טכנולוגיה – לא רק לצעירים

החיים הולכים ומתארכים, ואיתם גם הצרכים שיכולה לספק הטכנולוגיה לבני הגיל המבוגר ● ארגון Aging 2.0 וגוגל מקיימים תחרות בינלאומית למפתחים בתחום, שהזוכים בה יוכלו להציג את הפיתוחים שלהם בתערוכה עולמית בתחום

מיומנויות מחשב - גם לגיל השלישי. צילום אילוסטרציה: BigStock

העלייה המתמדת בתוחלת החיים בעולם המערבי הביאה עמה התפתחות מואצת של טכנולוגיות המיועדות לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי – החל מביטחון ומניעת נפילות, עבור באבחון מוקדם של מחלות או התאמת מכשירים סלולריים ועד פלטפורמות להיכרויות וצוואות דיגיטליות. אקסלרטורים ויוזמות מוקמים בעולם כדי לרתום את הטכנולוגיה לצרכי האוכלוסייה הבוגרת.

אחד הבולטים שבהם הוא של ארגון Aging 2.0, שיקיים ב-21 בספטמבר תחרויות בינלאומיות בתחום, יחד עם גוגל (Google). אחת מאותן תחרויות תתקיים בישראל.

התחרויות, שקרויות "30 ב-30 ב-30", מוקדשות לפיתוח טכנולוגיות לגיל השלישי, והזוכים בהן יציגו את פיתוחיהם בתערוכה הבינלאומית הגדולה בתחום, AgeTech Expo של גוגל, שתתקיים בסן פרנסיסקו בנובמבר.

את החלק הישראלי של התחרות מארח האקסלרטור Rally TechForGood. האקסלרטור מסייע למיזמים מתחום הטכנולוגיות החברתיות המבקשים לייצר, לצד הערך הכלכלי, השלכות חיוביות על הסביבה והאנושות. במחזור הקרוב הוא אף יקדיש מסלול מיוחד למיזמים מתחום האייג'ינג.

במסגרת התחרות, במשך 30 ימים מתקיימים אירועים ב-30 ערים, ומתחרים בהן 30 מיזמים על הזכות לחשוף את הטכנולוגיה לבכירי התעשייה. בכל עיר ייבחר מיזם אחד, שיציג את הפיתוח שלו בתערוכה העולמית. בין המדינות המשתתפות: ארצות הברית, קנדה, בריטניה, בלגיה, הולנד, טייוואן, גרמניה, אוסטרליה, סין, ברזיל וישראל.

תחום צעיר למען האוכלוסיה המבוגרת

עומרי בורל, שותפה ב-Rally TechForGood ומנהלת התחרות בישראל, אמרה כי "בעולם, מדובר בתחום צומח שמרכז עניין מצד יזמים, משקיעים, תאגידים וממשלות כאחד. באחרונה אפשר לראות גם בישראל יותר ויותר יזמים שמכוונים את הפיתוחים שלהם לשוק זה, בכל היבטי החיים והצרכים של האוכלוסייה המתבגרת. אנחנו מבקשים לגייס את המוחות הישראליים המבריקים לטובת פיתוחים שיש להם פוטנציאל כלכלי עצום מצד אחד וערך חברתי גדול מצד שני".

"התחום הזה הוא צעיר מאוד", הוסיפה בורל. "עד לפני כמה שנים בכלל לא היה ברור שהאוכלוסייה הבוגרת היא מצד אחד בעלת צרכים ייחודיים ושונים, שמייצגים סוגיה עולמית שהולכת ומתעצמת, ומצד שני – יותר יותר אנשים מצטרפים למעגל המתבגרים בשל העלייה בתוחלת החיים. לטכנולוגיות האלה יש פוטנציאל כלכלי גדול והתפיסה שלנו אומרת שחשוב להכניס למשחק תמריץ כלכלי".

"מעבר להיבט הכלכלי, וחשוב לא פחות, יש לכך פוטנציאל חברתי חשוב: תרבותי, תעסוקתי, לאומי ועוד", הדגישה.

לסיכום אמרה בורל כי "אנחנו לוקחים את החדשנות הטכנולוגית, שישראל חזקה בה כל כך, ורותמים אותה לטובת האוכלוסייה הבוגרת, בשילוב עם תמריץ כלכלי".

יזמים שמעוניינים להירשם לתחרות יכולים לעשות זאת כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים