סופית: הדור הרביעי הגיע לישראל

משרד התקשורת הקצה לחברות את התדרים, ובתוך זמן קצר הן יוכלו להציע גלישה, העלאה והורדה של קבצים במהירות הרבה יותר גבוהה ● גולן טלקום וסלקום יוכלו לספק בינתיים שירות חלקי בלבד, מאחר שעדיין לא הוסדרה סוגיית הרשת המשותפת שלהן

בשעה טובה, הדור הרביעי כבר כאן. אילוסטרציה: BigStock

חיכינו לו הרבה – ובסופו של דבר הוא הגיע: משרד התקשורת הקצה היום (א') את תדרי הדור הרביעי (LTE) לחברות הסלולריות שזכו במכרז. בעקבות כך יוכלו HOT Mobile, פרטנר ופלאפון להשיק שירותי דור רביעי מלאים, אולם לא כך גולן טלקום וסלקום, מאחר שעדיין לא הוסדר נושא הרשת המשותפת שלהן. שתי החברות הללו יוכלו להציע שירותים חלקיים בלבד.

רוב החברות הללו השיקו את שירותי הדור הרביעי עוד בשנה שעברה, ואף בנו מאות אתרים ברחבי הארץ, אולם לא היה ביכולתן להפעיל אותם באופן מלא, מאחר שמשרד התקשורת עדיין לא הקצה להן את התדרים. משהושלם התהליך, הן יוכלו להציע את השירותים כבר בקרוב ולאפשר בכך גלישה מהירה יותר באינטרנט ומהירות הורדה והעלאה של קבצים גבוהה יותר.

אם עד כה הן הציעו רצועת תדרים של 5 מגה-הרץ ובעקבות כך רק רבע מהמהירות המקסימלית (למעט פרטנר, שהציעה 10 מגה-הרץ), עתה הן יוכלו להציע מהירויות גבוהות יותר. מבין שלוש הרשתות הצפויות לקום, פלאפון כבר רכשה רצועת תדרים של 15 מגה-הרץ והמיזם המשותף של פרטנר ו-HOT Mobile – רצועה של 20 מגה-הרץ.

הרשת השלישית צפויה להיות של סלקום וגולן טלקום, אולם משרד התקשורת עדיין לא אישר את ההסכם ביניהן, לאחר שפסל אותו פעמיים (בפעם הראשונה – הסכם ביניהן לבין פלאפון). בינתיים תוכל סלקום להציע רשת דור רביעי לבדה, על בסיס התדרים שרכשה במכרז, כשגולן טלקום תתארח על גביה.

החברות צפויות להפעיל את רשתות הדור הרביעי בקרוב ומפלאפון נמסר כי היא תעשה זאת כבר בימים הקרובים. על פי החברה, היא תשלש בכך את מהירות הגלישה.

בשלב זה לא ברור האם החברות הסלולריות יגבו תשלום נוסף עבור שירותי הדור הרביעי. עד כה משרד התקשורת אסר עליהן לעשות זאת, אולם עם הקצאת התדרים – האיסור הזה מבוטל. עם זאת, ייתכן שהתחרות הרבה בשוק הסלולר תביא לכך שהן לא יממשו את האפשרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים