ההאקר Weev מאיים על תובעיו באמצעות הדלפות אשלי מדיסון

במכתב פתוח ששלח, הבהיר ההאקר כי בכוונתו לחשוף מידע חסוי אודות התובעים - ולא סתם מידע, אלא פרטים אישיים שיעידו על כך שהם בגדו, או התכוונו לבגוד, בנשותיהם

צריך לדעת עם מי להסתבך. Weev/אנדרו אאורנהיימר

תעוזה היא דרך עדינה לתאר את מעשיו של ההאקר האמריקני המכונה Weev, ששמו האמיתי הוא בכלל אנדרו אאורנהיימר. אאורנהיימר, שהואשם, הורשע ואף נשלח לכלא בארצות הברית בעקבות הפצתן של 114 אלף כתובות מייל של משתמשי iPad ש-AT&T לא אבטחה כראוי – מתכנן כנראה נקמה מתוקה בתובעים הפדרליים שהביאו לכליאתו, ולא סתם נקמה מתוקה – אלא כזו שנלווה אליה ריח עז של אבדן ערכים דווקא מצד נציגי מערכת המשפט.

הנסיבות שבעקבותיהן הורשע ההאקר Weev, שנחשב למעשה לטרול רשת מקצועי ממש, ואף ריצה את עונשו בישיבה בכלא במשך שלוש שנים, נחשבות כבעייתיות-משהו וזאת מהסיבה הפשוטה שמאגר המידע שאליו נקבע כי ההאקר פרץ, לא היה מאובטח בכלל!

נדמה שאת הכעס על המאסר הלא מוצדק מתכוון Weev לתרגם לנקמנות ייחודית שכמותה טרם ראינו – במכתב פתוח ששלח אאורנהיימר במייל לשניים מהתובעים הפדרליים שקשורים במקרה שלו, ושפורסם בטוויטר (Twitter), מאיים ההאקר כי בכוונתו לחשוף מידע חסוי אודות התובעים. ולא סתם מידע, אלא פרטים אישיים שיעידו על כך שהם בגדו, או התכוונו לבגוד, בנשותיהם.

מופצים שקרים באופן עקבי

"דו"חותיהם של תובעים צריכים להיות ישרים ולא פוגעניים", כותב Weev. "ובכל זאת במדינה מופצים שקרים באופן עקבי בכל הקשור במקרים שהסוכנות הפדרלית מטפלת בהם. אפילו שבועה מקודשת כמו חתונה הופכת בעבורם לבדיחה, כי מסתבר ששמותיהם של לא מעט תובעים ממשלתיים מופיעים ברשימות משתמשי אתר הבגידות אשלי מדיסון (Ashley Madison) שנתוניו נחשפו. לפי המידע נראה שעובדי המדינה הבכירים האלו עשו שימוש במשאבים ציבוריים – במשרדי ובמחשבי הממשלה, בשעות עבודה המשולמות מכספי הציבור, ובחיבור האינטרנט הממשלתי – בכדי לנסות לבגוד באשה שלצידם".

Weev כבר נקם בעבר בדרך דומה. כשנחשף מאגר המידע של אתר Adult FriendFinder מוקדם יותר השנה, פרסם ההאקר שמות ממנו בחשבון הטוויטר שלו. בין הנחשפים היו שמותיהם של מפקד בית ספר לשוטרים בוושינגטון, מועסק של רשות התעופה הפדרלית (FAA), עובד ממחלקת המיסוי של קליפורניה וקצין מודיעין של חיל הים. בכולם דבק החשד כי ניסו לבגוד בבנות או בני זוגם. Weev הודה בזמנו בפשטות כי המעשה נועד לבייש עובדי ממשלה.

בניסיון השיימינג החדש מכוון Weev ישירות לחלק מתובעיו בפרשת המיילים של AT&T מ-2012, ועושה רושם שגם הפעם לא מדובר באיומי סרק. ממקום מושבו הבטוח יחסית במקדוניה, Weev לא רק מאיים אלא גם מבצע – בתוך זמן קצר מהפרסום הראשון חשף ההאקר את השם הראשון – תובע ממשפטו שהוא אחד ממשתמשי אשלי מדיסון, וייתכן שבעשותו כך הפך Weev בדרך מתוחכמת את התובע לנאשם, אם לא בעיני המדינה אזי לפחות בעיני אשתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים