נתניהו: "תומך חד משמעית ברפורמת השוק הסיטונאי"

"הרפורמה תמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה שלי", אמר היום (ג') ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה לאחר התהיות שעלו לגבי עתידה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: אור יעקב

"רפורמת השוק הסיטונאי תמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד משמעית שלי", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו.

זוהי התייחסות ראשונה של נתניהו לאי הוודאות לגבי רפורמת השוק הסיטונאי, שנוצרה לאחר שפיטר שלשום את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר – מההוגים והתומכים הגדולים של הרפורמה.

בהודעה שפרסם משרד התקשורת נכתב כי "נתניהו הוביל את הרפורמות הגדולות במשק הישראלי בשני העשורים האחרונים, והוא זה שפתח אותו לתחרות". כך, לדברי המשרד, גם בשוק התקשורת. הם מזכירים בהקשר זה כמה רפורמות מרכזיות שנעשו תחת כהונתם של משה כחלון וגלעד ארדן כשרי התקשורת, בהן בתחומי הסלולר, השיחות הבינלאומיות, האינטרנט, התקשורת הקווית ורשות השידור.

"ראש הממשלה מתכוון להמשיך במדיניות זו בנחישות רבה גם במסגרת תפקידו כשר התקשורת", על פי הודעת המשרד. "נתניהו תומך ברפורמת השוק הסיטונאי, שקודמה בממשלתו הקודמת, וימשיך להוביל את הגברת התחרות והוזלת המחירים של שיחות הטלפון הקווי וחבילות האינטרנט הביתי המוצעות לציבור. זאת, כחלק משורה ארוכה של מהלכים להורדת יוקר המחיה במדינת ישראל".

תכליתה של רפורמת השוק הסיטונאי כפי שקודמה על ידי ברגר וארדן היא לפרק את הדואופול של בזק ו-HOT בעולם התשתיות. אלא שעל פי ההערכות בשוק, נתניהו הורה על פיטוריו של ברגר במסגרת "דיל" שנרקם עם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'. יצוין כי לאלוביץ' יש אחזקות גם באתר וואלה, שהקים מערכת חדשות ומעוניין לשדר את ערוץ החדשות שייתכן שיוקם תחת הפלטפורמה של yes – שהינה חברה בת של בזק.

אתמול הגיש ארדן הצעת חוק שתביא, אם תתקבל, לפירוק בזק, על ידי הפרדת תחומי התוכן והשירותים והשארתה כחברת תשתיות בלבד. נראה שהצעה זו היא צעד תגובה לפיטורים והמשך לקרע שנתגלע בין ארדן לנתניהו, לאחר שזה לא נענה לדרישתו ולא מינה אותו לשר חוץ או פנים + ביטחון פנים. על פי ההערכות, ההצעה לא תעבור, עקב הסעיף בהסכמים הקואליציוניים שמחייב את המפלגות החברות בממשלה שלא לתמוך ברפורמות בשוק התקשורת אלא אם נתניהו תומך בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים