עשרה מיליון משתמשים מדי יום צופים ב-40 שנות וידיאו

אפליקציית Periscope הושקה בסך הכל לפני ארבעה חודשים, וכבר רושמת לעצמה כמות מטורפת של נרשמים ● אין ספק שהלייב סטרימינג מסתמן כדבר הלוהט של הקיץ

עשרה מיליון משתמשים. Periscope

אפליקציית Periscope, הרכש החדש של טוויטר (Twitter), העוסקת בשידורי וידיאו סטרימינג חיים, מסתמנת כאחד הטרנדים הלוהטים ביותר ומדווחת על עשרה מיליון משתמשים רשומים.

על אף שרישום עשרה מיליון משתמשים אינו מצביע על קיום בפועל של מספר משתמשים שכזה (בשל האפשרות לפתוח יותר מחשבון אחד למשתמש, פתיחת משתמשים חדשים שונים לשימוש במערכות iOS ואנדרואיד, והשארת חלק מהחשבונות רדומים), הרי שבכל זאת מדובר על נתון מרשים ביותר. הוא מהווה אינדיקציה שרכישת Periscope לפני חמישה חודשים הייתה הימור חכם במיוחד עבור טוויטר. מספר המשתמשים הרשומים, אם מתרגמים אותו לשעות צפייה בווידיאו, מעיד על הנתון המדהים הבא: מדי יום צופים משתמשי האפליקציה בסך הכול ב-40 שנות וידיאו!

כשנרכשה Periscope במרץ האחרון על ידי טוויטר ניכר כי סיפקה מידית זריקת מרץ למתחרה הישראלית, מירקט (Meerkat), שדיווחה על 60 אלף משתמשים באותה עת, וששבועות מספר לאחר תחילת פעילותה של Periscope תחת כנפיה של טוויטר הציגה קפיצה מרשימה גם במספר משתמשיה, עם נתון מפתיע של 300 אלף משתמשים רשומים. אך כל זה שייך להיסטוריה. Periscope הותירה את מירקט הרחק מאחור בלי למצמץ, עם מיליון משתמשים רשומים לאחר עשרה ימי פעילות בלבד.

אף לא אחת מהחברות חשפה עד כה כמה מהמשתמשים הרשומים עושים שימוש תדיר בפועל בשירותי הסטרימינג שלה, אולם לאור הצטרפותן של רשתות הענק יאהו! (!Yahoo) ופייסבוק (Facebook) לתופעת הלייב-סטרימינג, הצפי הוא שהתחום הלוהט ימשוך אליו משתמשים רבים שיעשו שימוש בשירותיהן של החברות השונות, וידרבנו עוד ועוד גולשים לקחת חלק בבהלת שידורי הווידיאו החיים. האם יש סיכוי לחברות קטנות כמו מירקט, הפיונירית מתוצרת הארץ, לשרוד בתחום? ובכן, הדבר תלוי כנראה בעניין עתידי של פלטפורמות חברתיות, כמו WhatsApp, אינסטגרם (Instagram) ואחרות, בשיתוף פעולה איתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים