סטיב פורבס: הודו תוביל בעולם בשירותי מיחשוב

חברות התוכנה ההודיות מתקדמות במעלה שרשרת הערך בעוד הדולר החלש פוגע ביכולתה של כלכלת ארה"ב להתאושש מהמיתון - אמר בסוף השבוע היו"ר והמנכ"ל של כתב העת הכלכלי פורבס ● לדבריו, "כבר היום הודו היא שחקנית עולמית בתחומים מסוימים, והיא תהיה המובילה" ● בנוסף, ביקר פורבס את הממשל האמריקני ואמר, כי הוא "מאריך את המשבר - היינו יכולים להימצא כבר בעיצומה של ההתאוששות"

הודו עומדת להיות המובילה העולמית בשירותי מיחשוב, כאשר חברות התוכנה ההודיות מתקדמות במעלה שרשרת הערך בעוד הדולר החלש פוגע ביכולתה של כלכלת ארה"ב להתאושש מהמיתון – אמר בסוף השבוע סטיב פורבס, היו"ר והמנכ"ל של כתב העת הכלכלי פורבס (Forbes). "חייבים להבחין בין הזרמת כספים כתגובה מיידית למצב חירום, על מנת למנוע התמוטטות קרובה של המערכת הפיננסית, לבין הצעדים שבהם יש לנקוט לאחר שהסכנה המיידית חלפה", אמר סטיב פורבס, בן 62, בתשובה לשאלה על התגובה של ממשלת ארה"ב למשבר הכלכלי החריף ביותר מאז השפל הגדול.

"לדעתי הממשל עשה השנה כמה שגיאות שהאטו את ההתאוששות הכלכלית. המסים לא הופחתו… הדולר לא יוצב. היחלשות הדולר פוגעת בהשקעות העסקיות, פוגעת בזרימת ההון ומקשה על העסקים הקטנים", אמר סטיב פורבס. "הממשל מאריך את המשבר – היינו יכולים להימצא כבר בעיצומה של ההתאוששות". פורבס הוסיף, כי לדעתו לא נעשה די גם בכל הקשור ליצירה של מקומות עבודה חדשים.

הקצב של הצמיחה הכלכלית בהודו הוכיח שהמדינה מסוגלת להתמודד היטב עם המשבר – אך על הממשלה יהיה להשקיע מאמצים רבים כדי שהכלכלה תוסיף לצמוח, אמר פורבס. ב-2008/09 צמחה כלכלת הודו בשיעור של 6.7% ובשנת הכספים הנוכחית צפויה צמיחה של 6%. "על הודו להמשיך בליברליזציה בה החלה בשנת 1991, לפשט את חוקי המס ולהפחית את שיעורי המס, על מנת שהשקעות חוץ נוספות יוזרמו להודו", אמר פורבס. הוא הוסיף, כי "הצעדים הראשונים כבר נעשו" בכל הקשור לצמצום הבירוקרטיה כדי להקל על יזמים. אולם, על הודו להסיר מכשולים נוספים ולפתח את התשתיות, על פי פורבס.

למרות שיחלפו עוד עשרות שנים עד שהודו תוכל להציב תחרות של ממש בפני ארה"ב, הרי שבתחומים מסוימים, דוגמת שרותי מיחשוב, היא מסוגלת להיות מובילה עולמית. "כבר היום הודו היא שחקנית עולמית בתחומים מסוימים, והיא תהיה המובילה", אמר פורבס. לדבריו, חברות דוגמת Tata Consultancy Services, יצואנית התוכנה הגדולה בהודו, או Wipro הקטנה ממנה, מבצעות כבר פרויקטים מורכבים של תוכנה.

לאחר שממשלת הודו פתחה את מגזר המדיה למשקיעי חוץ, חדרו למדינה מספר גופים מחו"ל, ובהם מגזין פורבס. המהדורה ההודית של פורבס הושקה בתחילת השנה כמיזם משותף עם קבוצת Network 18, אשר מפעילה גם את ערוץ הטלוויזיה הכלכלי CNBC TV18. לדברי פורבס, הוא שמח על קבלת הפנים החמה לה זכה המגזין בהודו ובכוונתו להשיק בחודשים הקרובים מוצרים נוספים בהודו, דוגמת Forbes Lifestyle ו-Forbes Women.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים