הכירו את אלפבית: החברה שתשלוט בגוגל

אלפבית הוקמה במטרה לאפשר לחברה הבת לחזור ולהיות רזה וזריזה יותר, ולהתמקד אך ורק במוצרי האינטרנט

מעכשיו חברה בת. גוגל

מהפכה מפתיעה במבנה החברה של גוגל (Google): לארי פייג' וסרגיי ברין הודיעו על הקמת חברה חדשה בשם אלפבית (Alphabet), שתשמש כחברה האם שלה. פייג' וברין, ששימשו כמנכ"ל ונשיא גוגל בהתאמה, יעברו לנהל את החברה החדשה בתפקידים דומים. סונדאר פיצ'אי, מי שהיה מנהל המוצרים של החברה, ישמש כמנכ"ל החדש שלה וידווח ישירות לחברה האם (רוצים לדעת עוד על המנכ"ל החדש? לחצו כאן).

אלפבית תחליף את גוגל במסחר בבורסה, וכל המניות של גוגל יומרו לאותו מספר מניות של אלפבית ויזכו לאותן זכויות. גוגל עצמה הופכת לחברה בת באחזקה מלאה של אלפבית.

המטרה של החברה האם היא לאפשר לגוגל לחזור ולהיות רזה וזריזה יותר, ולהתמקד אך ורק במוצרי האינטרנט שלה. גוגל תמשיך להיות זו שתהיה אחראית למערכות ההפעלה של החברה, אנדרואיד (Android) ו-Chrome OS, לדפדפן כרום (Chrome), וכן למנוע החיפוש שהיה ונשאר הבסיס של פעילות החברה.

שאר הפעילות של גוגל, שאינה קשורה ישירות לפעילות האינטרנטית, תעבור לאחריות ישירה של אלפבית. פעילות זו כוללת את המאמצים של החברה בתחומים כגון הבריאות והמציאות הווירטואלית. חברות כמו Life Sciences, שפועלת לפיתוח עדשות לזיהוי גלוקוזה; Calico, שפועלת בתחום אריכות החיים; ו- X Labs, שאחראית למשקפיים החכמים של גוגל ול-Wing, מזל"ט המשלוחים שהיא מפתחת, יפעלו וידווחו ישירות לחברה האם.

במכתב שפורסם באתר של החברה החדשה כתב פייג' כי "עבור סרגיי ועבורי מדובר בפרק חדש ומרתק בחיים של גוגל – הלידה של אלפבית. אהבנו את השם אלפבית מכיוון שמשמעותו הוא אוסף של אותיות שמייצגות שפה, אחד החידושים החשובים ביותר אי פעם של המין האנושי, וזה גם מהווה את הליבה לדרך בה אנחנו מאנדקסים את החיפוש של גוגל".

בנוסף כתב פייג' כי החברה החדשה אינה מתכוונת להפוך למותג צרכני עם מוצרים שמיוחסים אליה. "כל המטרה היא שהחברות של אלפבית יהיו עצמאיות ויפתחו כל אחת מותגים משלה", הוא ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים