ערב החג: קוואלקום פיטרה יותר מ-100 עובדים בישראל

מרבית העובדים פוטרו ממרכז הפיתוח שלה בחיפה ● מדובר בחלק ממהלך עולמי לפיטורי 15% מכוח האדם ברחבי העולם

רוצה לכבוש עוד שוק. קוואלקום

מהלכי הפיטורים וקיצוץ ההוצאות של קוואלקום (Qualcomm), עליהם הכריזה יצרנית השבבים הגדולה מסן דייגו, הגיעו גם לישראל: החברה פיטרה ערב החג יותר מ-100 עובדים.

המהלך כולל צמצום כוח האדם בחברה ברחבי העולם בכ-15%. מרבית העובדים בישראל פוטרו ממרכז הפיתוח שלה בחיפה והשתייכו לצורן, שנקנתה על ידי CSR הבריטית, שבעצמה נרכשה בידי קוואלקום בשנה שעברה. הוא מתרחש פחות משנה מאז סגרה קוולאקום את מרכז הפיתוח שלה בבית שמש, אז פוטרו כ-40 עובדים.

עד לסוף המחצית הראשונה של 2016 אמורה החברה להיפרד במסגרת המהלך העולמי מ-4,700 מעובדיה. מטרת קוואלקום היא לצמצם כ-1.4 מיליארד דולר מסך ההוצאות שלה, שעומד על 7.3 מיליארד. 1.1 מיליארד דולר יקוצצו בהוצאות על משכורות ו-300 מיליון בהעברות לבעלי המניות, שביניהם עובדים לא מעטים של החברה.

הפיטורים בישראל בוצעו גם על רקע ההערכה שבחברה חושבים על שינוי מבני, שיכלול את הפיכת פעילות השבבים שלה לחברה עצמאית. בנוסף, יש להזכיר שקוואלקום סובלת מירידה במכירות, עקב הכישלון היחסי של שבב הדגל הנוכחי שלה, ה-Snapdragon 810, שסבל מבעיות טכניות שהובילו להתחממות יתר. דבר זה גרם לחברה להוציא גרסה מעודכנת של השבב, תוך אובדן שוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים