עמרי ארנון, חלל תקשורת: "היינו הראשונים לחזות את הביקוש לקיבולת אינטרנט מעל אפריקה"

השבוע פורסם דבר חתימתה של עסקה גדולה, לפיה פייסבוק ומפעילת הלווינים יוטלסאט רוכשות את כל קיבולת משדרי ה-KA המשמשים לתמסורת אינטרנט בלוויין עמוס 6 של חלל תקשורת הישראלית, בשווי 100 מיליון דולר לחמש שנים, עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות ● הלוויין פותח ונבנה בתעשיה האווירית

עמרי ארנון, סמנכ"ל פיתוח עסקי חלל תקשורת

כיצד ישפיע ההסכם על חלל תקשורת בפרט, ועל השוק הישראלי בכלל?
"על השוק הישראלי הוא לא ממש ישפיע למעט ההשפעה על החברה שלנו. הלוויין מכסה בעיקר את אפריקה ב-KA רחב סרט עם הרבה אלומות. יש לו 36 אלומות שמתוכן 24 פעילות בו זמנית".

"לגבי חלל תקשורת, ברור שזו עסקה מאוד חשובה עבורנו. קודם כל מדובר על העובדה שהצלחנו להיות ראשונים עם לוויין אלומות רחבות סרט (Multibeam) מעל אפריקה. צפינו זאת מראש, היות ותכנון הלוויין החל כבר לפני חמש שנים. למתחרים היו לוויינים פחות מתקדמים מבחינה טכנולוגית, אבל אני חושב ששתי החברות שחתמו איתנו על העסקה ראו את היכולות של עמוס 6 והחליטו לבחור בו אחרי הרבה זמן שעבדנו מולם. הם לקחו כל קיבולת ה-KA. אבל ללוויין יש גם קיבולת KU שמאפשרת שירותי טלוויזיה ושירותים נוספים מעל אירופה והמזרח התיכון".

מה החשיבות לכך שרוכשת הקיבולת היא חברה גדולה כמו פייסבוק?
פייסבוק מפעילה את מיזם Internt.org שמטרתו להפיץ את האינטרנט לאזורים שאין בהם אינטרנט, או כאלה שיש אינטרנט אך הוא לא מספק. העובדה שהם בחרו בנו אחרי עבודה מאוד קפדנית, היא חשובה מאוד. זו הפעם הראשונה שהם בוחרים לוויין כלשהו, ובטח שבקנה מידה כזה. פייסבוק היא מותג שבהחלט אומר משהו. אני חושב שהבחירה בנו נותנת תו איכות גם ללוויינים וגם לחברה.

מה עם לוויין נוסף?
תכנון ובניית לוויין אורכים שנים ארוכות מרגע תחילת התכנון ועד לשיגור. בשלב זה יש כבר מחשבה בקנה על הלוויין הבא. אנחנו עובדים כל הזמן להגדיל את צי הלוויינים שלנו, וכרגע יש לנו ארבעה לוויינים פעילים. עמוס 6 יחליף את עמוס 2 ויוסיף יכולות, שירותים וכיסוי. עמוס 6 הוא כמעט כמו שני לוויינים גדולים בפני עצמם – גם לווין KA וגם KU גדול כאשר רק החלק של ה-KU  (שבין היתר מעביר את שידורי YES א.ב.) גדול יותר מכל הקיבולת של עמוס 2. זה משחק לטובתנו ואנחנו ממשיכים לפתח את החברה.

האם תזמינו גם את הלוויין הבא בתעשייה האווירית?
בהחלט נשקול זאת. אנחנו ציונים לא פחות מאף אחד אחר. עד היום את כל הלוויינים שלנו חוץ מאחד עשינו בתעשייה האווירית.

כיצד ניתן יהיה להשתמש בחיבור הלווייני לאפריקה ליישומי האינטרנט של הדברים?
"הלוויין הוא בעצם צינור שמשדר – האפליקציה שמתקינים בתחנת הקרקע היא זו שתפעל. הלוויין מספק שידורי אינטרנט, לרבות האינטרנט של הדברים. המיוחד בלוויינים היא יכולת השידור הרחבה-גיאוגרפית, דבר שיכול לסייע בקבלת נתונים מחיישנים באיזורים מרוחקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים