אריק טל, אלקטל-לוסנט: "המיזוג עם נוקיה יהפוך אותנו לענקית בתחום הציוד לרשתות סלולר"

"אי אפשר להפריד יותר את התקשורת, C, מהמחשוב, IT", קובע טל, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "מגמת הרישות מוגדר תוכנה, SDN, ממחישה זאת יותר מכל: זהו ה-C החדש ב-IT"

אריק טל, מנכ''ל אלקטל לוסנט ישראל

"המיזוג עם נוקיה (Nokia), שרוכשת את אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) תמורת סכום ענק של 16.6 מיליארד דולר, יביא ליצירת חברה משותפת שתהיה בעמדה בה היא תוכל להאיץ את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות, כולל הדור החמישי. ניצור הובלה עולמית בעולם ה-LTE ונהיה הספקית הגדולה בעולם של ציוד תקשורת לרשתות סלולר", כך אמר אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל.

טל התארח במערכת אנשים ומחשבים. לדבריו, המניע למיזוג הוא החיבור בין רשתות הסלולר של נוקיה, ורשתות התקשורת הפיזיות הגדולות של אלקטל-לוסנט. טל ציטט חברות מחקר, לפיהן הרכישה (הגדולה ביותר בהיסטוריה של נוקיה) תיצור חברה שנתח השוק שלה בהכנסות מתשתיות תקשורת אלחוטית יעקוף את אריקסון (Ericsson), האוחזת כיום בנתח שוק של 35%, ואת וואווי (huawei) הסינית, שלה הכנסות מתשתיות תקשורת אלחוטית של 30%. לאלקטל-לוסנט יש 16% מהשוק, ולנוקיה – 20%.

"אי אפשר להפריד יותר את התקשורת, C, מהמחשוב, IT", קובע טל. "המגמה ההולכת ותופסת תאוצה, של SDN, רישות מוגדר תוכנה, ממחישה זאת יותר מכל. החיבור של המחשוב והתקשורת מאפשר ללקוחות הארגוניים לבצע שינויים בהגדרות – באופן ממוכן ודינמי, ותוך שניות".

הוא אמר כי "אם בעבר ראינו מנמ"רים עסוקים בהקמת הסביבות שלהם באופן אוטומטי, הרי שהיום הדגש הוא על קישוריות לוגית, היכולת לבצע את השינויים בזמן אפס, ומבלי להפעיל מערך שלם של אנשים שיערכו תצורה והתאמות. כך, ה-SDN הוא ה-C החדש ב-IT".

לדברי טל, "המנמ"רים לא רוצים להינעל על ספק אחד, הם חפצים באגוניסטיקה ברמת הרשת, וה-SDN של אלקטל לוסנט מאפשר זאת, כי הדגש ברשת עובר לרמת התוכנה. אנו מספקים פתרונות אגנוסטיים לטובת קישוריות לוגית ואוטומטית לשכבת הרישות. זה מעלה את רמת הביצועים בכל מערך הווירטואליזציה שבשכבת הרישות וזה הבידול שלנו בשוק".

על מנת לממש את התפיסה, אמר, "אנחנו משלבים בין עולמות ה-IP והתוכנה שב-IT. לצד הקישוריות, לקוחות עושים זאת כי זה מביא להתאוששות מהירה מאסון, בשל מיכון הרשתות". כך, אמר, "מפתחי החברה השתתפו במבחן התאוששות מאסון שנעשה על גבי הענן של אמזון (Amazon): הם הצליחו להרים תוך שמונה דקות מערך ענק של 20 אלף קונטיינרים, בעוד שלמתחרים בשוק זה לקח בין חצי שעה לשמונה שעות".

טל הסביר כי הדבר נעשה "על בסיס פעילות סטארט-אפ שצמחה בתוך החברה, בשם Nuage, שמשמעו ענן בצרפתית. הפתרון של Nuage מספק את הגמישות, יכולת הגידול וההתאוששות, עם עבודה מול כל יצרני תשתיות הדטה סנטר וציוד הרשת. הוא מאפשר לארגונים לחבר סניפים מרוחקים של הארגון למרכז בכך שהוא הופך אותם לחלק מהענן, עם חסכון בעלויות ההקמה והתפעול ומתן שליטה מרכזית על מדיניות תעבורת המידע ברשת".

דגש על מו"פ

במאי 2014 מעבדות בל (Bell Labs) פתחו שלוחה בישראל. אלקטל-לוסנט הוקמה לאחר מיזוג של שתי החברות ב-2006. מעבדות בל הוקמו כזרוע המחקר והפיתוח של חברת הטלפון בל בארצות הברית, והפכו לחברה עצמאית ב-1925. ב-1984 פוצלה בל לשלוש חברות שונות, ומעבדות בל עברו לבעלותה של  AT&T. ב-1996 AT&T פיצלה את מעבדות בל ביחד עם החטיבה שעסקה בייצור ציוד לחברה בת בשם לוסנט. הקמת מעבדות בל בארץ נועדה למקד את מחקריה באתגרים הקשורים לשינויים העוברים על עולם המידע ורשתות התקשורת, לאור הווירטואליזציה של הרשת. זאת, כי ארגונים עוברים לארכיטקטורה מבוססת ענן המכונה NFV – וירטואליזציה של פונקציונליות של רשתות התקשורת. לפי תפיסה זו, שירותי רשתות העתיד ייבנו כאפליקציות שרצות על גבי ענן מבוזר – להבדיל מהמצב הנהוג כיום, בו כל שירות רשת מסופק על בסיס חומרה ייעודית.

כיום, לאלקטל-לוסנט 62,000 עובדים, לקוחות בכ-130 מדינות, ומחזור שנתי של 15 מיליארד יורו. משרדי החברה בישראל קמו ב-1999 ונמצאים בכפר סבא. פעילות מרכזית שבסיסה בישראל היא CloudBand – על בסיס רכישה מלפני שלוש שנים, שכיום מהווה מרכז לפתרון הענן לספקי התקשורת שבו מפותחות טכנולוגיות שמטרתן לבנות את הדור הבא של רשתות ספקי התקשורת, ולאפשר הקמת תשתיות ענן אמינות ומהירות לעסקים וצרכנים פרטיים. בסניף הישראלי מועסקים יותר מ-200 עובדים, כמחציתם אנשי מו"פ. יצויין כי החברה העולמית משקיעה במו"פ 16.1% מהמחזור שלה – נתון גבוה מאוד, לעומת, SAS למשל, המשקיעה 12%, יבמ (IBM) כ-6% ו-HP כ-2%.

בארץ יש לחברה שמונה לקוחות גדולים: משרד הביטחון, חברת החשמל, רכבת ישראל, פרטנר, HOT, בזק, Yes, סלקום וטמרס טלקום. לפני חודשים אחדים פורסם כי אנשי אלקטל-לוסנט ישראל הטמיעו מערכת שליטה ובקרה לרשתות התקשורת בחברת החשמל. היא נועדה לאחד את מערכות השליטה והבקרה של מערכות התמסורת של החברה – תחת מערכת ניהול מרכזית אחת.

טל החל בתפקידו לפני שנה והוא בעל 17 שנות ניסיון בענף הטלקום. הוא כלכלן בהכשרתו, בעברו היה סגן נשיא למכירות באריקסון ישראל, ולפני כן עבד בבזק. "גייסנו עוד עובדים, למו"פ וגם למכירות", מסכם טל. "אנו מצויים בצמיחה אדירה של עשרות אחוזים. נמשיך בכך, בשל הביקוש האדיר לקצבי תעבורת אינטרנט ההולכים וגדלים, כשאנו מספקים את תשתית הרשתות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    כתבה מעניינת שממחישה את הצורך הבלתי נגמר בטכנולוגיות חדשות לשיפור חיי היום יום של הארגונים ולקוחותיהם. אריק ישר כוח על המוטיבציה וההצלחה!

אירועים קרובים