התלונה על אונס הפכה לספר אינטרנטי בחינם

ספרו של העיתונאי יואב אבן, שמשתף את הגולשים במה שעבר בעקבות התלונה, שנסגרה מחוסר ראיות, צבר בזמן קצר קרוב ל-46 אלף הורדות וכ-1,300 לייקים בפייסבוק

עטיפת הספר. צילום: עמוד הפייסבוק שלו

העיתונאי יואב אבן, שלפני מספר שנים הוגשה נגדו תלונה על אונס, הוציא אמש (ד') ספר דיגיטלי בשם "הצד שלו", שמתאר את המקרה מנקודת המבט שלו. הספר לא ייצא במהדורה מודפסת ונמכר לקוראים דרך אתר ייעודי, כמו גם הרשתות החברתיות, כולל עמוד פייסבוק (Facebook) ייעודי. הוא עולה 25 שקלים, אבל ניתן להוריד אותו בחינם. יצוין כי התיק נסגר מחוסר ראיות.

כמה שעות לאחר ההשקה פרסם אבן הודעה בעמוד הפייסבוק של הספר כי האתר קרס בגלל העומס, "אבל עכשיו הכול תקין ומאובטח על ידי PayPal ופלא קארד". נכון לכתיבת שורות אלה (יום ה' בצהרים) הורידו את הספר מהאתר קרוב ל-46 אלף פעמים ועמוד הפייסבוק שלה זכה לכ-1,300 לייקים.

בניגוד לחנויות הווירטואליות, שבהן הקובץ של הספר האלקטרוני נשלח למייל של הלקוחות לאחר שמתקבל אישור על תשלום, הספר "הצד שלו" ניתן להורדה בחינם באתר עצמו, ללא צורך במייל. הקורא יכול לשלם לפני הורדת הספר, לאחר הורדת הספר, תוך כדי הקריאה, לאחר הקריאה או שלא לשלם בכלל, אם הוא לא מעוניין בכך.

בספר מתאר אבן את סיפורו ויוצא נגד תלונות השווא על עבירות מין שמגישות נשים נגד גברים. לדבריו, "עבר זמנה של התפישה על פיה המלחמה בעבירות מין מחייבת התנערות מוחלטת מקיומן של תלונות שווא. ההיפך הוא הנכון. מתלוננות שווא פוגעות לא רק בגברים חפים מפשע, אלא גם בנפגעות אמיתיות של תקיפות מיניות, שבגלל המעלילות נתקלות לעתים קרובות בחומה אטומה של חוסר אמון כשהן אוזרות אומץ ומתלוננות".

כך "הצד שלו" נראה בסלולר

כך "הצד שלו" נראה בסלולר

הוא ציין כי "אני מקווה שחשיפת סיפורי האישי והחוויה הקשה שעברתי רק כי סירבתי להמשיך קשר חד פעמי, תוביל למסקנה שיש לבטל את החסינות הפלילית הניתנת באופן גורף למתלוננות שווא על עבירות מין מפני העמדה לדין בגין עדות שקר – עבירה שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר. המציאות היא שהחסינות ניתנת גם למתלוננות שווא שהודו שהעלילו".

הפרשה החלה לפני ארבע שנים ועד לאחרונה הוטל צו איסור פרסום על זהותו של אבן. הצו הוסר לבקשתו של אבן עצמו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דפנה א

    על סמך מה קבעת שמדובר בתלונת שווא? התיק נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה. מובן שאבן יטען כך, לא מובן למה בחרת לצדד דווקא בו. כך או כך, הניסוח שלך מטעה בלשון המעטה.

אירועים קרובים