מה חדש ב-Think Next?

אירוע החדשנות השנתי של מיקרוסופט איפשר לראות טכנולוגיות חדשות בעולמות כמו אופנה, תעופה, רפואה ועוד תחומים שמשפיעים על חיינו ● אריאל שפירא שוטט בין הדוכנים ומציג חלק מהן

Think Next 2015. צילום: עמוד הפייסבוק של מיקרוסופט

Think Next 2015, שהתקיים השבוע בתל אביב, קיבץ אליו 1,500 איש – סטארט-אפיסטים מתחומים שונים, בכירים בתעשייה, יזמים ואחרים – שכולם התעניינו בדבר אחד: חדשנות. הם באו לשמוע על חברות מעניינות, טכנולוגיות מסעירות והחידושים והפיתוחים בתחום.

Think Next הוא אירוע שנתי שעורכת מיקרוסופט (Microsoft), שמאפשר ליזמים כחול לבן להפגין את הכישורים והטכנולוגיות שלהם בפני בכירים בתעשיית ההיי-טק הישראלית ובמיקרוסופט העולמית. בראש המשלחת של הענקית מרדמונד מחו"ל עמדו סקוט גאתרי, נשיא חטיבת הענן והמחשוב הארגוני בחברה, וז'אן פיליפ קורטוואה, נשיא מיקרוסופט אינטרנשיונל, שאחראי על פעילויותיה ביותר מ-110 מדינות. עוד נכחו בו נציגים של חברות כמו דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), בראשות המנכ"ל, קימברלי קלארק (Kimberley Clark) וג'נרל מוטורס (GM).

בסך הכול, נחשפו באירוע 35 טכנולוגיות בתחומים שונים, שמאפשרים להראות את היכולות הייחודיות של התעשייה הישראלית. בין המציגים היו חברות, סטארט-אפים וגופים אקדמיים.

המכון הטכנולוגי חולון הציג חמישה פרויקטים אינטראקטיביים שמעוררים שאלות, בעיקר כיצד הטכנולוגיה עוזרת ביחסים בין אישיים, רגשות ומשחק.

אקדמיית בצלאל הראתה יצירות שפיתחו סטודנטים במחלקות לתקשורת חזותית ולעיצוב תעשייתי.

מכללת שנקר הציגה את היצירות של הסטודנטים בקורס מחשוב לביש, שמתקיים כחלק ממחלקת עיצוב תכשיטים מזה שבע שנים. מדובר בתכשיטים ובגדים אינטראקטיביים, שכוללים רכיבים אלקטרוניים כמו בדים וחוטים מוליכים, חיישנים ומיקרו-בקרים. כמו כן, הם משלבים בפריטים שהם יוצרים אלמנטים דיגיטליים – וכך מפתחים שפה אסתטית ועתידנית.

אל על הציגה בתערוכה את Cockpit – תוכנית לסטארט-אפים וליזמים בתחומי התעופה והתיירות.

ואם כבר עסקנו בתחום זה, מציגה נוספת באירוע הייתה Shopnfly – חברה שפיתחה אתר קניות טרום טיסה, שמאפשר לנוסעים לחפש ולרכוש מגוון רחב של מוצרים. הם יכולים לאסוף את מה שהזמינו בחנויות בנמלי תעופה, במטוס או אף בבית המלון בו ישהו במהלך הנסיעה.

ThirdEye מפתחת מערכת ראייה ממוחשבת מולטי ספקטרלית לטובת טיסה בטוחה. החברה הדגימה באירוע התקנה של המערכת על גבי רחפנים, המאפשרים החלפת שומרים ופטרולים וביצוע משימות באופן אוטומטי לחלוטין.

IsItYou פועלת בתחום אבטחת המידע ופיתחה טכנולוגיה שמאפשרת אימות משתמשים באמצעות זיהוי תווי פנים.

MST פיתחה מערכת מונחית תמונה ששולטת על הנעת הלפרוסקופ בניתוחים זעיר פולשניים. התוכנה מאפשרת דיוק ללא תלות במחזיק לפרוסקופ אנושי.

Neurosteer היא פלטפורמה מבוססת ענן ועיבוד אותות לניטור רציף ושיפור פעילות מוחית בעזרת נוירו-פידבק, למגוון גדול של שימושים רפואיים, לשיפור הריכוז, ויסות רגשי ואיכות החיים של המשתמשים.

ריידאון מייצרת מוצרים ואלגוריתמים עבור מציאות רבודה לשטח ולספורט אקשן. החברה הדגימה ב-Think Next משקפי סקי חכמים שמכילים תצוגה שקופה שמקרינה שכבות מציאות רבודה ומייתרת שימוש בידיים. המבקרים בדוכן של החברה עמדו על יכולות האינטראקציה, הניווט והמשחקים שמציעים המוצרים.

אודיוברסט מאפשרת חיפוש ברדיו, באמצעות טכנולוגיה שממירה תוכן משודר לדפי HTML בזמן אמת. בחברה מציינים שבכל שנה מושקעים יותר מ-50 מיליארד דולר ביצירת תכני רדיו, שמתפוגגים באוויר מיד עם שידורם. אודיוברסט מחייה מחדש תכני רדיו בזמן אמת, והופכת אותם לניתנים לחיפוש, שיתוף ושמיעה.

קהל ב-Think Next 2015. צילום: עמוד הפייסבוק של מיקרוסופט

קהל ב-Think Next 2015. צילום: עמוד הפייסבוק של מיקרוסופט

חברת דוב-אי הציגה את הטכנולוגיה שלה, שמאפשרת קישוריות לנייד באמצעות אודיו. ניתן לחבר באמצעות הפתרון שלה בין כל סמארטפון לכל רמקול.

ויז'ואליד, חברת הסטארט-אפ הישראלית הראשונה שעלי באבא (Alibaba) השקיעה בה, מפתחת טכנולוגיה לחיבור בין העולמות הפיזי והדיגיטלי. באמצעות קודים מבוססי תמונה וטכנולוגיית סריקה, יכולות חברות לספק ללקוחותיהן שירותים על גבי טלפונים ניידים בצורה מאובטחת ויעילה – למשל, מניעת זיוף מוצרים, תשלומים סלולריים והתחברות ברשתות חברתיות.

Von Bismark (על שם המנהיג הגרמני?) השיקה את החנות The Mall בתוך Xbox One. החנות מאפשרת לקונים לרכוש את הבגדים האהובים עליהם מהמותגים האהובים עליהם.

SmarTap מפתחת מערכת דיגיטלית לצמצום צריכת המים והאנרגיה בשימוש במקלחת. המערכת מאפשרת ניהול ובקרה על משתמשים רבים מנקודה מרכזית אחת, כך שניתן לשלוט על כמות המים והטמפרטורה בכל ברז.

דרופ הציגה שכבה ויזואלית שמאפשרת למשתמש ליצור קשר בנגיעה אחת עם מי שהוא בוחר, איך שהוא בוחר ובלי צורך לחזור למסך הבית.

פבלס אינטרפייסס מספקת פתרונות חישה אימרסיביים ובכך מגשרת בין העולם הפיזי לעולמות הווירטואליים. היא הציגה באירוע שילוב בין טכנולוגיית סגמנטציה ורזולוציה גבוהה, שמאפשר ממשק אדם-מכונה טוב יותר עבור מציאות רבודה.

חברה נוספת שהשתתפה ב-Think Next היא ARTsys360, שפיתחה מיקרו-ראדאר תלת מימדי להגנה על מתחמים, גבולות, יישובים, תחנות כוח ומתקני תקשורת מחדירה של בני אדם והתקרבות של כלי רכב ורחפנים. המוצר מבוסס על פטנט שפותח בטכניון, שעל פי החברה מאפשר קיטון של פי שמונה במחיר, במשקל ובצריכת האנרגיה, בהשוואה למוצרים דומים.

קיק הוא מוצר מבוסס Wi-Fi שכולל יציאת אודיו מכל מכשיר שהוא והורדת אפליקציה חינמית. בחברה מבטיחים שאיכות ההאזנה לא תיפול מזו שבוקעת מהאוזניות האלחוטיות.

אחרונה ברשימה היא סיטי טרנספורמר, שהמוצר שלה הוא רכב עירוני שמתקפל ויכול להיכנס למקום חנייה של אופנוע. מדובר ברכב חשמלי שמיועד לשני נוסעים וצורך רבע ממקום החנייה של רכב רגיל.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אמר כי "Think Next היא חגיגת חדשנות המשותפת לחברות גלובליות גדולות, סטארט-אפים ואקדמיה. בלב החדשנות נמצאת מהפכת ה-Big Data המתעצמת. את הפירות של מהפכה זו אנחנו רואים בשורה של תעשיות מרכזיות כמו רפואה, רכב, טלקום, ספורט ופנאי, שמחדשות את פניהן. משלחות הבכירים שהגיעו מוכיחות עד כמה החדשנות הישראלית אטרקטיבית לחברות גלובליות ועד כמה ישראל מהווה מקור לחדשנות".

נקודת מבט

מיקרוסופט ערכה אירוע גדול וצבעוני, עם מגוון טכנולוגיות חדשניות. יש להניח שרובן לא ישולבו במערכות של הענקית מרדמונד, אבל חדשנות חייבת להיות על סדר יומה של כל חברה.
אין חברה שרוצה להיקלע למשברים ואפילו לגמור כמו קודאק, נוקיה (עד שמיקרוסופט הצילה אותה) או בלקברי (עד ששינתה כיוון). החברות האלה היו ענקיות ונראו בשלב מסוים אפילו נצחיות, אבל העדר החדשנות הכריע את הכף נגדן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים