שר המדע, דני דנון: "נתמקד בהנגשת הטכנולוגיה לפריפריה ובשילוב נשים בהיי-טק"

"יש אמנם שיפור מסוים, אבל צריך לעשות יותר", אמר השר דנון בפגישה ראשונה עם חברי ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● הוא ציין כי יעבוד בשיתוף פעולה עם הוועדה, "כדי לקבל ביקורת - וגם רעיונות"

מימין: שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, בישיבת הוועדה היום

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל מתכוון לטפל בתקופה הקרובה בשני נושאים מרכזיים: הנגשת ההיי-טק לפריפריה ושילוב נשים בתעשייה – כך על פי דבריו של השר החדש, דני דנון, שהיה היום (ב') אורח ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

"נשים לא משולבות מספיק בכל התפקידים", אמר דנון. "יש אמנם שיפור מסוים, אבל צריך לעשות יותר. הכרזנו שהשנה תהיה בסימן נשים פורצות דרך".

לדבריו, "לא ייתכן שבבתי ספר להנדסאים יש בעיקר גברים, ובגלל סיבה זו אנחנו רואים שגם בדרגים הבכירים יש מיעוט נשים. צריך לעשות שינוי משמעותי בנושא".

בנוסף ציין השר כי "המדע והטכנולוגיה צריכים להיות מונגשים לכל ילדי ישראל. צריך להתחיל מגני הילדים ולעשות מאמץ לגרום לכך שהם ימשיכו את הלימודים וההתעסקות בתחומים אלה גם בהמשך דרכם".

דנון טען כי הוא "שמח מאוד במשרד שקיבלתי. זהו משרד חשוב ומעניין ואני לומד בכל יום ובכל שעה. אני מודע לחשיבות של העבודה עם הוועדה, כדי לקבל ממנה ביקורת אבל גם רעיונות".

בהמשך הציג מנכ"ל המשרד, עו"ד עידו שריר, את עיקרי פעילותו: "המשרד, בחזונו, רואה בפיתוח המדע והטכנולוגיה מנוף לצמיחה כלכלית והגברת החוסן הכלכלי והחברתי במדינה. עיקרי תחומי פעילות המשרד הם קידום המחקר והפיתוח, קשרי החוץ המדעיים, פעילויות מדע וקהילה, כדי לחזק את הקשר עם הפריפריה, וסוכנות החלל".

פרופ' נורית ירמיה, המדענית הראשית במשרד, ציינה כי ללא השקעה כספית לא ניתן יהיה לממש את המחקר היישומי, מפני שהוא  לוקח יותר זמן. "המחקר היישומי נמצא בין המחקר הבסיסי לזה הטכנולוגי, אך ללא השקעה כספית, בעתיד לא נוכל לקטוף את פירותיו וליהנות מהתוצרים של העבודה הרבה שנעשית בתחום", אמרה.

"באין טכנולוגיה אין עשייה"

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, ציין כי "זו הפעם הראשונה בה הוועדה הזו ניתנה לקואליציה. הסיבה המרכזית לכך היא שהממשלה יודעת שתחום האחריות של הוועדה מאוד אקוטי. אני בטוח שנקיים שיתוף פעולה פורה עם משרד המדע. באין מדע אין קדמה ובאין טכנולוגיה אין עשייה".

בין הדוברים בדיון היה גם ח"כ חיים ילין, שאמר כי "דרך המדע והטכנולוגיה אנחנו יכולים לנסות להסביר לעולם שאנחנו אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים