אלכס דן, PMI ישראל: "מנהל הפרויקט הוא הגשר בין הרעיון למימושו"

"אנו עורכים שיתופי פעולה עם גורמים המשיקים לפעילות שלנו, מקדמים את הענקת ידע לתלמידים, כי הם יהוו את התשתיות לבניית הדור הבא לתחום ניהול פרויקטים", כך אמר אלכס דן, נשיא PMI ישראל

אלכס דן, נשיא PMI ישראל

"אנו מזהים כי יעילות ושיתוף ידע ארגוני, ניהול סיכונים מקצועי ויישום שיטות אג'ייל – הם המתכון להצלחה בעת ניהול פרויקטים. מנהל הפרויקט הוא הגשר בין הרעיון לבין מימושו", כך אמר אלכס דן, נשיא PMI ישראל.

דן דיבר בפתח הכנס השנתי, ה-19 במספר, של PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד") במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 מקצוענים בתחום. את המליאה המרכזית הנחתה אביבה דוידוביץ', סגנית נשיא PMI ישראל ומנהלת תחום ניהול פרויקטים במחקר ופיתוח של אמדוקס.

לדברי דן, "הכנס נערך השנה תחת הכותר 'חדשנות, יזמות ומנהיגות'. ניהול פרויקטים הוא תחום דעת המוביל בכל ארגון". העמותה לניהול פרויקטים בישראל, אמר דן, "עוסקת בקידום התחום, על ידי הרחבת השירותים למנהלי פרויקטים בישראל. בנוסף, אנו מקדמים תקנים לתחום, דרך רגולטורים והממשלה". לדבריו, "בארצות הברית נערכת בימים אלה חקיקה של תקנים ופרקטיקות שיהוו חלק חובה בחוזים מול הממשל הפדרלי".

דן התייחס לפעילויות נוספות של העמותה וציין כי "אנו עורכים שיתופי פעולה עם גורמים המשיקים לפעילות שלנו, מקדמים את הענקת ידע לתלמידים, כי הם יהוו את התשתיות לבניית הדור הבא לתחום ניהול פרויקטים. עדכנו תוכנית לימודים בבתי ספר, אנו עורכים ימי עיון למורים ומסייעים למשרד החינוך באימוץ הסמכות לתחום".

לדברי דן, "הרחבנו את פעילות המחקר באקדמיה, שתופי הפעולה בינינו לבינם יכולים לקדם את התחום. אנו עורכים פעילויות, ימי עיון וכנסים. הקמנו פורום מחקר, נקים מרכז ידע מחקרי לתחום". דן סיים באומרו כי "מאז הקמת העמותה אנו עמלים להגדיל את כמות חבריה. כיום הם מונים 295 חברים ונגיע ל-500 בשנה הבאה".

אביבה דוידוביץ', סגנית נשיא PMI ישראל. צילום: קובי קנטור

אביבה דוידוביץ', סגנית נשיא PMI ישראל. צילום: קובי קנטור

דוידוביץ', שהנחתה כאמור את המליאה המרכזית, אמרה כי "על מנת לנהל פרויקט מוצלח בחברת IT, יש צורך ביצירתיות ובחדשנות כבר אי אפשר לפעול כמו שפעלנו בעבר. נדרש לתת ערך מוסף לפרויקט, יש להביא את האישיות והמיומנויות שלך לידי ביטוי, וכך להיות מנהל מצליח". היא סיימה באומרה כי "לא חשוב איפה אתה מנהל פרויקט – חשוב שתבין את השדה בו אתה פועל. אנו באמדוקס נערכים לקראת שינוי משמעותי, מעין מהפך, בהגדרת תפקידיו של מנהל הפרויקט בארגון ובאופן בו הוא יוביל אותם".

לאחר מכן חולקו מלגות לסטודנטים העוסקים בתחום: מלגת תואר שלישי, בסך 9,000 שקל, לנעמי סלם בלוקה; מלגת תואר שני, בסך 5,000 שקלף לאייל כץ ומלגת תואר ראשון, בסך 1,000 שקל, לאושרה סומר ולעדי רוזוליו.

כמו כן, כמדי שנה, חולקו פרסים לפרויקטים המצטיינים השנה (POY). בקטגוריה ראשונה, של מגה פרויקטים בתחום המגזר הביטחוני ותשתיות לאומיות, זכה פרויקט כביש בגין דרום – ירושלים, ואת הפרס קיבל יאיר סינגר, מחברת מוריה. בקטגוריה של חינוך, אקדמיה ותרומה לקהילה, זכה ד"ר חנן מעוז, ממכללת ספיר, על פרויקט פיתוח מערך למידה ללימודי אנגלית באקדמיה. בקטגוריה של טכנולוגיה-תוכנה, זכה שמואל סוננבליק ממלם-תים, על פרויקט פיתוח ויישום מערכת לביקורת מימון מפלגות. עוד ניתנו תעודות הערכה לשני פרויקטים: פרויקט קריית ההדרכה על שם האלוף אריאל שרון ז"ל בנגב (עיר הבה"דים) ופרויקט "שעון חול" – הקמת מכשול בגבול ישראל מצרים.

ד"ר ישראל טל-סרנגה, מנהל אגף דוברות והסברה, רכבת ישראל. צילום: קובי קנטור

ד"ר ישראל טל-סרנגה, מנהל אגף דוברות והסברה, רכבת ישראל. צילום: קובי קנטור

ד"ר ישראל טל-סרנגה, מנהל אגף דוברות והסברה, רכבת ישראל, חתם את המליאה המרכזית בהרצאה על לווי תקשורת בעידן המודרני לפרויקטים. טל-סרנגה, סגן אלוף במיל', בעבר ראש ענף בדובר צה"ל ודובר חיל האוויר, אמר כי "כיום התקשורת היא חלק בלתי נפרד מהעשייה. אם יודעים לנהלה בצורה מושכלת, ניתן לנצל אותה. ניתן לדמות אותה ללהבה, שאם הפרפר מתקרב אליה במידה, אז חמים ונעים לו ואם הוא רוצה עוד יותר, הוא עלול להישרף, ולכן הדבר צריך להיעשות באופן מושכל". הוא תיאר את ההליך הדוברותי, המלווה את הפרויקט: "הלווי כולל 4 שלבים", אמר, "ייזום ותכנון, בשני שלבים אלה יש תפקיד מועט לתקשורת. לאחר מכן, במהלך הביצוע יש יותר תקשורת ובסוף, בסגירה של הפרויקט יש את גזירת הסרט".

הוא סיים בציינו כי "בעת הפעילות הדוברותית, יש לפנות לקהלים שונים – יזם-ספונסר, לקוח, עובדים, רגולטור, משתמש סופי, שוק, וכן לאמצעי התקשורת השונים – תקשורת המונים, בארץ או לחו"ל; תקשורת מקוונת, ממסדית וחברתית; משפיעי דיעה; וקשרי ציבור, מתווכים וישירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים