למרות העלייה: המשקיעים בטוויטר לא מרוצים ממספר המשתמשים

הנתון גדל ברבעון ב-3% בלבד לעומת הרבעון הקודם ולא מדביק את הפער מול פייסבוק ● ההכנסות עלו ב-61% וההפסד ירד ב-6%

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך ויקיפדיה

טוויטר (Twitter) סגרה את הרבעון השני בסימן חיובי – עם זינוק בהכנסות וירידה בהפסד הנקי. אלא שהמשקיעים עדיין לא מרוצים, מאחר שמספר המשתמשים מדי חודש גדל בקצב איטי, שלא מדביק את הפער מול המתחרה העיקרית, והגדולה בהרבה – פייסבוק (Facebook).

למעשה, המשקיעים מביעים ספקות שטוויטר תהפוך אי פעם לרשת חברתית בגודל של פייסבוק. מספר המשתמשים החודשי הסתכם ברבעון השני ב-316 מיליון – אמנם גידול מכובד של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2014, אולם עלייה קטנה, של 3%, בהשוואה לרבעון הראשון של 2015.

החברה סיימה את הרבעון עם זינוק של 60.94% בהכנסות ל-502.38 מיליון דולר לעומת גידול של 37.07% בהוצאות ל-633.39 מיליון. כתוצאה מכך, ההפסד הנקי ירד ב-5.93% ל-136.66 מיליון דולר וההפסד הנקי למנייה קטן ב-12.5% ל-0.21 דולר. עם זאת, ההפסד הושפע לרעה מעליות בולטות בהוצאות המימון ובחבות המס.

במחצית הראשונה של השנה רשמה טוויטר צמיחה של 66.77% בהכנסות ל-938.32 מיליון דולר ועלייה של 8% בהפסד הנקי ל-299.11 מיליון. גם כאן השפיעו העליות בהוצאות המימון ובחבות המס על ההפסד.

עוד עולה מהתוצאות כי ההפסד התפעולי פחת בששת החודשים הראשונים של 2015 ב-0.6% ל-277.62 מיליון. ברבעון השני הוא ירד ב-12.61% ל-131 מיליון וההוצאות התפעוליות גדלו ב-28.65% ל-465.76 מיליון. ההוצאות הגולמיות הרבעוניות זינקו ב-67.58% ל-334.76 מיליון דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-57.8% ל-334.76 מיליון והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-66.63%.

ג'ק דורסי, ממייסדי טוויטר, שמונה בראשית החודש למנכ"ל זמני של החברה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אני מרוצה מהגידול בהכנסות אך לא מרוצה מהגידול בתנועה. ציבור המשתמשים הפוטנציאליים יודע שאנחנו קיימים אבל לא מבין למה כדאי לו להשתמש בטוויטר – וזה לא מקובל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים