת המלגה הסטודנטים לוקחים חלק בתכנית העשרה שמטרתה לפתח כישורי מנהיגות, אחריות ומודעות חברתית, וכן מקבלים כלים שימושיים לכניסתם לשוק העבודה, החל מכתיבת קורות חיים ועד לסימולציות של ראיונות עבודה. סכום המלגה הגבוה מאפשר לסטודנטים להקדיש את כל כולם להצלחה בלימודים מבלי שיצטרכו להתמודד עם הוצאות מחייה וקשיי פרנסה.

שוליך שעומד בראש חברת כריית הזהב הגדולה בעולם ותרם כבר למעלה מ-350 מיליון דולר מהונו הפרטי לטובת מטרות בישראל ובקנדה, הקים לטובת היוזמה קרן על סך 100 מיליון דולר שתעניק מלגות רבות גם בשנים הבאות. זאת מתוך מטרה סופית שאותם סטודנטים ישתלבו בחברות מובילות במשק, בשירות הציבורי ובאקדמיה ויוכלו לתרום חזרה לחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים