ד"ר וורנר ווגלס, אמזון: "הענן הפך להיות המיינסטרים, הנורמה החדשה"

"השאלה כיום היא לא האם לעבור לענן, אלא מתי ומה להעביר, כי הענן הוא המאפשר לארגונים לנוע במהירות בעולם תחרותי", אמר ד"ר ווגלס, CTO וסגן נשיא בחברה

ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון. צילום: ניב קנטור

"יש לנו כבר יותר ממיליון לקוחות פעילים ועסקינו גדלים במהירות. לכן, ניתן לקבוע כי הענן נהיה למיינסטרים, הוא הפך לנורמה החדשה בעולם ה-IT", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון (Amazon).

ד"ר ווגלס היה דובר המפתח בכנס AWS Summit . הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-2,000 מפתחים, מקצועני טכנולוגיה ולקוחות ארגוניים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי ד"ר ווגלס, "הגידול בהיקף הפעילות שלנו משתקף בנתונים שרצים על הפלטפורמות שלנו: בין הרבעון הרביעי של 2013 לזה האחרון של 2014, כמות הנתונים שרצה עלתה ב-102% ואילו כמות הנתונים שאוחסנה גדלה ב-93%. הלקוחות שלנו באים מכלל מגזרי המשק, לרבות 3,600 מוסדות חינוך ברחבי העולם ו-11,200 עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח. חברת המחקר גרטנר (Gartner) ממשיכה לקבוע מדי שנה, כי אנו מובילים בקרב ספקיות הענן הציבורי".

לדברי ווגלס, "המניע להצלחה שלנו הוא בשל הפיכת מחשוב הענן לתקן הלכה למעשה במערכי המחשוב הארגוני. השאלה כיום היא לא האם לעבור לענן, אלא מתי, ומה להעביר. הסיבה לכך היא שהענן הוא המאפשר לארגונים לנוע במהירות בעולם תחרותי. מצד אחד, חברות הזנק שמתחילות את ה-IT שלהן מאפס, עושות זאת בענן, כי אין להם מערכות לגאסי, הן לא נעולות אצל ספקי IT והענן מאפשר להם להפיק יותר מוצרים ושירותים עם יותר ביצועים ויותר מהר, וכל זאת בעלויות פחותות".

לגבי הצורך במהירות, אמר ד"ר ווגלס, "לא נועד רק לסטארט-אפים, אלא גם לארגונים גדולים. גם הם מבינים כי אם הם לא יפעלו מספיק מהר הם לא ישרדו כי המתחרים יעקפו אותם בסיבוב. אי אפשר להישאר תחרותי כיום בלא להסתייע בענן. בימים עברו, היה נהוג לשלם מיליונים על תחזוקה, גיבוי, אחסון, שדרוג רכיבים וגרסאות, כאשר ה'תמורה' לכך הייתה לקבל מוצרים ושירותים באיטיות – אך לא עוד. הענן מספק עלויות פחותות עם פלטפורמה עמוקה ורחבה. הרכיבים החדשים מגיעים לא אחרי חודשים אלא בתוך שעות. ארגונים גדולים מצליחים להגיע לחסכון של 50% בעלויות תפעול ה-IT בשל השימוש בענן".

הצורך בזריזות

"לקוחות ארגוניים", אמר ד"ר ווגלס, "רוצים אג'יליות – זריזות, גמישות ויכולת הסתגלות – מהירה של מערכי ה-IT שלהם. רק בדרך זו ניתן לפתח מוצרים ושירותים במהירות. רכיבי המפתח לאג'יליות הם מהירות ההקצאה לצד פלטפורמה תשתיתית-טכנולוגית רחבה. רק החיבור בין שני רכיבים אלה יביא את התוצאות המיוחלות בלי להמציא את הגלגל מחדש ועם יכולת לקבל יותר פונקציונליות בעלויות פחותות".

מימד נוסף שמשתנה במערכי ה-IT הארגוניים, ושהענן נותן לו מענה, אמר ד"ר ווגלס, "הוא הצורך בניצול של המידע בזמן אמת". לדבריו, "השימוש במידע בזמן אמת נועד לשתי מטרות: האחת, לטובת ניתוח שלו לשם שיפור היבטים תפעוליים וטיוב קבלת ההחלטות, והשני, לטובת פיתוחים עתידיים של שירותים ומוצרים. כך, למשל, נטפליקס (Netflix) מספק 75% מהסרטים שלו על בסיס המלצות של לקוחות". עוד הסביר כי "פיתחנו מכונה לומדת, ועל בסיסה יכולות לימוד מכונה גנריות. בדרך זו אנו יכולים לספק ללקוחות הארגוניים מענה לשאלה: 'אם לקוח בחר בעבר מוצר א', מה יהיה המוצר בו הוא יבחר מחר'. המכונה מספקת חיזוי ממוכן, ועונה על האתגרים של ריבוי אלגוריתמים, ריבוי סטטיסטיקות, וניתוחים מורכבים".

ווגלס ציין כי "על מנת שארגונים לא ייכשלו עסקית, החדשנות צריכה לזרום בעורקיהם ללא הרף. נדרשת חדשנות מתמדת ועקבית. המיטוב צריך להיות בכל שכבה ב-IT: מחשוב, אחסון, קלט-פלט, ביצועים, יכולות עיבוד. אנו מספקים יכולות אלה בעזרת אבני בניין מודולריות, קלות לאימוץ עם מהירות גידול משתנה לפי הצורך".

"הצפינו את המידע"

ההיבט האחרון הקשור לענן, אמר ד"ר ווגלס, "הוא אבטחת מידע. גם פה נדרשת גישה מתמשכת ומתפתחת. ה'רעים' מתקדמים בלא הרף טכנולוגית, ויש להדביר ולהדביק אותם. גם הצוותים שלנו בונים עוד ועוד כלי הגנה לאבטחת המידע הנשמר אצלנו. ההמלצה שלי ללקוחות הארגוניים – הצפינו תמיד את המידע בענן, אם זה בעזרה שלנו ובמפתחות שלנו, ואם באופן עצמאי. יש לזכור כי הלקוחות הארגוניים, ולא אנו,  הם אלה השולטים על המידע".

ד"ר ווגלס, סגן נשיא באמזון, ציטט את צ'ארלס פיליפס, מנכ"ל אינפור (Infor), שאמר כי "חברים לא נותנים לחברים לבנות דטה סנטר, זה לא חברי". ווגלס סיים כשאמר "אין כל צורך להילחם בענן, כמו שאי אפשר להילחם בכוח הגרביטציה. הענן הוא הדרך היחידה שלנו לפעול מהר ויש לזכור כי מעבר לכל התועלות הוא מביא לחסכון של כמחצית מהעלויות. הענן הוא הדרך היחידה לנוע קדימה ומהר. יש לזכור כי IT בן כלאיים הוא חלק מהמסע – ולא היעד הסופי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים