חמוטל וייס, PMzOne: "האג'ייל כובש את עולם ניהול הפרויקטים"

"יותר ויותר ארגונים מבינים את היתרונות שיש בגישה הזו ומעדיפים אותה", אמרה וייס, שותפה בחברה, בדבריה במפגש של פורום PMO ● עם זאת, לדבריה, האג'ייל לא מתאים לכל ארגון

חמוטל וייס, שותפה ב-PMzOne

"הגישות האג'יליות והגישות מונחות התכנון כובשות את עולם ניהול הפרויקטים. יותר ויותר ארגונים מבינים את היתרונות שיש בהן ומעדיפים אותן על פני הגישות המסורתיות", כך אמרה חמוטל וייס, שותפה ב-PMzOne.

וייס אמרה את הדברים במפגש של פורום PMO מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון, בהשתתפות עשרות אנשי מקצוע מעולם ניהול הפרויקטים. מנחה המפגש היה גילי רגב, מנכ"ל Proceed.

בדבריה הציגה וייס, חוקרת ותיקה בתחום, מחקר בו היא משתתפת, שמבוצע בימים אלה באוניברסיטת וירג'יניה ובאוניברסיטת תל אביב תחת הכותרת "תמהיל סתגלני של מתודולוגיות לניהול פרויקטים". השאלה המרכזית שהחוקרים ביקשו לקבל את התשובה עליה היא: מהן הגישות המותאמות ביותר לניהול פרויקטים?

"פרויקטים מנוהלים מאז ומעולם", אמרה וייס. "עוד בעולם העתיק בנו את הפירמידות ולאחר מכן את החומה הסינית. עם זאת, המתודה הראשונה לניהול פרויקטים פותחה רק בשנת 1917 על ידי הנרי גנט".

"בין שאלות המחקר היו: האם יש גישה לניהול פרויקטים שהיא הטובה ביותר? אם כן – מהי? האם יש גישה אחת שמתאימה לכולם? כאן נשאלת השאלה האם מדובר בהחלטה ארגונית שצריך להחיל אותה על כל הפרויקטים או להחליט פר פרויקט? האם הגישות לניהול פרויקטים מתחרות או משלימות בניהול שלהן? האם אי אפשר ליצור משהו שלם שייתן את מה שאנחנו צריכים בצורה המיטבית?"

כדי להגיע לתשובות לשאלות הללו הגדירו החוקרים 14 מאפיינים של פרויקטים ולכל אחד מהם הגדירו שלוש רמות. "למשל: מטרות הפרויקט – האם הן מוגדרות היטב, מוערכות בלבד או לא ברורות? מהו קצב ביצוע הפרויקט – מהיר מאוד, מהיר או סטנדרטי? התיחום – האם הוא מודולרי, ניתן לחילוק ליחידות מסירה נפרדות או שחייבים לספק את הכול במקשה אחת? התקציב, משך הפרויקט והמשאבים – האם הם ורסטיליים או ייחודיים לפרויקט?"

לסיכום אמרה וייס כי "אין גישה אחת שמתאימה הניסיון מראה שככל הנראה, אין גישה אחת שמתאימה לכלל הארגונים והפרויקטים". לדבריה, על כל ארגון להשתמש בדרך המתאימה לו על מנת לנהל את הפרויקטים שלו. "הארגון צריך לבחור מתודולוגיה סתגלתנית המבוססת על תמהיל מתוך גישות שונות לניהול פרויקטים, עבור כל פרויקט ופרויקט", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים