"שלא כמו פעם – היום זה סקסי להשקיע בסייבר"

"שוק הסייבר בישראל השתנה; כיום אבטחת מידע תופסת מקום די חשוב - זה לא היה המצב לפני חמש שנים", הסביר מיקי בודאי, משקיע בתחום

מיקי בודאי, ממייסדי אימפרבה

"יש אינפלציה בכמות חברות הסייבר, והסיבה היא הכמות הרבה של ההון-סיכון שמגיעה לעולם זה. נהיה סקסי להשקיע בסייבר", כך אמר מיקי בודאי, משקיע בחברות בענף.

בודאי דיבר ביום עיון בנושא שיווק טכנולוגיות סייבר לארצות הברית שנערך היום (ד') במכון הייצוא בתל אביב. באירוע השתתפו כמה עשרות סטארט-אפים בתחום והנחה אותו אחיעד אלתר, מנהל ענף הסייבר במכון היצוא.

בודאי הוא ממקימי טראסטיר (Trusteer), שנרכשה על ידי יבמ (IBM) באוגוסט 2013 תמורת מאות מיליוני דולרים. הוא הקים בנוסף את אימפרבה (Imperva), יחד עם שלמה קרמר ועמיחי שולמן. "התחלתי בתחום אבטחת המידע לפני 20 שנים, בצבא, ולאחר שבע שנות שירות השתחררתי ופניתי לייעוץ בתחום זה", אמר." הקמתי את אימפרבה ולאחר מכן התגלגלתי לטראסטיר, אותה ניהלתי עד שנמכרה ליבמ. בין לבין, בשש השנים האחרונות אני עוסק בהשקעה בחברות סטארט-אפ שונות. השקעתי ב-12 חברות שלא מעט מהן נמכרו".

"שוק הסייבר בישראל השתנה", אמר בודאי. "כשהקמנו את אימפרבה וטראסטיר הנושא לא היה הכי סקסי בעולם. כיום, אבטחת מידע תופסת מקום די חשוב – זה לא היה המצב לפני חמש שנים. אז לא היו רגולציות, לא הייתה מודעות לפריצה ולחברות לא היה ידע שאכן הן נפרצו. ההתקפות התגברו במהלך השנים וכך גדלו גם ההוצאות הקשורות לסייבר בארגונים. אלא שמרבית ההוצאות הולכות לחברות אבטחה מוכרות, מהן קונים עוד מוצרים ושירותים".

אחיעד אלתר, מנהל ענף הסייבר במכון היצוא. צילום: רונן אקרמן

אחיעד אלתר, מנהל ענף הסייבר במכון היצוא. צילום: רונן אקרמן

"יש הרבה חברות אבטחה קטנות עם טכנולוגיות מעניינות וחדשניות, ומנגד יש גורילות בתחום", אמר בודאי. "כיום יותר קשה להקים חברה שתגיע להיקף מכירות של מאות מיליונים. אם יש חברות אשר מצליחות להראות שיש להן טכנולוגיה מעניינת – הן נמכרות מיד, תוך שנה עד שלוש שנים בשל התחרות שבין החברות הגדולות".

בודאי סיים באמרו כי "עוד חברות עולות לשפיץ של הפירמידה אבל השפיץ נחתך עוד ועוד. קשה לי לסמן חברה בולטת בתחום. קשה לקרנות הון-סיכון להשקיע השקעות המשך בחברות אלה".

רנה קול, מנהלת היחידה לאיתור שותפים עסקיים, מכון היצוא. צילום: רונן אקרמן

רנה קול, מנהלת היחידה לאיתור שותפים עסקיים, מכון היצוא. צילום: רונן אקרמן

רנה קול, מנהלת היחידה לאיתור שותפים עסקיים, מכון היצוא, ציינה ש-"הרעיון שלנו הוא לא להיכנס איפה שהסטארט-אפים מצליחים, אלא להגיע למקומות בהם נדרש סיוע". כך, אמרה קול, "יש לנו מרכז, המיועד ליצואנים קטנים. הוא מראה את המוכנות של החברה ליצוא, מסייע לבחון אם יש להם מניע, ומה צריך לעשות כדי להתחיל תהליך, איך למפות ועוד". יחידה נוספת במכון, אמרה קול, "היא יחידת מידע. אנו קונים 20-30 מאגרי מידע בשנה, למשל מחקרי גרטנר (Gartner) לתחום הסייבר".

עוד אמרה קול כי "יש לנו מרכז העורך ימי עיון וסדנאות, המספק הכשרות על סחר בחו"ל. יש לנו תוכנית טובה וותיקה לאיתור שותפים עסקיים". היא סיכמה באומרה כי "הרעיון הוא לא לבוא ולהפריע לכם – אלא לתת ערך מוסף איפה שיש קושי. אנו לא מתחייבים לתת מענה – אבל מתחייבים לנסות לסייע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים