מנכ"ל נורטל לשעבר, מייק זפירובסקי, תובע מהחברה יותר מ-12 מיליון דולרים

בתביעה שהגיש לבית המשפט לפשיטות רגל בארצות הברית, תובע זפירובסקי, כי נורטל תשלם לו "לפחות 12,250,543.48 דולרים של ארצות הברית", מרביתם לקרנות הפנסיה שלו ● התביעה חוללה מהומה רבה, משום שקרנות הפנסיה של נורטל מצויות בגירעון, וסביר להניח שעובדים רבים לא יקבלו את הפנסיה המגיעה להם כשיפרשו לגמלאות

מייק זפירובסקי, המנכ"ל לשעבר של נורטל (Nortel), הגיש לבית המשפט לפשיטות רגל בארצות הברית תביעה נגד מעסיקתו לשעבר בדרישה לקבל סכום של יותר מ-12 מיליון דולרים, מרביתו כתשלומים לקרנות פנסיה. הסכום שצוין בכתב התביעה הוא "לפחות 12,250,543.48 דולרים של ארצות הברית".

בית המשפט יצטרך לקבוע האם יש בסיס לתביעה, כמו גם לתביעות נוספות שהגישו עובדים לתשלום פיצויי פיטורין ותשלומים לקרנות פנסיה. עם זאת, התביעה של המנכ"ל לשעבר חוללה מהומה רבה, משום שקרנות הפנסיה של נורטל מצויות בגירעון, וסביר להניח שעובדים רבים לא יקבלו את הפנסיה המגיעה להם כשיפרשו לגמלאות. עקב הגירעון, נאלצו הרשויות בקוויבק, קנדה, להתערב ולנהל בעצמן את נכסי הפנסיה של 6,000 עובדי נורטל המקומיים.

עוד עתרו זפירובסקי ומנהלים נוספים לשעבר בנורטל, בהם הארי פירס, ג'ון קלגהורן, ביל אוונס ומנפרד בישוף, בדרישה לקבל הגנה מפני תביעה בסכום של מאה מיליון דולרים (אמריקניים) שהגישו העובדים בשל ההפסדים בקרנות הפנסיה שלהם. "אני חייב לומר שנדהמתי" לשמוע על התביעות שהגישו המנהלים, אמר טוני מרש, דובר ארגון הגמלאים של נורטל.

זפירובסקי התפטר מנורטל בחודש אוגוסט, והתפטרותו נכנסה מיד לתוקף, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 25% בהכנסותיה ברבעון השני, ועל גידול של יותר מפי שניים בהפסדים – אשר הסתכמו ב-274 מיליון דולרים של ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים